Synergon: 44 millió forint nyereség az első negyedévben
A Synergon Informatika Nyrt. adózás utáni nyeresége az idei első negyedévben konszolidáltan 44,2 millió forint volt, szemben az előző évi hasonló időszak 38,2 millió forintos nyereségével - közölte az informatikai társaság a nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány (IFRS) szerinti, nem auditált tőzsdei gyorsjelentésében a Budapesti Értéktőzsde honlapján.
A Synergon csoport 2010 első negyedévében 3,8 milliárd forint árbevételt ért el, 6 százalékkal kevesebbet, mint 2009 első negyedévében. A társaság a működési költségeket - a 2009-es szinthez képest - 22 százalékkal csökkentette, ezzel kompenzálta a kieső fedezetet.
Az EBITDA (kamat-, adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti) eredmény 2010 első negyedéves értéke 195 millió forint, amely az árbevétel 5 százaléka. Az EBITDA 30 százalékkal csökkent 2009 első negyedévéhez képest.
Az üzemi eredmény 78 millió forint volt az első három hónapban, ez 54 százalékos visszaesést jelent az előző év azonos időszaki 171,1 millió forintos eredményhez képest.
Magyarországon 2010 első negyedévében a cégcsoport értékesítési árbevétele 3,3 milliárd forint volt, ami 5 százalékkal elmarad 2009 első negyedévitől. Az adózás előtti eredmény 49 millió forint volt, szemben a 2009 első negyedéves 6,4 millió forinttal.
A Synergon részvényei a Budapesti Értéktőzsde "A" kategóriájában forognak. Az informatikai papír a pénteki kereskedést 664 forinton, a csütörtöki záróárnál három forinttal magasabban zárta. Az elmúlt 52 hétben a legmagasabb árfolyama 875 forint, a legalacsonyabb 600 forint volt.
Kapcsolódó cikkek
- Hétmilliárdos BKV-Synergon üzlet
- A Synergon Informatika 335 milliós megrendelést nyert el
- A Synergon nyereséggel zárta az első félévet
- Vezetőváltás a Synergon Informatika Nyrt. élén
- Nem csökkenő árbevételt, milliárdos üzemi eredményt tervez a Synergon
- Synergon: 50 millió forintos nyereség az első kilenc hónapban
- Több mint 10 százalékot zuhant a Synergon, felfüggesztették
- Synergon: 40 millió forintos nyereség az első félévben
- Synergon-közgyűlés: vagyonmérleg, vezetői opciós program
- Az átalakulási vagyonmérlegről dönt a Synergon közgyűlése
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!
A jövőben a tartalom forradalmára figyeljünk! A személyes, a hiteles, az egyedi, az őszinte, a releváns, tehát csak emberi érzelmi intelligenciával alkotott mondanivaló a nyerő. A habkönnyű lózungok divatja lejár. A tartalomban zajló trendek tehát nem a gépiesség irányába mutatnak. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!” című, szeptember 12-én megrendezendő hibrid konferenciáján mindenki felfrissítheti tudását a legfrissebb trendekkel.
A technológia etikai kérdéseire is fókuszál a Huawei nyári női vezetőképzője
Az összes EU-s tagországból, valamint Ukrajnából és a Nyugat-Balkánról vesznek részt tehetséges fiatal nők az Európai Vezetői Akadémia által negyedszerre megrendezett, „Női vezetők a digitális korban” intenzív képzésen, amelyet ezen a héten tartanak Varsóban.
Generatív mesterséges intelligencia: használatában Kína, teljes körű bevezetésében az USA világelső
Kína világelső a generatív mesterséges intelligencia (generatív MI) alkalmazásában a Coleman Parkes Research Ltd. globális felmérése alapján. A SAS vállalat megbízásából készített kutatás megállapítja, hogy a kínai üzleti döntéshozók szerint vállalataik 83%-a használja a technológiát.
Új imázsfilmmel erősíti munkáltatói márkáját a Lufthansa Systems Hungária
Új, employer branding fókuszú imázsfilmet készített a Lufthansa Systems Hungária, melyben a légiipari informatikával foglalkozó cég legfontosabb vállalati értékeit mutatja be. A Lufthansa Systems Hungária a közelmúltban két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a „Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a – Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.
Ikonikus alpesi hütte és drótkötélpálya kapott Siemens-technológiát
Az Alpok egyik legmagasabb és legismertebb, 4478 méteres Matterhorn-hegyéről híres Zermatt városa Svájc egyik legnépszerűbb turisztikai célpontja, 2023-ban mintegy 2,5 millió vendégéjszakát regisztráltak itt. A térségben összesen 38 olyan hegycsúcs található, ami 4 ezer méternél is magasabb, ráadásul a város távoli fekvése és zord terepviszonyai miatt sajátos kihívásokkal néznek szembe a helyiek.