ICL-fejlesztés: bevásárlókocsi és frizsider – számítógéppel

1999. február 18. 09:20
Az online áruházakban nem ritka, hogy a képernyőn egy bevásárlókocsi szimbolizálja a vásárlást, ám a valódi áruházakra eddig nem volt jellemző, hogy a bevásárlókocsin egy számítógép is lenne. Ám ami késik, nem múlik...
Az ICL angliai Readingben működő Interactive Retailing (Interaktiv Kiskereskedelem) fejlesztőközpontja bemutatta a számítógéppel felszerelt áruházi bevásárlókocsit, csakúgy, mint a frizsiderajtóba építhető számítógépet.

. A bevásárlókocsira helyezhető, könyvméretű, billentyűzet nélküli kézi számítógép (adott esetben az ICL TeamPad berendezése) a vevő azonosítása után megjeleníti a képernyőn a korábban – pl. internetes kapcsolat révén - az áruház felé továbbított vételi listát. A számítógép a listát az áruházon belüli polcrendszer, azaz az árucikkek fizikai elhelyezésének sorrendjében jeleníti meg a vevő előtti képernyőn. A vevő az áruházon belül az optimális útvonalon haladva, sorban emelheti le a polcokról a kívánt cikkeket, majd a kocsiba helyezés előtt a vonalkódot egy mozdulattal leolvastatja a számítógépbe épített vonalkódolvasó segítségével. E művelet hatására a képernyőn az adott tétel más alapszínt kap, és vékony piros csíkkal áthúzásra kerül, ugyanakkor a számítógép automatikusan megterheli a vevő számláját az adott cikk árával.

Természetesen lehetőség van egy-egy tétel kihagyására vagy a listán nem szereplő tétel megvásárlására is, hiszen a képernyőre kiadott lista csak emlékeztető szerepet tölt be.

Ugyanakkor, s ez a rendszer fő előnye, megússzuk a pénztár előtti sorban állást, mire a kasszához érünk, kész is a számla.

A kifejlesztett rendszer tökéletesen alkalmas az internetes bevásárlás hibamentes és a korábbinál sokkal gyorsabb bonyolítására, hiszen nem igényli a vevő jelenlétét, a bevásárlást a szupermarket bármely alkalmazottja elvégezheti, és a rendelést házhoz szállítják. A szoftver lehetővé teszi vevői kívánságok, ill. preferenciák megadását is, pl. „csak zöld banánt kérek”, vagy „ha nincs málnás joghurt, lehet epres is”.

A rendszert a gyakorlatban tesztelő Tesco IT-Igazgatója, Paul Arnold elmondta, hogy ezzel sikerült jelentősen megnövelni az internetes értékesítés/bevásárlás hatékonyságát. A folyamatban ugyanis nem maga az Internet, és nem is a házhoz szállítás képezi a szűk keresztmetszetet, hanem a megrendelt árucikkek vevőnkénti összegyűjtése a polcokról.

A világ legnagyobb elektromos háztartási készülék gyártója, az Elektrolux Screenfridge márkanévre keresztelt termékének a felső ajtajába integrálták az ICL másik "háztartási elektronikai" fejlesztését, egy képernyőérintéssel vezérelt, vonalkódolvasóval felszerelt számítógépet. Amikor a felhasználó tapasztalja, hogy pl. fogyóban van a tojás, akkor a dobozon lévő vonalkódot elhúzva a készülék előtt ez a tétel, azaz egy doboz tojás automatikusan megjelenik a vásárolandó termékek elektronikus listáján. Ez a művelet megismételhető az összes vásárolni kívánt árucikkel. Amikor a lista teljes, akkor a felhasználó azt Interneten elküldi az általa megjelölt szupermarketbe, és egyidejűleg rendelkezhet a házhoz szállításról is. A felhasználó természetesen választhatja a személyes vásárlást is. Ebben az esetben jut szerephez a fentebb már említett, számítógéppel felszerelt bevásárlókocsi...

Kulcsszavak: ICL e-commerce

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36