ICL-fejlesztés: bevásárlókocsi és frizsider számítógéppel
. A bevásárlókocsira helyezhető, könyvméretű, billentyűzet nélküli kézi számítógép (adott esetben az ICL TeamPad berendezése) a vevő azonosítása után megjeleníti a képernyőn a korábban pl. internetes kapcsolat révén - az áruház felé továbbított vételi listát. A számítógép a listát az áruházon belüli polcrendszer, azaz az árucikkek fizikai elhelyezésének sorrendjében jeleníti meg a vevő előtti képernyőn. A vevő az áruházon belül az optimális útvonalon haladva, sorban emelheti le a polcokról a kívánt cikkeket, majd a kocsiba helyezés előtt a vonalkódot egy mozdulattal leolvastatja a számítógépbe épített vonalkódolvasó segítségével. E művelet hatására a képernyőn az adott tétel más alapszínt kap, és vékony piros csíkkal áthúzásra kerül, ugyanakkor a számítógép automatikusan megterheli a vevő számláját az adott cikk árával.
Természetesen lehetőség van egy-egy tétel kihagyására vagy a listán nem szereplő tétel megvásárlására is, hiszen a képernyőre kiadott lista csak emlékeztető szerepet tölt be.
Ugyanakkor, s ez a rendszer fő előnye, megússzuk a pénztár előtti sorban állást, mire a kasszához érünk, kész is a számla.
A kifejlesztett rendszer tökéletesen alkalmas az internetes bevásárlás hibamentes és a korábbinál sokkal gyorsabb bonyolítására, hiszen nem igényli a vevő jelenlétét, a bevásárlást a szupermarket bármely alkalmazottja elvégezheti, és a rendelést házhoz szállítják. A szoftver lehetővé teszi vevői kívánságok, ill. preferenciák megadását is, pl. csak zöld banánt kérek, vagy ha nincs málnás joghurt, lehet epres is.
A rendszert a gyakorlatban tesztelő Tesco IT-Igazgatója, Paul Arnold elmondta, hogy ezzel sikerült jelentősen megnövelni az internetes értékesítés/bevásárlás hatékonyságát. A folyamatban ugyanis nem maga az Internet, és nem is a házhoz szállítás képezi a szűk keresztmetszetet, hanem a megrendelt árucikkek vevőnkénti összegyűjtése a polcokról.
A világ legnagyobb elektromos háztartási készülék gyártója, az Elektrolux Screenfridge márkanévre keresztelt termékének a felső ajtajába integrálták az ICL másik "háztartási elektronikai" fejlesztését, egy képernyőérintéssel vezérelt, vonalkódolvasóval felszerelt számítógépet. Amikor a felhasználó tapasztalja, hogy pl. fogyóban van a tojás, akkor a dobozon lévő vonalkódot elhúzva a készülék előtt ez a tétel, azaz egy doboz tojás automatikusan megjelenik a vásárolandó termékek elektronikus listáján. Ez a művelet megismételhető az összes vásárolni kívánt árucikkel. Amikor a lista teljes, akkor a felhasználó azt Interneten elküldi az általa megjelölt szupermarketbe, és egyidejűleg rendelkezhet a házhoz szállításról is. A felhasználó természetesen választhatja a személyes vásárlást is. Ebben az esetben jut szerephez a fentebb már említett, számítógéppel felszerelt bevásárlókocsi...
Kapcsolódó cikkek
- A magyar internetezők 45 százaléka vásárolt már on-line
- Újragondolja árait az eBay
- A magyar internet-használók eltérnek a nemzetközi trendektől
- Árguru.hu: Új árösszehasonlító oldal indult
- Ötödével bővült az amerikai online kereskedelem
- Elsöpri az online piac a kiskereskedőket?
- USB hitelkártya
- Az internetezők többet és körültekintőbben költenek
- Az idén 2 milliárd koronát költöttek a szlovákok internetes vásárlásra
- EU: Megállapodás az e-szolgáltatások forgalmi adóztatásáról