Magyar Telekom: a gazdasági növekedés a távközlési piacot is élénkíti
A gazdasági növekedés megindulásával emelkedni fog a cégek távközlési költése, amit részben az is generál, hogy a vállalatok fejleszteni fogják az informatikai, internetes rendszereiket, amelyekhez a mostaninál több és jobb távközlési szolgáltatás is kell.
Király István, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese csütörtökön Budapesten sajtóbeszélgetésen elmondta: a magyar piacon mintegy 350 ezer cég, nagyvállalat, mikro-, kis- és közepes vállalkozás, illetve nonprofit és állami szervezet vásárol távközlési szolgáltatást. Tavaly 228,6 milliárd forintot költöttek erre, amiből a Magyar Telekom részesedése 57,4 százalék volt. A társaságnak mintegy 200 ezer üzleti ügyfele van.
Az elmúlt években folyamatosan csökken az üzleti távközlési költés: 2008-ban még 254,5 milliárd, 2009-ben már csak 240 milliárd forintot fordítottak erre a cégek.
A Magyar Telekom az idén azt várja, hogy az üzleti szektor bővülni, élénkülni fog, nő a kkv-k költése is, részben azért, mert a nagy cégek beruházásai bevételt hoznak nekik.
Király István elmondta: a Magyar Telekomnak jó pozíciói vannak a vállalati szektorban, amit mutat az is, hogy a teljes 131 milliárd forintos üzleti mobil távközlési költésből több mint 78 milliárd forint a társaság bevétele.
A 39,6 milliárd forintos vezetékes hangpiacból 26,3 milliárd, a 29,9 milliárdos vezetékes adat piacból 16,4 milliárd, míg a vezetékes internet 28,3 milliárdos piacából 10,2 milliárd forint a Magyar Telekom bevétele. Ha azonban csak a mikro-, kis- és közepes cégeket, illetve az otthoni irodák szegmensét nézzük, ennél is jobbak a társaság részesedései - tette hozzá.
A Magyar Telekom megítélése szerint a magyar kis- és közepes szektor a válság hatására az öt évvel ezelőtti állapothoz tért vissza gazdasági teljesítményét és sikerességét nézve. A szektor cégei hosszú távú fejlesztésekben nem gondolkodnak, csak a napi, illetve rövid távú bevételeikre, nyereségükre, a készpénz-menedzsmentre koncentrálnak, miközben fontos számukra az is, hogy növeljék értékesítésüket, versenyképességüket.
A Magyar Telekom ezt felismerve arra koncentrál, hogy minél több, ezeket a vállalati igényeket kiszolgáló megoldást, szolgáltatást dolgozzon ki és értékesítsen - fejtette ki Király István. Hozzátette, hogy mivel jelentős piacról van szó, természetesen növelni akarják a részesedésüket is ebben a szegmensben.
Kapcsolódó cikkek
- Ötven forint osztalékot fizet a Magyar Telekom
- Április 12-én lesz a Magyar Telekom közgyűlése
- Informatikai portfólióját erősíti a Magyar Telekom
- 50 forintos osztalékot javasol a Magyar Telekom
- Magyar Telekom: kisebb bevétel és eredmény 2010-ben
- A Magyar Telekom 50 forint osztalékot tervez
- A különadó miatt visszafog a Magyar Telekom
- Hitelt vesz fel a Magyar Telekom
- Távozik a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese
- Magyar Telekom: a beruházásokat és az osztalékpolitikát érintheti a különadó
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
FoxPost néven megy tovább a Packeta és FoxPost egyesített cége
A Packeta és a FoxPost egyesítése után a tulajdonosok a lokális márka megtartása mellett döntöttek, ezért az új vállalat FoxPost néven működik tovább. A névváltás, a Packeta csomagautomatái esetében az arculat fokozatos frissítésével is jár, amely a FoxPost megjelenéséhez igazodik, ezzel biztosítva az egységes márkamegjelenést és erősítve a vállalat piaci jelenlétét.
Közösen tehetjük versenyképesebbé és fenntarthatóbbá Európát
Véget ért az idei TECHTOGETHER+ járműipari rendezvény, melynek keretében szakmai fórum, kiállítás és mérnökhallgatói verseny is zajlott.
Indításrásegítő és a zseblámpába épített powerbankek a Sandbergtől
Hatalmas frusztrációt tud okozni egy nem induló autó. Ennek általában több oka is lehet, melyek között gyakori eset az autó akkumulátorának lemerülése. Ilyenkor ideiglenes megoldást jelenthet az autó bikázása. Ehhez viszont indító kábelre és külső erőforrásra is szükség van. A Sandberg Car Jumpstarter Powerbank 10000-et pontosan erre találták ki.
Online megoldásokkal fejlődik az egészségügyi ellátás
Online időpontfoglalás, e-recept, egészségügyi applikációk, telemedicina – ezek az innovatív technológiák már elengedhetetlen jellemzői a mindennapoknak, új korszakot indítottak a hazai egészségügyben is. A COVID világjárvány alatt ugrott meg a digitális megoldások iránti igény mind a betegek, mind az orvosok részéről. A digitalizáció segítette a pandémia jelentette kihívások megoldását, majd a hosszú távú fejlődés kulcsává is vált. A fejlesztések nemcsak az ellátás minőségét növelik, hanem az orvos-beteg bizalmat is erősíti.
Felborítja a magyar piacot a Temu új konkurenciája?
Nemrég egy olyan új webshop-óriás jelent meg a magyar piacon, amely a legnagyobb európai hátterű online piactér, ahol az aktív vásárlók száma a teljes régióban meghaladta a 20 milliót. Az Allegro Lengyelországból indult, ám már most több mint 5 millió felhasználója van Lengyelországon kívül. A magyar piacra lépés alaposan felboríthatja az itthoni kereskedelmet is.