Tudatosan hibás PC-ket forgalmazott a Dell
A japán Nichicon és néhány más cég által gyártott kondenzátorokból annak idején jutott a HP és az Apple gépeibe is, azonban messze a Dell volt a leginkább érintett. A most napvilágot látott dokumentumok szerint a céget viszonylag korán figyelmeztették arra, hogy a szóban forgó alkatrészekkel szerelt masinák mintegy tízszer hajlamosabbak a meghibásodásra a Dell által becsültnél. A társaság ezután egy saját vizsgálatot is elvégzett, amely arra az eredményre jutott, hogy a kondenzátorok 97 százalékos valószínűséggel meghibásodnak. A gyártó ennek ellenére 2003 májusa és 2005 júliusa között mintegy 11,8 millió olyan OptiPlex számítógépet hozott forgalomba, amelyekbe a hibás kondenzátorokat szerelték be. Ráadásul nemhogy nem merült föl a visszahívás lehetősége, de kifejezetten arra utasították az alkalmazottakat, hogy a problémát ne hozzák a vásárlók tudomására.
A fenti tények egy olyan nyomozás során derültek ki, amit az Advanced Internet Technologies internet-szolgáltató polgári bírósági keresete kapcsán folytattak a Dell-el szemben. A Dell 2005-ben 300 millió dollár kártérítést fizetett az alpereseknek, részben éppen a hibás kondenzátorok okozta károk miatt, a kapcsolódó iratok azonban csak most kerültek nyilvánosságra. Könnyen előfordulhat, hogy a tények ismeretében mások is beperelik a céget, és így újabb pénzbüntetéseknek nézhet majd elébe.
Kapcsolódó cikkek
- Dell Alienware X51 PC játékékosoknak
- Dell asztali PC túlhajtott Sandy Bridge Core i7-39X0 processzorokkal
- Már több Lenovo-t adnak el, mint Dell-t
- Új Dell AIO PC
- Dell munkaállomás Intel Xeon E3-1200 Sandy Bridge processzorral
- A Dell leállítja az XP-s PC-k forgalmazását
- Száműzte a linuxos PC-ket netes üzletéből a Dell
- Ilyen lesz a jövő számítógépe
- Egyre gyengébben teljesít az Apple és a Dell, az Acer viszont megtáltosodott
- 75 ezer AMD-gépet rendelt az EU
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.