Nagykereskedelmi (B2B) rendszer a gyakorlatban

Elektronikus nagykereskedelem

Blaskó József - Dani István Blaskó József - Dani István, 2000. május 6. 12:16
Az e-business és az e-commerce kifejezés bizonyára minden olvasónk számára ismerős, talán a B2B ebben a formában nem annyira, bár az "anglománok" tudják, hogy a kettest sokszor a "two" helyett "to"-ként is használják, s hát a B mi lenne más ebben a megközelítésben, mint a business.
A közvetlenül a végfelhasználók számára kialakítandó (business to customer) áruházzal szemben egy nagykereskedelmi (business to business) rendszernek speciális igényeket kell kielégítenie. A vásárlókör előre szerződött partnerekből áll, akiknek akár egyenként kell testre szabott kínálatot, árstruktúrát, kedvezményeket meghatározni.

A vásárlói oldal alapfunkciói nem térnek el más áruházakétól. Ilyen például a több szempont szerinti keresés, a találatok elmentése, a böngészés termék és gyártó szerint, a termékleírások megjelenítése. Esetünkben - vagyis amikor az Icon Kft. egy disztribútor, a HRP számára fejlesztett B2B megoldást - speciális igényként merült fel a személyre szabott árképzés, az akciók kezelése és az elektronikus árverés megvalósítása. A fejlesztés folyamán különös gondot fordítottak a kulturált rendelési folyamat, a megrendelés-viszszaigazolás megvalósítására, az elektronikus és hagyományos módon történő megrendelések követésére.

A kényelmes és biztonságos üzemeltetést szolgáló elemek között elsőként kell megemlíteni a HRP meglévő háttérrendszerével való biztonságos kapcsolatot. E háttérrendszer és az EC rendszer adatbázisa közötti teljes körű szinkronizáció és automatikus frissítés, a partnercégek megfelelő személyeinek kiosztható jogosultságok (amelyekkel a megjelölt személy saját cégében szintén jogosultságokat adhat, pl. kijelölheti, hogy kik indíthatnak megrendelési folyamatot), az előre definiálható keresések linkként való megjelenítése a főoldalon vagy a statisztikák lekérdezése mind-mind az áruház üzemeltetőinek napi munkáját megkönnyítő funkció.

A munkát az Icon rendszerszervezői kezdték, a HRP munkatársaival szoros kapcsolatot kialakítva, hiszen a cég "áruházas" filozófiája alapján messzemenőkig kell támaszkodni az üzemeltető szervezet kereskedelmi koncepciójára, marketingstratégiájára, meglévő rendszerére. A kitűzött cél az volt, hogy a fejlesztők kezében formálódó termék tökéletesen illeszkedjen az igényekhez és a háttérrendszerhez.

Az áruház alapjául a Microsoft Site Server Commerce Edition termékét választották, amely platformon az SQL-, Visual Basic- és XML-technológiát felhasználva fejlesztették ki a megvalósítandó funkciókat.

A munka végeredményeként létrejött megoldás alkalmas arra, hogy biztonságos körülmények között, kényelmes adminisztráció mellett megfelelő sebességgel szolgálja ki a HRP ügyfeleit, akik biztosak lehetnek abban, hogy az ezen az úton kötött üzletek olyan pontossággal zajlanak, mintha személyesen csaptak volna disztribútoruk kezébe.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01