Csökkent az AT&T nyeresége a negyedik negyedévben
Az amerikai távközlési vállalat AT&T negyedik negyedévi nyeresége 60 százalékkal csökkent, elsősorban könyvelési sztenderdjeinek - már korábban bejelentett - módosítása miatt.
A vállalat nyeresége 2010 utolsó negyedévben 1,09 milliárd dollár, azaz részvényenként 18 cent volt szemben az egy évvel korábbi 2,73 milliárd dollárral, 46 centtel. Az egyszeri költségektől megtisztított nyereség részvényenként 55 centre nőtt az előző év hasonló időszaki 50 centről. A társaság bevételei 2,1 százalékkal 31,36 milliárd dollárra nőttek.
A Reuters által megkérdezett elemzők részvényenként 54 centes működési eredményt vártak 31,47 milliárd dolláros összbevétel mellett. "Az eredmények minden téren csalódást keltettek" – közölte a Credit Suisse elemzője. Még úgy is, hogy a nyereséget kedvező adóráták is erősítették - tette hozzá.
A vállalat - legfőbb vetélytársaihoz hasonlóan - egyre kevesebb előfizetéses ügyfélt tud csábítani. A legjobban jövedelmező üzletágban 400 ezer új ügyfelet jegyzett a vállalat az egy évvel korábbi 1,3 millióval szemben. A nem hagyományos termékek piacán 1,5 millió új ügyfelet szerzett az AT&T, olyan termékekkel, mint a mobilhálózatra kapcsolható GPS készülék és gyógyszertartó doboz. Az amerikai vállalat összesen 442 ezer új táblaszámítógép-előfizetést kötött az előző év utolsó negyedévében.
A vezeték nélküli szolgáltatásokból származó bevétel 9,9 százalékkal 15,18 milliárd dollárra nőtt, miközben a vezetékesekéből származó 3,2 százalékkal, 15,11 milliárd dollárra csökkent.
A társaság részvényeivel egy órával a tőzsdenyitást követően 2,993 százalékkal olcsóbban, 27,87 dolláros áron kereskedtek.
Kapcsolódó cikkek
- A Nokia profitja 21 százalékkal csökkent, piacot veszített
- Több mint tízszeresére nőtt az Ericsson profitja
- A Telenornak fontos a kiszámíthatóság a beruházásai ütemezése miatt
- Óriási profit az AT&T-nél
- 12 000 dolgozójától válik meg az AT&T
- Letiltották a szabadságolásokat az AT&T-nél: jön a 3G iPhone?
- Az AT&T-től is mennie kell közel ötezer embernek
- Az AT & T új központot nyitott Szlovákiában
- Telekommunikációs cégegyesülések segíthetik a Wall Streetet
- Visszatért a nyereségzónába az AT&T
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az OMV kiskereskedelmi hálózatának arculata új megjelenést kap Közép-Kelet-Európában
Az OMV egy újabb lépést tett a cég átalakulásának útján: a vállalat az elkövetkező három évben hét országban, Magyarország mellett Ausztriában, Romániában, Szlovákiában, Csehországban, Bulgáriában és Szerbiában is bevezeti az új arculatát. A stratégia célja, hogy hozzájáruljon egy olyan világ megteremtéséhez, amelyben a fenntartható energia, a fenntartható mobilitás és a fenntartható életmód mindenki számára valósággá válhat.
Az ABB az elektromos buszokhoz készült, energiahatékony motor- és invertercsomagot vezet be a piacra
Az ABB bejelentette az AMXE250 motorból és HES580 inverterből álló, kifejezetten az elektromos buszok igényeire szabott új és innovatív csomagjának bevezetését. Az új hajtáscsomag, amelynek harmonikus működése egy hatékonyabb, megbízhatóbb és az ipar számára azonnal rendelkezésre álló megoldást eredményez, jelentős előrelépést jelent a tisztább és fenntarthatóbb közlekedési lehetőségek terén.
K&H: Adatvédelem szintjén csak kevesen értenek az AI-hoz
Egyre több cég alkalmazza a mesterséges intelligenciát, de kevesen mondhatják el, hogy tisztában vannak azzal, hogy milyen hazai és nemzetközi, pénzügyi, felügyeleti és adatvédelmi szabályokat szükséges betartaniuk és hogyan alakíthatnak ki egy biztonságos, felkészült környezetet egy AI projekt megvalósulásakor.
Több minőségi időre vágynak az apák a gyerekeikkel
Hétköznapokon az apák több mint kétharmada átlagosan kevesebb mint két órát, hétvégenként több mint öt órát tölt a gyerekeivel. A gyerekekkel rendelkezésre álló minőségi idő az apák többsége szerint nem elegendő – így gondolják a Yettel apák napja kapcsán készült felmérésében részt vevő válaszadók. A megállapításokat nemzetközi tapasztalatok is alátámasztják: az apaszabadság az apa, az édesanya és a gyermek számára is hasznos, és még a munkáltatónak is előnyökkel jár.
Az AWS és a SAP mesterséges intelligenciával fejleszti a vállalati erőforrásgazdálkodását
Stratégiai együttműködést kötött egymással az Amazon Web Services (AWS) és az SAP. A generatív mesterséges intelligencia segítségével új képeségekkel és nagyobb hatékonysággal vértezik fel a SAP modern, felhő-alapú vállalati erőforrás-tervezési (ERP) rendszerét.