Synergon: 44 millió forint nyereség az első negyedévben
A Synergon Informatika Nyrt. adózás utáni nyeresége az idei első negyedévben konszolidáltan 44,2 millió forint volt, szemben az előző évi hasonló időszak 38,2 millió forintos nyereségével - közölte az informatikai társaság a nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány (IFRS) szerinti, nem auditált tőzsdei gyorsjelentésében a Budapesti Értéktőzsde honlapján.
A Synergon csoport 2010 első negyedévében 3,8 milliárd forint árbevételt ért el, 6 százalékkal kevesebbet, mint 2009 első negyedévében. A társaság a működési költségeket - a 2009-es szinthez képest - 22 százalékkal csökkentette, ezzel kompenzálta a kieső fedezetet.
Az EBITDA (kamat-, adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti) eredmény 2010 első negyedéves értéke 195 millió forint, amely az árbevétel 5 százaléka. Az EBITDA 30 százalékkal csökkent 2009 első negyedévéhez képest.
Az üzemi eredmény 78 millió forint volt az első három hónapban, ez 54 százalékos visszaesést jelent az előző év azonos időszaki 171,1 millió forintos eredményhez képest.
Magyarországon 2010 első negyedévében a cégcsoport értékesítési árbevétele 3,3 milliárd forint volt, ami 5 százalékkal elmarad 2009 első negyedévitől. Az adózás előtti eredmény 49 millió forint volt, szemben a 2009 első negyedéves 6,4 millió forinttal.
A Synergon részvényei a Budapesti Értéktőzsde "A" kategóriájában forognak. Az informatikai papír a pénteki kereskedést 664 forinton, a csütörtöki záróárnál három forinttal magasabban zárta. Az elmúlt 52 hétben a legmagasabb árfolyama 875 forint, a legalacsonyabb 600 forint volt.
Kapcsolódó cikkek
- Hétmilliárdos BKV-Synergon üzlet
- A Synergon Informatika 335 milliós megrendelést nyert el
- A Synergon nyereséggel zárta az első félévet
- Vezetőváltás a Synergon Informatika Nyrt. élén
- Nem csökkenő árbevételt, milliárdos üzemi eredményt tervez a Synergon
- Synergon: 50 millió forintos nyereség az első kilenc hónapban
- Több mint 10 százalékot zuhant a Synergon, felfüggesztették
- Synergon: 40 millió forintos nyereség az első félévben
- Synergon-közgyűlés: vagyonmérleg, vezetői opciós program
- Az átalakulási vagyonmérlegről dönt a Synergon közgyűlése
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
FoxPost néven megy tovább a Packeta és FoxPost egyesített cége
A Packeta és a FoxPost egyesítése után a tulajdonosok a lokális márka megtartása mellett döntöttek, ezért az új vállalat FoxPost néven működik tovább. A névváltás, a Packeta csomagautomatái esetében az arculat fokozatos frissítésével is jár, amely a FoxPost megjelenéséhez igazodik, ezzel biztosítva az egységes márkamegjelenést és erősítve a vállalat piaci jelenlétét.
Közösen tehetjük versenyképesebbé és fenntarthatóbbá Európát
Véget ért az idei TECHTOGETHER+ járműipari rendezvény, melynek keretében szakmai fórum, kiállítás és mérnökhallgatói verseny is zajlott.
Indításrásegítő és a zseblámpába épített powerbankek a Sandbergtől
Hatalmas frusztrációt tud okozni egy nem induló autó. Ennek általában több oka is lehet, melyek között gyakori eset az autó akkumulátorának lemerülése. Ilyenkor ideiglenes megoldást jelenthet az autó bikázása. Ehhez viszont indító kábelre és külső erőforrásra is szükség van. A Sandberg Car Jumpstarter Powerbank 10000-et pontosan erre találták ki.
Online megoldásokkal fejlődik az egészségügyi ellátás
Online időpontfoglalás, e-recept, egészségügyi applikációk, telemedicina – ezek az innovatív technológiák már elengedhetetlen jellemzői a mindennapoknak, új korszakot indítottak a hazai egészségügyben is. A COVID világjárvány alatt ugrott meg a digitális megoldások iránti igény mind a betegek, mind az orvosok részéről. A digitalizáció segítette a pandémia jelentette kihívások megoldását, majd a hosszú távú fejlődés kulcsává is vált. A fejlesztések nemcsak az ellátás minőségét növelik, hanem az orvos-beteg bizalmat is erősíti.
Felborítja a magyar piacot a Temu új konkurenciája?
Nemrég egy olyan új webshop-óriás jelent meg a magyar piacon, amely a legnagyobb európai hátterű online piactér, ahol az aktív vásárlók száma a teljes régióban meghaladta a 20 milliót. Az Allegro Lengyelországból indult, ám már most több mint 5 millió felhasználója van Lengyelországon kívül. A magyar piacra lépés alaposan felboríthatja az itthoni kereskedelmet is.