A vártnál jobb eredmények az IBM-nél
Mivel az IBM az utóbbi évtizedben a hardverről a szoftverre és a szolgáltatásokra helyezte át a hangsúlyt, illetve a vállalati szektorra koncentrált, elemzők szerint eredményei ezért a szektor állapotát is mutatják. Aze elmzők most elsősorban az IBM szolgáltatási üzletágának javulását emelik ki.
Az egyebek között szerverüzemeltetéssel és kiszervezett feladatok ellátásával - például call centerek üzemeltetésével - foglalkozó üzletágban három negyedévi csökkenés után ismét nőtt a rendelésállomány, az egy évvel korábbihoz képest 18 százalékkal 22,1 milliárd dollárra.
A társaság adózott nyeresége 9 százalékkal 5,3 milliárd dollárra nőtt 2010 utolsó negyedévében.
A részvényenkénti nyereség 4,18 dollár, szemben az elemzői előrejelzésekben szereplő 4,08 dollárral. Az árbevétel 6,6 százalékkal 29 milliárd dollárra emelkedett, míg elemzők 28,3 milliárdra számítottak.
2010 egészében az IBM 15,8 milliárd dollár profitra tett szert, ami 11 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A részvényenkénti nyereség 11,52 dollár volt, a 2009-es 10,01 dollár után. Az idén a társaság a nyereség további növekedésére számít, az egy részvényre jutó profit 12,56 dollár lehet az amerikai cég beszámolója szerint.
Az IBM mellett az Intel és az Apple is közzétette már beszámolóját a tavalyi utolsó negyedévről, és mindkét cég kiugró eredményekről számolt be.
Kapcsolódó cikkek
- Új munkahelyekkel bővült az IBM székesfehérvári szolgáltató központja
- Az innováció évszázada: centenáriumát ünnepli az IBM
- Százéves az IBM, a számítástechnika úttörője és óriása
- A várakozások alatt maradt az IBM, de nőtt a profit
- Az InfoPrint Solutions a Ricoh Csoport teljes jogú leányvállalata lett
- Az IBM 2015-re megduplázza részvényarányos eredményét
- Az SPSS felvásárlását értékelte előzetesen az IBM
- IBM: a vártnál magasabb negyedéves profit
- IBM: vártnál jobb negyedéves eredmény
- Több ezer munkahelyet létesít az IBM
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI-orientált 2024 után további AI fejlesztések az SAP-nál
Az SAP legújabb fejlesztései tovább bővítik az ügyfelek számára az SAP generatív mesterséges intelligencia-megoldását, a Joule-t, amely mostantól az SAP portfólió funkcióinak több mint 80 százalékába beépült. Ennek révén a felhasználók gyorsan és egyszerűen, természetes nyelven végezhetik el a legfontosabb feladataikat. A Joule több mint 1300 új funkciója többek közt azt is lehetővé teszi, hogy mobiltelefonos csevegést indítva kapjon egy felhasználó betekintést a legfrissebb üzleti adatokba vagy hagyjon jóvá egy folyamatot.
Partnerség a fenntartható töltési megoldásokért
Az elektromobilitás terjedésének elősegítése érdekében együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és a The Mobility House Solutions. A cél, hogy minél több, tömegközlekedési és logisztikai járműflotta számára biztosítsanak intelligens és fenntartható töltési megoldást, támogatva ezzel a globális dekarbonizációs törekvéseket is.
A Bluebird új szenior sales igazgatóval erősíti USA-beli működését
A Bluebird International örömmel jelenti be, hogy John McGinty 2025 januárjától az USA szenior sales igazgatójaként csatlakozik a vállalathoz. Ez a lépés a Bluebird nemzetközi terjeszkedésének újabb fontos állomása, amelyet Réfi Balázs, a vállalat alapítója és korábbi vezérigazgatója irányít.
Új szintre lépett a régiós e-kereskedelem
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalmát több mint 24 százalékkal növelte 2024-ben 2023-hoz képest, míg külföldi piacokkal együtt a növekedés elérte a 39,3%-ot. A pepita.hu oldalon átlagosan 72 másodpercenként érkezett egy sikeres rendelés tavaly. Az online kifizetett vásárlások száma 47%-kal nőtt. Az 1 millió aktív felhasználót meghaladó közösségükre alapozva további növekedést prognosztizálnak mind hazai, mind nemzetközi szinten.
European Marketing Agenda 2025 Webinárium – Már elérhető online!
Az európai marketingszövetségeket – köztük a Magyar Marketing Szövetséget is – magába foglaló European Marketing Confederation (EMC) február 4-én tartotta meg éves trendfelmérése, a European Marketing Agenda 2025 eredményeit összegző webináriumát, amely több mint 900 résztvevőt vonzott. Ezzel az idei Agenda a szervezet eddigi legnépszerűbb kezdeményezésévé vált.