Stratégiai együttműködést írt alá a spanyol Telefonica és a kínai China Unicom
Stratégiai együttműködést írt alá a spanyol Telefonica SA és a kínai China Unicom (Hong Kong) Ltd., amelynek keretein belül mindkét vállalat 500 millió dollár értékben fektet be a másik társaság papírjaiba - derül ki a spanyol vállalat felügyeleti szerveknek benyújtott tájékoztatójából.
A spanyol telekommunikációs óriás így 9,7 százalékra növeli részesedését a kínai vállalatban, míg az ázsiai társaság az európai cégben tartott tulajdonhányada 1,37 százalékra nő. A Telefonica 2010 nyarán jelentette be, hogy 10 százalékra kívánja növelni részesedését a China Unicom-ban.
A China Unicom összesen 21,8 millió Telefonica-részvényt vásárol darabonként 17,16 euróért, ami az elmúlt 30 nap árfolyamátlaga. A részvények korábban a spanyol vállalat sajátrészvényhányadának részét képezték. A Telefonica a következő kilenc hónap során nyíltpiaci tranzakciókkal bővíti tulajdonrészét.
Az ibériai vállalat világszerte 277,7 millió ügyféllel rendelkezik a tíz évvel ezelőtti 68,2 millióhoz képest. A kínai vállalat ügyfeleinek számát tekintve a világ negyedik legnagyobb telekommunikációs vállalata 310 milliós előfizetői számmal.
"Együttesen a világ lakosságának mintegy 10 százalékát lefedő előfizetői bázisa lesz a két vállalatnak" - mondta Cesar Alierta a Telefonica igazgatótanácsának elnöke. A kínai telekommunikációs piac minden hatodik hónapban Spanyolország lakosságának megfelelő számú előfizetővel bővül, jövőre várhatóan 1 milliárd fogyasztó lesz Kínában - tette hozzá.
A két vállalat között 2005-ben jött létre együttműködés, ami jelenleg a mobilhálózati szolgáltatófelületekre, eszközbeszerzésekre, vállalati telekommunikációs szolgáltatásokra és az alkalmazott technológiára terjed ki.
Az új megállapodás értelmében a China Unicom képviseletet kap a Telefonica igazgatótanácsában. Alierta eddig is részt vett a kínai vállalat igazgatótanácsának munkájában.
Kapcsolódó cikkek
- Lenovo-NEC egyesülés a láthatáron
- Nőtt az AMD profitja a negyedik negyedévben
- A vártnál jobb eredményeket közölt a Google
- Az Adobe felvásárolta a vezető adatkezelő platformot fejlesztő Demdex vállalatot
- A vártnál gyengébb eredmények a Sony Ericssonnál
- Új leányvállalattal bővíti kínai tevékenységét az Infineon
- Tíz milliárd dollár feletti bevételt vár az eBay
- Új ügyvezető a Ricoh Hungary élén
- A vártnál jobb eredmények az IBM-nél
- Táblagépek és okostelefonok fejlesztésére alakít részleget a Lenovo
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
21 év hűség, 1300 autó, egy közös jövő – Az UFleet sztorija
A rendszerváltás után alapított hazai cégek most élik aranykorukat – sok vállalkozás életében aktuálissá vált a generációváltás kérdése. Az alapítók lassan átadják a stafétabotot, és keresik azokat az utódokat, akik képesek továbbvinni azt az értékrendet és tudást, amit évtizedek alatt felépítettek. Ez a váltás azonban jóval többről szól, mint egyszerű vezetőcsere: tudatos, hosszú távú folyamat, amelyben kulcsszerepet játszik a bizalom, a mentorálás és a türelem.
EY-Parthenon: Új márka, egykapus ügyfélélmény
Az EY globálisan egységesíti tranzakciós tanácsadási üzletágát és a vállalati stratégiával foglalkozó EY-Parthenon csapatát, közös márkanév alatt működtetve tovább ezeket a területeket. Ez a lépés az ügyféligényekre reagálva erősíti meg a két terület közötti szinergiákat, és biztosít egységes, integrált tanácsadási élményt. Az új működési modell lehetővé teszi, hogy a vállalatok még komplexebb és összehangoltabb támogatást kapjanak növekedési, fejlesztési vagy stratégiai döntéseikhez. A márka mögött 25 000 szakember dolgozik, 150 országban.
Mi jön a fal után? – Automotive Summit 2025
Ezzel a provokatív kérdéssel indul 2025. május 21-én az Automotive Summit a MOL Campuson. A konferencia az autóipar jövőjét helyezi fókuszba, különös tekintettel arra, milyen szerepet tölthet be Magyarország a globális átalakulásban. A szakértők számos nézőpontból vizsgálják meg az iparág kihívásait és lehetőségeit – a mesterséges intelligencia autóértékesítésben betöltött szerepétől kezdve, az új autógyárak gazdasági hatásán át, egészen a CO₂-kibocsátás jövőjéig.
Új szintre lép az AI innováció: A HONOR és a Google Cloud partnersége
A HONOR, a világ egyik vezető vállalata az AI alapú eszközök ökoszisztémájában, a múlt heti Cloud Next 2025 eseményen ismertette folytatódó együttműködését a Google Cloud-dal, amelynek célja az intelligens eszközök és a felhasználói interakciók terén végzett innovációk határainak feszegetése. Eric Fang, a HONOR terméktervezésért felelős igazgatója elmondta, hogy a két vállalat közötti partnerség már számos felhasználóbarát újítást eredményezett, például a Magic Portal 2.0-t. Az együttműködés most a Google legújabb Gemini nagy nyelvi modelljei (LLM) segítségével lép egy új szintre, és olyan mesterséges intelligencia alapú funkciók fejlesztésére koncentrál, amelyek újradefiniálják a felhasználói élményt.
Ismét a legjobbak között a Schneider Electric
A Schneider Electric második alkalommal került be a Canalys „Global Sustainable Ecosystems Leadership Matrix” elemzésében a „Bajnokok” közé – azok közé a vállalatok közé, amelyek kiemelkedően teljesítenek a fenntarthatóság terén. A cég olyan neves vállalatokkal került egy kategóriába, mint a Lenovo, a HP és a Dell.