Átalakulóban az elektronikus levelezés

forrás Prim Online, 2011. április 20. 10:48

Egy év alatt nőtt a szakadék az internetes böngészőn keresztül elérhető webmail szolgáltatások, valamint az egyéb levelezőprogramok népszerűsége között, ugyanis míg az internetes szolgáltatások jelentősége nőtt, addig a szoftveres levelezőklienseké csökkent a 2009. év végi adatokhoz képest – többek között ez derült ki a KutatóCentrum évente ismétlődő E-Mail User Reportjából, amely a hazai aktív internetezők e-mail használatát vizsgálva átfogó képet nyújt az elektronikus levelezési szokásokról. A jelentés beszámol arról is, hogy egyre gyakoribb a mobil-telefonon megírt és elküldött e-mail, főleg a fiatal férfiak körében.

A leggyakrabban használt címre érkező levelek küldéséhez és fogadásához az e-mailezőknek már több mint fele vesz igénybe valamilyen webmail szolgáltatást, szoftveres levelezőprogramokat azonban a 2009-ben mért 44 százalékkal szemben már csak 38 százalék használ erre a célra. „Ez többek között a Gmail terjedésének is köszönhető: míg 2009-ben a megkérdezettek csupán 36 százaléka nyilatkozott úgy, hogy gmailes postafiókját jelenleg is aktívan használja, addig 2010. év végére ez az arány 42 százalékra emelkedett” – emelte ki Györfi Anna, a KutatóCentrum kutatási projekt menedzsere. – „Ezzel a második helyet foglalja el a Freemail mögött, amely ugyan még őrzi vezető pozícióját, de veszített előnyéből” – tette hozzá a szakember. Míg ugyanis 2009-ben az e-mailezők 48 százaléka használta aktívan a Freemailt, 2010 év végére már csak a megkérdezettek 44 százaléka. 

 

 

A Gmail egyébként nemzetközi szinten is nagy sikereket könyvelhet el: 2009-ben világviszonylatban 37 millió felhasználóval felzárkózott a Yahoo és a Hotmail mögött a harmadik helyre (Return Path, 2009), amit jelenleg is őriz 217 millió felhasználóval (comScore, 2011).

 

Ami az eszközöket illeti, többnyire még konzervatívak vagyunk: a legtöbben asztali számítógépen (86%) vagy laptopon (45%) e-maileznek. Ugyanakkor a mobiltelefonok ilyen célú használata a 2009-ben mért 9 százalékhoz képest nőtt, és elérte a 11 százalékot. Minél régebb óta e-mailezik valaki, annál valószínűbb, hogy laptopot vagy mobiltelefont is használ elektronikus levelezése során, és a 35 évnél fiatalabbakra is sokkal inkább jellemző a mobil eszközökön keresztüli e-mailezés. Ami a nemeket illeti, az e-mailezési szokások is igazolják, hogy a férfiak nyitottabbak a technikai újításokra: az erősebb nem képviselői kétszer akkora arányban használják mobiltelefonjukat elektronikus levelezésre, mint a nők, és a PDA használata is inkább a férfiakra jellemző.

Kulcsszavak: kutatás e-mail

hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A HONOR bemutatta új, ikonikus megjelenésű HONOR 50 termékcsaládját

A Honor globális technológiai márka bejelentette legújabb HONOR 50 okostelefon termékcsaládját Kínában. A HONOR 50 széria stílusos megjelenésével és figyelemre méltó kamera képességeivel napjaink fiataljainak igényeire szabva készült. Felismerve a mindennapi, útközbeni tartalomkészítés és megosztás trendjét, a HONOR 50 család egy még több a videókészítés során hasznos fejlesztéssel hozza el az egy eszközre optimalizált vlogging élményt.

2021. június 17. 19:51

Megérkezett az új Motorola Defy

A Motorola bejelentette a Motorola Defy-t, a gyártó új, masszív kialakítású okostelefonját. A készülék a Motorola és a Bullitt Group együttműködésében készült. A Motorola Defy kompromisszumokat nélkülöző, erőteljes okostelefon, hosszú üzemidővel, így a szabadtéri kalandok során éppúgy megállja a helyét, mint mindennapos használat közben.

2021. június 17. 18:14

Elkészült az első hazai podcast médiakutatás

Az IAB Hungary Audio Munkacsoportjának megbízásából az NRC Piackutató cég elkészítette az első magyarországi podcast médiakutatást, amelyből pontosan kiderül mennyien, kik, miért és hogyan hallgatnak podcasteket.  

2021. június 17. 16:37

Világelső innovációs platformmal köt stratégiai szövetséget a Lead Ventures

A világ legnagyobb vállalati innovációs és akcelerátor platformját megteremtő, amerikai központú Plug and Play-jel lép együttműködésre a Lead Ventures. A scaleupokra szakosodott alapkezelő új stratégiai partneréhez olyan portfóliócégek tartoznak, mint a Paypal, a Dropbox vagy az N26. A kooperációból a Lead Ventures befektetési portfóliójába tartozó vállalkozások is rendkívül sokat profitálhatnak.

2021. június 17. 14:58

Az EdisonKids és a Samsung közös kihívásán a jövőformáló kezdeményezéseké volt a főszerep

A hazánkban idén első alkalommal megrendezett Megoldások a holnapért kihívás négy hónapos projektidőszaka után a Balassi Bálint Nyolcévfolyamos Gimnázium tanulói vihették haza a fődíjat. A program az ország leginnovatívabb iskoláit, tanárait, illetve a 12 és 18 év közötti diákjait kereste, végül a Trois cent Soixante Croissants csapat megoldása bizonyult a legjobbnak. A Samsung és az EdisonKids szakértői az elmúlt hónapokban a diákokkal közösen fejlesztették a projekteket, amelyek sokfélesége remekül megmutatta, milyen széleskörű a fiatalok érdeklődése és milyen kreatívan gondolkoznak a technológiai fejlődésről, a tudatosságról vagy a közösségi életről. 

2021. június 17. 13:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

NMHH-kutatás: miért nem internetezik mindenki?

2021. június 14. 09:53

Rekord összeget költenek a cégek IT-ra

2021. június 7. 17:38

Kihirdették az Év Gyára verseny nyerteseit

2021. május 31. 09:54

Hétszeres Business Superbrands díjas az ABB

2021. május 17. 16:40