Komolyan verseng a Dell és a HP a 3PAR-ért
![](/download/viewattach/78924/1/40/242920-541798006.jpg)
A Dell először 1,2 milliárd dollárért szerette volna megvásárolni a 3PAR-t, ám néhány nappal később a Hewlett-Packard nagyjából 1,6 milliárdot ajánlott a társaság tulajdonjogáért. A Dell most egy amolyan „tartom, és nem emelek” húzással szintén körülbelül 1,6 milliárdot kínál a cégért, a különbség mindössze részvényenként 30 cent. Vagyis a HP 24 dollárért, míg a Dell most már 24 dollár 30 centért venné meg az informatikai adattárolással foglalkozó cég papírjainak darabját.
Az elemzők többsége és a részvénypiac is egyetértenek abban, hogy a Dell szerény második ajánlata azt jelzi, további versengés esetén már nem szeretnék folytatni a HP-vel a csatát. Az emiatt kissé csalódott Wall Street-en a hírre 2,3 százalékpontot esett vissza a 3PAR részvényeinek árfolyama. A technológiai iparban szokatlan felvásárlási verseny azt jelzi, hogy a számítógépes ágazatban érdekelt vállalatok egyre inkább igyekeznek minél több lábon állni. Ezen kívül az sem mellékes szempont, hogy a magas szintű adattárolás, amely a 3PAR fő profilja, az informatika jövőjének kikiáltott „cloud computing” kulcsfontosságú tényezője.
Kapcsolódó cikkek
- Nem változtat stratégiáján a romokban lévő HP
- A HP megtartja PC divízióját
- Szárnyalt az első negyedévben a Dell
- Lassulhat az informatikai piac növekedése a Hewlett-Packard szerint
- Adattároló céget vett a Dell
- Újabb céget vásárol fel a Hewlett-Packard
- A HP győzelmével zárul a Dell kontra HP felvásárlási csata
- A HP ismét rátromfolt a Dellre, már 2 milliárdot ér a 3PAR
- Rálicitált a HP a Dellre: a célpont egy adattároló cég
- Saját rekordjait döntögeti a HP
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!
A jövőben a tartalom forradalmára figyeljünk! A személyes, a hiteles, az egyedi, az őszinte, a releváns, tehát csak emberi érzelmi intelligenciával alkotott mondanivaló a nyerő. A habkönnyű lózungok divatja lejár. A tartalomban zajló trendek tehát nem a gépiesség irányába mutatnak. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!” című, szeptember 12-én megrendezendő hibrid konferenciáján mindenki felfrissítheti tudását a legfrissebb trendekkel.
A technológia etikai kérdéseire is fókuszál a Huawei nyári női vezetőképzője
Az összes EU-s tagországból, valamint Ukrajnából és a Nyugat-Balkánról vesznek részt tehetséges fiatal nők az Európai Vezetői Akadémia által negyedszerre megrendezett, „Női vezetők a digitális korban” intenzív képzésen, amelyet ezen a héten tartanak Varsóban.
Generatív mesterséges intelligencia: használatában Kína, teljes körű bevezetésében az USA világelső
Kína világelső a generatív mesterséges intelligencia (generatív MI) alkalmazásában a Coleman Parkes Research Ltd. globális felmérése alapján. A SAS vállalat megbízásából készített kutatás megállapítja, hogy a kínai üzleti döntéshozók szerint vállalataik 83%-a használja a technológiát.
Új imázsfilmmel erősíti munkáltatói márkáját a Lufthansa Systems Hungária
Új, employer branding fókuszú imázsfilmet készített a Lufthansa Systems Hungária, melyben a légiipari informatikával foglalkozó cég legfontosabb vállalati értékeit mutatja be. A Lufthansa Systems Hungária a közelmúltban két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a „Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a – Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.
Ikonikus alpesi hütte és drótkötélpálya kapott Siemens-technológiát
Az Alpok egyik legmagasabb és legismertebb, 4478 méteres Matterhorn-hegyéről híres Zermatt városa Svájc egyik legnépszerűbb turisztikai célpontja, 2023-ban mintegy 2,5 millió vendégéjszakát regisztráltak itt. A térségben összesen 38 olyan hegycsúcs található, ami 4 ezer méternél is magasabb, ráadásul a város távoli fekvése és zord terepviszonyai miatt sajátos kihívásokkal néznek szembe a helyiek.