Szárnyalt az első negyedévben a Dell
Az április 29-ig terjedő negyedévben a Dell 945 millió dollár, azaz részvényenként 49 cent nyereséget ért el, csaknem háromszorosát az egy évvel korábbi 341 millió dollárnak, részvényenként 17 centnek. Az egyszeri tételek nélkül számított nyereség részvényenként 30 centről 55 centre nőtt, éves összehasonlításban. Elemzők az MTI információja szerint részvényenként 44 cent nyereségre számítottak.
A Dell árbevétele 1 százalékkal 15,02 milliárd dollárra nőtt az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. Az előző év utolsó negyedévben még 15,69 milliárd dollár bevételre tett szert a vállalat.
A társaság mobileszköz ágának árbevétele 3,4 százalékkal, a nagyvállalati szektoré 5,4 százalékkal, míg a kkv-szektoré 6,9 százalékkal bővült. Csökkent ugyanakkor a Dell állami beszerzésekből, illetve lakossági vásárlásokból származó árbevétele, rendre 2,3, illetve 7,5 százalékkal.
A New York-i tőzsdezárást követően nyilvánosságra hozott eredmények hatására a Dell-papírok árfolyama 5,3 százalékkal 16,74 dollárra ugrott az elektronikus kereskedésben.
Kapcsolódó cikkek
- Adattároló céget vett a Dell
- A HP győzelmével zárul a Dell kontra HP felvásárlási csata
- A HP ismét rátromfolt a Dellre, már 2 milliárdot ér a 3PAR
- Komolyan verseng a Dell és a HP a 3PAR-ért
- Kommunikációs- és mobilrészleget alakít a Dell
- A Dell 3,6 milliárd dollárért megvásárolja a Perot Systems céget
- Közel negyedével visszaesett a Dell nyeresége
- Egyre gyengébben teljesít az Apple és a Dell, az Acer viszont megtáltosodott
- 63 százalékot csökkent a Dell nyeresége
- 48 százalékkal csökkent a Dell nyeresége
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!
A jövőben a tartalom forradalmára figyeljünk! A személyes, a hiteles, az egyedi, az őszinte, a releváns, tehát csak emberi érzelmi intelligenciával alkotott mondanivaló a nyerő. A habkönnyű lózungok divatja lejár. A tartalomban zajló trendek tehát nem a gépiesség irányába mutatnak. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Social Media 2025. Ahol az AI-trend születik!” című, szeptember 12-én megrendezendő hibrid konferenciáján mindenki felfrissítheti tudását a legfrissebb trendekkel.
A technológia etikai kérdéseire is fókuszál a Huawei nyári női vezetőképzője
Az összes EU-s tagországból, valamint Ukrajnából és a Nyugat-Balkánról vesznek részt tehetséges fiatal nők az Európai Vezetői Akadémia által negyedszerre megrendezett, „Női vezetők a digitális korban” intenzív képzésen, amelyet ezen a héten tartanak Varsóban.
Generatív mesterséges intelligencia: használatában Kína, teljes körű bevezetésében az USA világelső
Kína világelső a generatív mesterséges intelligencia (generatív MI) alkalmazásában a Coleman Parkes Research Ltd. globális felmérése alapján. A SAS vállalat megbízásából készített kutatás megállapítja, hogy a kínai üzleti döntéshozók szerint vállalataik 83%-a használja a technológiát.
Új imázsfilmmel erősíti munkáltatói márkáját a Lufthansa Systems Hungária
Új, employer branding fókuszú imázsfilmet készített a Lufthansa Systems Hungária, melyben a légiipari informatikával foglalkozó cég legfontosabb vállalati értékeit mutatja be. A Lufthansa Systems Hungária a közelmúltban két rangos employer branding elismerést is elnyert: a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) „Megbízható Munkaadó 2024/26” díját, illetve a „Randstad Hungary 2024-es Employer Brand kutatásán a – Legvonzóbb Munkaadó – IT kategória” címet.
Ikonikus alpesi hütte és drótkötélpálya kapott Siemens-technológiát
Az Alpok egyik legmagasabb és legismertebb, 4478 méteres Matterhorn-hegyéről híres Zermatt városa Svájc egyik legnépszerűbb turisztikai célpontja, 2023-ban mintegy 2,5 millió vendégéjszakát regisztráltak itt. A térségben összesen 38 olyan hegycsúcs található, ami 4 ezer méternél is magasabb, ráadásul a város távoli fekvése és zord terepviszonyai miatt sajátos kihívásokkal néznek szembe a helyiek.