HP: lassan tér magához a számítógép-piac
Takáts Kristóf, a cég vezérigazgató-helyettese szerdán Budapesten sajtótájékoztatón elmondta, hogy az asztali és a hordozható gépek szegmensében is első a HP, az első félévben 12 százalékkal több asztali gépet adtak el, mint egy évvel korábban, miközben a magyar piac 10 százalékkal visszaesett. Tavaly a magyar piacon 30 százalékkal kevesebb gépet adtak el, mint egy évvel korábban.
A magyar piacon eladott gépeknek csupán 25 százaléka asztali, a többi hordozható: ezen belül azonban a teljes értékű gépek, a notebookok aránya csak 17 százalék, míg a fennmaradó részt az inkább csak internetezésre alkalmas netbookok teszik ki.
A hordozható gépek piaca 20 százalékkal nőtt az első félévben, ezen belül a HP növekedése 40 százalék volt.
A teljes piacra jellemző, hogy a nyomtatókhoz hasonlóan a nagyvállalatok, illetve a kis- és közepes cégek számítógépet sem nagyon vesznek, így ez a szegmens stagnál, miközben az otthoni vásárlók egyre több gépet vásárolnak. Ez azért is szerencsés, mert ez a szegmens adja a piac 60 százalékát.
Miskei Gábor, a HP Magyarország Kft. vezérigazgató-helyettese a nyomtatási és képalkotási piacról elmondta, hogy az október végén záruló pénzügyi évben mintegy 30 százalékkal nőttek a dollárban számolt eladásaik az elmúlt pénzügy évhez képest, igaz, a bázis nagyon alacsony volt. A legnehezebb a helyzet a nagyvállalati szegmensben, mert a vállalatok a válság miatt félnek beruházni. Ezzel szemben viszont az otthoni nyomatatási piac erőteljesen bővül. Hozzátette, a nyomtatópiac is átalakul, s a digitalizáció itt is előretör. Várakozásaik szerint a digitálisan nyomtatható tartalom 2012-re megháromszorozódik, s évente 200 milliárddal több oldalt nyomtatnak digitálisan, mint analóg módon. A leggyorsabban az internetről történő nyomtatás bővül, éves szinten mintegy 35 százalékkal.
Az eseményen Mayer János, a HP szakértője elmondta, az új webes eszközök nagyon gyorsan terjednek, s az okos telefonoknak köszönhetően egyre könnyebb az internethez kapcsolódni. Az adatok szerint az okos telefonok 80 százalékát használják böngészésre, 70 százalékát pedig üzleti és személyes ügyek elintézésére is.
A mobil internet fejlődésére jellemző, hogy míg 2008-ban Nyugat-Európában a lakosság 13 százaléka használta, addig 2010-ben már 24 százalékuk, 2014-ben pedig már 39 százalékuk az előrejelzés szerint. Ráadásul a fogyasztók 28 százaléka azt mondta, nem tud élni mobiltelefon nélkül.
A magyar lakosság 15-24 éves korosztályának majdnem 90 százaléka internetezik, míg az 50-59 éveseknek csak a 22 százaléka. A teljes lakosság 55 százaléka internetezik havonta legalább egyszer. A 25-34, illetve a 35-49 éveseknek pedig a 57 és 55 százaléka használja a webet.
Az előrejelzések szerint 2012-re a digitális tartalom megtízszereződik világszintem, míg a nyomtatható tartalmaké háromszor akkora lesz, mint 2010-ben.
Kapcsolódó cikkek
- Mindent egy helyen a vállalati informatikáról
- Dell: növekedést vár az idén az it-vezetők többsége
- A személyiszámítógép-eladások növekvő hányada táblagép
- Gartner: a vártnál jobban nőnek az it-kiadások az idén
- 2011 már a növekedés éve lehet az IKT szektorban
- Tudatosabban költenek a cégek informatikára
- A vártnál kevésbé bővült a globális számítógéppiac
- Magyarország sikeréhez elengedhetetlen az infokommunikáció erősítése
- Digitális Konzultáció és megújuló jogszabályok a sikeres infokommunikációért
- Beindíthatja a magyar ipart az elektronikai ágazat
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.
Felújított műszaki cikkek a fókuszban a Vatera idei Black Weeksén
A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished) termékeket árusító partnerkereskedők több ezer felújított okostelefonja, laptopja mellett vaterás eladók termékei is elérhetők lesznek akciós áron.