Stratégiai együttműködést írt alá a spanyol Telefonica és a kínai China Unicom
Stratégiai együttműködést írt alá a spanyol Telefonica SA és a kínai China Unicom (Hong Kong) Ltd., amelynek keretein belül mindkét vállalat 500 millió dollár értékben fektet be a másik társaság papírjaiba - derül ki a spanyol vállalat felügyeleti szerveknek benyújtott tájékoztatójából.
A spanyol telekommunikációs óriás így 9,7 százalékra növeli részesedését a kínai vállalatban, míg az ázsiai társaság az európai cégben tartott tulajdonhányada 1,37 százalékra nő. A Telefonica 2010 nyarán jelentette be, hogy 10 százalékra kívánja növelni részesedését a China Unicom-ban.
A China Unicom összesen 21,8 millió Telefonica-részvényt vásárol darabonként 17,16 euróért, ami az elmúlt 30 nap árfolyamátlaga. A részvények korábban a spanyol vállalat sajátrészvényhányadának részét képezték. A Telefonica a következő kilenc hónap során nyíltpiaci tranzakciókkal bővíti tulajdonrészét.
Az ibériai vállalat világszerte 277,7 millió ügyféllel rendelkezik a tíz évvel ezelőtti 68,2 millióhoz képest. A kínai vállalat ügyfeleinek számát tekintve a világ negyedik legnagyobb telekommunikációs vállalata 310 milliós előfizetői számmal.
"Együttesen a világ lakosságának mintegy 10 százalékát lefedő előfizetői bázisa lesz a két vállalatnak" - mondta Cesar Alierta a Telefonica igazgatótanácsának elnöke. A kínai telekommunikációs piac minden hatodik hónapban Spanyolország lakosságának megfelelő számú előfizetővel bővül, jövőre várhatóan 1 milliárd fogyasztó lesz Kínában - tette hozzá.
A két vállalat között 2005-ben jött létre együttműködés, ami jelenleg a mobilhálózati szolgáltatófelületekre, eszközbeszerzésekre, vállalati telekommunikációs szolgáltatásokra és az alkalmazott technológiára terjed ki.
Az új megállapodás értelmében a China Unicom képviseletet kap a Telefonica igazgatótanácsában. Alierta eddig is részt vett a kínai vállalat igazgatótanácsának munkájában.
Kapcsolódó cikkek
- Lenovo-NEC egyesülés a láthatáron
- Nőtt az AMD profitja a negyedik negyedévben
- A vártnál jobb eredményeket közölt a Google
- Az Adobe felvásárolta a vezető adatkezelő platformot fejlesztő Demdex vállalatot
- A vártnál gyengébb eredmények a Sony Ericssonnál
- Új leányvállalattal bővíti kínai tevékenységét az Infineon
- Tíz milliárd dollár feletti bevételt vár az eBay
- Új ügyvezető a Ricoh Hungary élén
- A vártnál jobb eredmények az IBM-nél
- Táblagépek és okostelefonok fejlesztésére alakít részleget a Lenovo
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!
A jövőben a tartalom forradalmára figyeljünk! A személyes, a hiteles, az egyedi, az őszinte, a releváns, tehát csak emberi érzelmi intelligenciával alkotott mondanivaló a nyerő. A habkönnyű lózungok divatja lejár. A tartalomban zajló trendek tehát nem a gépiesség irányába mutatnak. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!” című, szeptember 12-én megrendezendő hibrid konferenciáján mindenki felfrissítheti tudását a legfrissebb trendekkel.
A technológia etikai kérdéseire is fókuszál a Huawei nyári női vezetőképzője
Az összes EU-s tagországból, valamint Ukrajnából és a Nyugat-Balkánról vesznek részt tehetséges fiatal nők az Európai Vezetői Akadémia által negyedszerre megrendezett, „Női vezetők a digitális korban” intenzív képzésen, amelyet ezen a héten tartanak Varsóban.
Generatív mesterséges intelligencia: használatában Kína, teljes körű bevezetésében az USA világelső
Kína világelső a generatív mesterséges intelligencia (generatív MI) alkalmazásában a Coleman Parkes Research Ltd. globális felmérése alapján. A SAS vállalat megbízásából készített kutatás megállapítja, hogy a kínai üzleti döntéshozók szerint vállalataik 83%-a használja a technológiát.
Új imázsfilmmel erősíti munkáltatói márkáját a Lufthansa Systems Hungária
Új, employer branding fókuszú imázsfilmet készített a Lufthansa Systems Hungária, melyben a légiipari informatikával foglalkozó cég legfontosabb vállalati értékeit mutatja be. A Lufthansa Systems Hungária a közelmúltban két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a „Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a – Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.
Ikonikus alpesi hütte és drótkötélpálya kapott Siemens-technológiát
Az Alpok egyik legmagasabb és legismertebb, 4478 méteres Matterhorn-hegyéről híres Zermatt városa Svájc egyik legnépszerűbb turisztikai célpontja, 2023-ban mintegy 2,5 millió vendégéjszakát regisztráltak itt. A térségben összesen 38 olyan hegycsúcs található, ami 4 ezer méternél is magasabb, ráadásul a város távoli fekvése és zord terepviszonyai miatt sajátos kihívásokkal néznek szembe a helyiek.