Nagykereskedelmi (B2B) rendszer a gyakorlatban
Elektronikus nagykereskedelem
A vásárlói oldal alapfunkciói nem térnek el más áruházakétól. Ilyen például a több szempont szerinti keresés, a találatok elmentése, a böngészés termék és gyártó szerint, a termékleírások megjelenítése. Esetünkben - vagyis amikor az Icon Kft. egy disztribútor, a HRP számára fejlesztett B2B megoldást - speciális igényként merült fel a személyre szabott árképzés, az akciók kezelése és az elektronikus árverés megvalósítása. A fejlesztés folyamán különös gondot fordítottak a kulturált rendelési folyamat, a megrendelés-viszszaigazolás megvalósítására, az elektronikus és hagyományos módon történő megrendelések követésére.
A kényelmes és biztonságos üzemeltetést szolgáló elemek között elsőként kell megemlíteni a HRP meglévő háttérrendszerével való biztonságos kapcsolatot. E háttérrendszer és az EC rendszer adatbázisa közötti teljes körű szinkronizáció és automatikus frissítés, a partnercégek megfelelő személyeinek kiosztható jogosultságok (amelyekkel a megjelölt személy saját cégében szintén jogosultságokat adhat, pl. kijelölheti, hogy kik indíthatnak megrendelési folyamatot), az előre definiálható keresések linkként való megjelenítése a főoldalon vagy a statisztikák lekérdezése mind-mind az áruház üzemeltetőinek napi munkáját megkönnyítő funkció.
A munkát az Icon rendszerszervezői kezdték, a HRP munkatársaival szoros kapcsolatot kialakítva, hiszen a cég "áruházas" filozófiája alapján messzemenőkig kell támaszkodni az üzemeltető szervezet kereskedelmi koncepciójára, marketingstratégiájára, meglévő rendszerére. A kitűzött cél az volt, hogy a fejlesztők kezében formálódó termék tökéletesen illeszkedjen az igényekhez és a háttérrendszerhez.
Az áruház alapjául a Microsoft Site Server Commerce Edition termékét választották, amely platformon az SQL-, Visual Basic- és XML-technológiát felhasználva fejlesztették ki a megvalósítandó funkciókat.
A munka végeredményeként létrejött megoldás alkalmas arra, hogy biztonságos körülmények között, kényelmes adminisztráció mellett megfelelő sebességgel szolgálja ki a HRP ügyfeleit, akik biztosak lehetnek abban, hogy az ezen az úton kötött üzletek olyan pontossággal zajlanak, mintha személyesen csaptak volna disztribútoruk kezébe.
Kapcsolódó cikkek
- A magyar internetezők 45 százaléka vásárolt már on-line
- Újragondolja árait az eBay
- A magyar internet-használók eltérnek a nemzetközi trendektől
- Árguru.hu: Új árösszehasonlító oldal indult
- Ötödével bővült az amerikai online kereskedelem
- Elsöpri az online piac a kiskereskedőket?
- USB hitelkártya
- Az internetezők többet és körültekintőbben költenek
- Az idén 2 milliárd koronát költöttek a szlovákok internetes vásárlásra
- EU: Megállapodás az e-szolgáltatások forgalmi adóztatásáról