Média Hungary: készülnek a műsorterjesztők a digitális átállásra
Biztonságos, kiszámítható környezet és a fogyasztók szempontjainak figyelembe vétele szükséges a digitális átálláshoz - mondta Rozgonyi Krisztina, a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) elnöke a Média Hungary konferencián kedden Balatonfüreden. A találkozón a magyarországi tartalomterjesztők vitatták meg az átállásban rejlő lehetőségeket és a rájuk háruló felelősséget.
Magyarország Európa középmezőnyében van digitális átállásban - mondta az NHH elnöke, kiemelve, hogy közeli a 2011. december 31-i dátum, amikor az analóg televíziós adást meg kell szüntetni. Az NHH az analóg adást folyamatosan kapcsolja le - tette hozzá.
A fokozatosságra azért van szükség, mert jelenleg Magyarországon mintegy 800-820 ezer háztartásban, vagyis a magyar háztartások hozzávetőleg egyötödében elsődleges a szoba- vagy a tetőantennás földfelszíni vételi mód. Az NHH-nak 2010 nyarától kell együttműködnie a kereskedelmi televíziókkal a digitális átállásban. Magyarországon az utóbbi években felgyorsult a háztartások digitalizációja, egyre többen veszik a digitálisan sugárzott televíziós jeleket.
Jean-Francois Fenech, az Antenna Hungária vezérigazgatója elmondta: a digitális átállás kulcsa a több tartalom jobb minőségben való elérése, hiszen a műsorokat ezen a platformon már HD minőségben érhetik el a fogyasztók.
Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom Nyrt. elnök-vezérigazgatója arról szólt a pódiumbeszélgetésen, hogy állami szabályozás szükséges a hamarosan felszabaduló frekvenciákra. Mint mondta, a digitális átállás nyomán használaton kívül kerülő frekvenciák nagyon értékesek, mert azokat majd az infokommunikációs piac tudja hasznosítani, például a vezeték nélküli szolgáltatásokra.
A beszélgetés résztvevői egyetértettek abban, hogy a digitális átállásról folyamatosan tájékoztatni kell a fogyasztóközönséget.
A médiatalálkozó első napján az internet tartalomszabályozásával, a televíziók médiapiacon betöltött helyzetével, a közszolgálati médiumok szerkezetének, finanszírozásának átalakításával és a digitális átállással foglalkoztak a Média Hungary vendégei. A résztvevők külön szekcióban, külföldi előadók közreműködésével vitatták meg a közösségi média által támasztott új kihívásokat és a benne rejlő lehetőségeket.
Kapcsolódó cikkek
- Négy magyar kiállító készül a barcelonai mobil kongresszusra
- Jövő áprilisban ismét Projektmenedzsment Fórum Budapesten
- Számítógépes nyelvészeti konferencia kezdődött Szegeden
- Cisco Expo, holografikus találkozásokkal
- Microsoft Lync: az üzleti kommunikáció új korszaka
- Megújuló közigazgatási informatika
- 4. Digitális Esélyegyenlőség (DE!) konferencia
- Megújította vállalati webkonferencia megoldását az Adobe
- E-kereskedjünk-e – Indítsunk webáruházat!?
- Körkép a nyílt forráskódú analitikáról a jövő heti Open Source BI Fórumon
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így parkolunk mi: hol és mennyit fizetnek a magyarok a várakozásért?
Országosan 720 forintot fizetnek átlagosan az autósok egy parkolásért, de 1000 forint alatt ritkán ússza meg az, aki Budapest belvárosában áll meg a járművével – derül ki a Simple mobilapplikáció statisztikájából. Több órát inkább a népszerű kirándulóhelyek és fürdők környékén várakoznak a magyar autósok, ezért vidéken a nyár számít kiemelt időszaknak parkolás szempontjából.
Karácsony korlátok nélkül
Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő sokféle gátat legtöbbször mi magunk teremtjük meg, és hogy tudatos igyekezettel ugyanolyan egyszerűen lebonthatjuk őket – sokszor éppen a hétköznapok innovációi által – mint amilyen észrevétlenül felépültek.
A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association
A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.
A HONOR Magic V3 és V2 a minimalista divat legjobb barátai
A telefon, a kulcsok, a laptop, a pénztárca, a tablet, az iratok és egyéb, a hétköznapi munkavégzéshez – sőt, létezéshez – szükséges holmik cipelése kimerítő lehet. Nem beszélve arról, hogy kihat a divatra is: elvégre olyan táskákra van szükségünk, amikbe ezek mind beleférnek. A táskaválasztás pedig öltözetünket is meghatározhatja.
Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot
A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták.