Etikai kódex szerint működne a jövőben a közösségi vásárlás
A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület (SzEK.org) keretén belül, a Bónusz Brigád, Magyarország piacvezető közösségi vásárlóoldala kezdeményezte a Közösségi vásárlás tagozat megalapítását. A Szövetség és a kezdeményezéshez társult közösségi vásárló oldalak szigorú etikai kódexben fektetik le a legújabb elektronikus kereskedelmi üzleti modell szabályait. Az önszabályozás célja a tisztességes, a vásárlók és szolgáltatók érdekeit és biztonságát egyaránt szem előtt tartó piaci szabályok és normák meghatározása. A kezdeményezéshez csatlakozott a Bónusz Brigád, a citybrands.hu és a Bookline Nyrt. a liners.hu üzemeltetője.
„A Szek.org az e-kereskedelem minden területén szeretné az alapszabályában megfogalmazott feladatokat és vállalásokat teljesíteni, ezért most az e-kereskedelem egyik speciális formáját, az idei évben nagyon jelentős piaci súlyt elérő közösségi vásárlást kívánja a lehető legbiztonságosabbá tenni. Azok a piaci szereplők, akik csatlakoznak a tagozathoz, egy igen szigorú etikai kódex teljesítését vállalják, ezzel is biztosítva közösségük tagjait tisztességes üzleti magatartásukról.” – nyilatkozta Kis Ervin Egon, a szövetség elnöke.
Transzparencia, tisztességes árazás, pénzvisszafizetés
A Közösségi vásárlás tagozat kezdeményezéshez csatlakozó tagok elkötelezettek abban, hogy becsületes, tisztességes és etikus módon működjenek, így kifejezetten elítélnek minden olyan közösségi vásárlóoldalt és szolgáltató partnert, aki nem ebben a szellemben folytatja tevékenységét. Erre az alapelvre épül az etikai kódex is, amelyben többek között az átláthatóság, a felárazás elleni védelem, a pénzvisszafizetési garancia szerepel, de a vásárlóoldalak nem publikus szolgáltatói feketelistát is létrehoznának.
Az etikai kódex szerint csak olyan oldal tekinthető közösségi vásárlóoldalnak, amely transzparens, vagyis folyamatosan és egyértelműen megjelenik, hogy az adott szolgáltatást, terméket hányan vásárolták meg, és biztosítják, hogy az oldalon látható eladási számok a valóságos eladásokat tükrözik, azokat nem manipulálják.
Szintén kerülendő magatartás az úgynevezett „felárazás”, amikor egy szolgáltatás vagy termék eredeti árát a közösségi vásárlóoldallal való együttműködést megelőzően felemelik, így az elérhető kedvezmény mértéke nem lesz valós.
A magas minőség biztosítása érdekében a kódex szerint a szolgáltatók ideális esetben szerződésben vállalják, a bónusszal/kuponnal érkező vásárlók minőségileg legalább olyan szintű kiszolgálást/ellátást/terméket kapnak, mint minden más vásárló, vendég, ügyfél.
Mindezek biztosítása érdekében jönne létre az a folyamatosan frissülő, nem publikus „feketelista”, amelyen a vásárlóval, vagy a közösségi vásárlóoldallal szemben etikátlanul eljáró szolgáltatók szerepelnének.
„Egy jó pár hónapos gondolkodási folyamat végére kerül most pont azzal, hogy a Szek.org keretein belül megalakulhat a közösségi vásárlás tagozat. A Bónusz Brigád piacvezetőként mindig ügyelt arra, hogy az iparág trendjeit, íratlan szabályait a vásárlók igényeihez igazítsa. Többek között ezért vezettük be elsőként a teljes pénzvisszafizetési garanciát, ami 100%-os biztosítékot nyújt a vásárlóinknak. A Szek.org tagozata ehhez hasonló módon, reményeink szerint az egész közösségi vásárlás piacát fogja szabályozni és egységes mederbe terelni, ügyfélközpontú és tiszta versenyhelyzetet kialakítani, amely minden tisztességes piaci szereplő érdeke.” – mondta el Kaprinay Zoltán a Bónusz Brigád egyik alapítója.
Kapcsolódó cikkek
- Különleges termékek és egy napig tartó akciók az első hazai Internetes Vásárlás Napján
- Az online vásárlók még mindig félnek bankkártyával fizetni
- A közösségi vásárlás terén erősít a Bookline
- Versenyvizsgálatot indít az EU az internetes fizetések piacán
- Online piac - döntő az árösszehasonlítás
- A közösségi média felértékelte a vásárlók pozícióját
- Ismét lehet nevezni az eFestival-ra
- A kozmetikumok és piperék növelik az online forgalmat
- Dinamikusan fejlődik az internetes közösségi vásárlás
- Szárnyal a webes kereskedelem