Hatékonyságnövelés, közösségi média és a nők internetes szerepe
Az e-kereskedelem, és azon belül főleg az internetes kereskedelem összbevétele az elmúlt évtized során folyamatosan, mintegy évi 50%-kal nőtt. Ezt az egyedülálló mértékű fejlődést az előzetes adatok szerint a válság ideje alatt is megőrizte. A 2009-re vonatkozó végleges kutatási eredményeket Kis Gergely, a GKIeNET igazgatója a VII. Elektronikus Kereskedelem Konferencián hozza nyilvánosságra; majd Vértes János, a SzEK.org elnökségi tagja összefoglalja az elmúlt egy év legfontosabb e-kereskedelmi mérföldköveit. A Hatékonyság/hatás címmel zajló konferencia programjában ezután a hatékonyságé lesz a főszerep, kezdve az olyan klasszikus módszerekkel, mint a LEAN és annak e-kereskedelmi alkalmazhatósága, folytatva az ügyfélkezelés, logisztika, pénzügyi és számviteli folyamatok, végül a marketing minél hatásosabb, rugalmasabb és gazdaságosabb formáinak tárgyalásával. Azon e-kereskedők, vállalatvezetők számára, akik mélyebben is szeretnének a LEAN módszertanában elmerülni, a konferencia mindkét napján külön workshopot tartanak a témára szakosodott E-Con Group szakemberei.
Az első nap délutánján a Hatékonyság/hatás/marketing, illetve a Közösségi média 2010 című szekciókban olyan témákról lesz szó, mint az event-marketing, az e-kereskedelem reklámozási lehetőségei a hagyományos médiában, az árösszehasonlító-oldalak szerepe az ügyfélszerzésben, valamint a közösségi média új kihívásai a régebbi online hirdetési formákkal (bannerhirdetés, keresőmarketing) szemben.
Az e-gazdaságot kutató cégek elemzéseiben és előrejelzéseiben egyre többször találkozunk azzal, hogy az interneten megnőtt, és várhatóan tovább fog nőni a női felhasználók szerepe. Sőt, a GKIeNET szerint a jövő internetes vásárlói többségében nők lesznek! Vajon milyen tartalmakat, élményeket, kapcsolatokat és termékeket keresnek a hölgyek az interneten? Fontos kérdés az is, hogy mindezt hogyan teszik? Másképp mint a férfiak? Másmilyen oldalakat kell számunkra építeni? A konferencia második napján, május 7-én pénteken délelőtt ezeket a kérdéseket járják körbe a Női szakasz előadásai. Itt ismerhetjük meg a kifejezetten a SzEK.org számára készült ergonómiai kutatás eredményeit, melyben egy szemkamerás vizsgálat azt próbálja meg kideríteni, a hölgyek másképp néznek-e egy weboldalt, mint a férfiak; más tartalmakra, képekre, színekre kattintanak-e és máshogy használják-e a menüket és egyéb oldal-elemeket.
A konferencia másfél napja során rövid blokkokban kapnak ötperces bemutatkozási lehetőséget új üzleti modelleket megvalósító, vagy eddig feltáratlan piacokon próbálkozó innovatív webes vállalkozások. A szervezők ezzel is igyekeznek elősegíteni az e-kereskedelem fejlődését és az új szereplők térnyerését.
Az egyes szekciókat az adott téma neves szakemberei vezetik: Tóth Zsolt interim manager, LEAN szakértő a Hatékonyság/hatás, Novák Péter, az IAB Hungary elnöke a Hatékonyság/hatás/marketing, Dobó Mátyás (Doransky) és Kéner Eszter bloggerek a Közösségi média 2010, illetve a Női szakasz című szekciókat. Az előadók ugyancsak a hazai e-gazdaság kiemelkedő teljesítményt nyújtott vezetői és szakértői. A teljes lista megtalálható a SzEK.org weboldalán, a konferencia részletes programjában.
Kapcsolódó cikkek
- Pályázati tervek: 2011 e-business szakdolgozata
- Az Év e-kereskedői a Scarab ajánlóját használják
- E-kereskedjünk-e – Indítsunk webáruházat!?
- Válságban is jó üzlet a webshop
- Új utakon - VI. Elektronikus Kereskedelem Konferencia
- Logisztika nélkül nem megy - konferencia a SzEK szervezésében
- Minőség-e az e-minőség? - V. E-Kereskedelem Konferencia
- Sikeres volt az első e-business szimpózium Magyarországon
- A hazai online kereskedelem múltja, jelene és jövője
- E-kereskedelmi konferenciát szervez a Google és a SzEK
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.