Egy e-bolt, amit azzal töltenek fel, ami nincs
Az alig egy hónapja elindított NeedCube.hu weboldal - bár egyelőre még próbaüzemben (Beta) fut - tegnap este már a kétszázadik felhasználóját regisztrálta. A NeedCube nem a kínálat, hanem a kereslet oldaláról közelít az e-kereskedelemhez, ide mindenki azt veszi fel, ami épp nincs neki, (de kellene), vagyis a site az igényeket gyűjti egy csokorba, bízva abban, hogy így a kínálat is egyszerűen rátalál majd a potenciális vevőre.
A bízalom persze nem lenne elég, ahhoz, hogy a kereslet és a kínálat találkozzon, az eladókat a fejlesztők egy értesítőrendszerrel támogatják. A kereskedők, gyártók, szolgáltatók ezen a weboldalon nem indíthatnak hirdetést, de feliratkozhatnak bizonyos kulcsszavakra, s ha ahhoz a kulcsszóhoz kapcsolódó igény jelenik meg a NeedCube.hu-n, akkor az erre feliratkozott eladó automatikusan értesítést kap, s így nagyobb eséllyel létrejöhet az üzlet.
Az elektonikus áruházak többsége az úgynevett B2C (business to consumer) modellre épül, vagyis a termék és szolgáltatók forgalmazói fordulnak kínálatukkal azok fogyasztóihoz, az eladó keresi a vevőt. A NeedCube sajátos C2B megközelítése, vagyis amikor a fogyasztót tálalja a website az üzleti szféra számára, nem teljesen egyedülálló, de mindenképp újszerű az, hogy itt kategóriáktól mentesen fogalmazhatjuk meg igényeinket, nem vagyunk egy adott kérdőív struktúrájába beszorítva. A felhasználónak kötetlen mondatokkal négy kérdést kell megválaszolnia: "Mire van szükséged?", "Mennyi időn belül?", "Milyen árkategóriában?", "Helyileg hol?", egy ötödik az ugyancsak szabadszavas leírás, a többit a rendszer maga végzi el a kulcsszavak kiválasztásával. Persze ettől még itt is igaz, hogy minél pontosabb az igény megfogalmazása (vagyis a "Mire van szükséged?" kérdésre adott válasz), annál nagyobb az esély, hogy gyorsan rátalál a keresletre a kínálat.
Kapcsolódó cikkek
- Izgalmas témák az e-ker. konferencián: mennyiségi kedvezményből közösségi vásárlás
- Közösségi vásárlás, m-commerce: VIII. Elektronikus Kereskedelem Konferencia
- e-Commerce 2011: konferencia az online kereskedelemről
- 13 stratégia, hogy megtöbbszörözzük weboldalunk látogatottságát
- Két konferencia az online kereskedelemről
- Webshopban is árul a Lindab
- Neten is lehet majd vásárolni a Maestro kártyákkal
- A ma kezdődő kínai újév találkozása az információs társadalommal
- Lendületesen kezdték az évet az online kereskedők
- Egyötödével nőtt tavaly az online-kiskereskedelem forgalma Európában
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Felmérés: a hollandiai szervezetek negyede nincs felkészülve kibertámadásra
Hollandiában a közepes és nagyvállalatok negyede nincs felkészülve egy esetleges kibertámadásra – jelentette hétfőn az NLTimes című holland hírportál a KPN holland távközlési vállalat megrendelésére készült felmérésre hivatkozva, amelyben kiemelik az egészségügyi szektor veszélyeztetettségét is.
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
Nemzetközi oktatásfejlesztési program indul az ELTE vezetésével
Az ELTE és még négy európai egyetem alkotta konzorcium 250 ezer eurós támogatást kapott az Erasmus+ felsőoktatási együttműködési partnerségek programban megvalósuló, oktatási és módszertani fejlesztéseket célzó, 2026 végéig tartó REDINEST projektre.