A banki kockázatkezelés új generációja a SAS-tól
A globális pénzügyi krízis ismét felhívta a bankszektor figyelmét az intézményi szintű kockázatkezelés fontosságára és összetettségére. A kutatások szerint jelenleg a szabályozói bizonytalanság és a szakemberhiány mellett a nem megfelelő informatikai infrastruktúra okoz leginkább nehézséget a pénzügyi szolgáltatóknak. Ez utóbbi kiküszöbölésére a SAS olyan alkalmazást mutatott be, amely az operatív és stratégiai szintű döntéshozatalt egyaránt támogatja. Márpedig a kockázati szempontokat is szem előtt tartó üzleti döntések nagyobb versenyelőnyt jelenthetnek.
A megújult SAS Risk Management for Banking olyan átfogó eszköz a bankszektor számára, amely fejlett adatkezelési, analitikai és jelentéskészítési képességekkel bír. A szervezetek ezáltal meg tudják állapítani a kockázatokat és kitettségeket minden kockázattípusra - a vállalat egészére vonatkozóan éppúgy, mint üzletágakra lebontva. Nem csupán hitelkockázatról van itt tehát szó, hanem a bank minden szintjén előforduló különböző kockázati területekről. Az új megoldás nagy előnye, hogy több eszközt (négy sikeres SAS alkalmazást) integrál és skálázható (vagyis a rendszer munkaterhelésével arányosan - és nem ugrásszerűen - változik a szükséges erőforrás volumene).
A SAS átfogó kockázatkezelési megoldáscsomagja magába foglalja mind az eszköz-forrás menedzsment, piaci, hitelezési és pénzintézet szintű kockázati, illetve gazdasági tőkeszámítást is. Sőt, a rugalmas keretrendszer lehetővé teszi a bankok számára, hogy innovatív kockázati mutatókat és modelleket vezessenek be, hozzanak létre, majd kezeljenek egy teljesen áttekinthető és ellenőrizhető környezetben.
A SAS legfrissebb megoldásának fejlesztésekor alapvető cél volt, hogy egy olyan közös kockázati platform jöjjön létre, amely minden alkalmazást integráltan foglal magában. A rendszerben egy bankokra testreszabott iparág-specifikus adatmodell, a SAS Detail Data Store for Banking biztosítja a kockázatkezelési megoldás összes szükséges információját. Az adatkezelés során jelentkező inkonzisztenciák csökkentésével vagy megszüntetésével a SAS megoldása megnöveli a szervezetek kockázatkezelési adatok feletti kontrollját.
Az újdonság kielégíti a felsővezetői, felügyeleti és a szervezeti egységek teljesítményével kapcsolatos jelentéskészítési igényeket is. A rugalmas és tartalmas riportoknak köszönhetően pedig az üzleti felhasználók a szükséges információkhoz kellő időben hozzájuthatnak.
Kapcsolódó cikkek
- Adatvédelmi tanúsítvány a SAS-nak
- Adathalász támadáskísérletet derített fel az MKB Bank
- A vállalatok még csak barátkoznak a közösségi médiával
- Sikeresen kezelte az MKB a bankot ért adathalász támadáskísérletet
- Oracle-felmérés: európai pénzintézetek informatikai hiányosságokkal
- Megváltoztatja a banki szokásokat az internet-generáció
- Nőtt az internetbanki ügyfelek száma tavaly
- Hitel- és lízingválasztó program indult a PSZÁF honlapján
- Itt SAS: rekordárbevétel 2009-ben
- Banki rendszerösszeomlást okozott egy vesszőhiba
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.