Felháborodás fogadja a twitteres cenzúrát - Üres címlap, digitálisan (2. rész)

MTI Sajtóadatbank, 2012. február 8. 12:20

    Jillian C. York, az Electronic Frontier Foundation nevű polgárjogi szervezet szólásszabadsággal foglalkozó igazgatója maga is sikerrel tesztelte a megoldást. "Sajnos ez az a szükséges rossz, amivel egyes országokban számolnia kell egy szolgáltatónak" - mondta az új rendszerről.

    A Twitter bírálói felvetették, hogy a cég kényszer hatására lépte meg az országspecifikus cenzúra bevezetését, miután egy szaúdi herceg jelentős befektetőjévé vált. Ezt a gyanúsítást azonban a Twitter vezető jogtanácsosa igyekezett gyorsan eloszlatni.
    A Facebook szintén kezeli az olyan kéréseket, amelyek bizonyos országokban illegális tartalmak eltávolítására vonatkoznak, ugyanakkor arra nem ad magyarázatot, hogy mit miért távolít el a közösségi oldalról.
    A keresőeredményekben a Google szintén jelzi, hogy melyik tartalom az, amelyen változtatni kell az egyes országok törvényeinek tiszteletben tartása miatt, így a Google tulajdonában lévő YouTube-on országonként blokkolható a tartalom.

Kétes értékű erődemonstráció
   
    A Twitter választotta út némiképpen eltér a Google-étól. Úgy döntött, hogy a Chilling Effects nevű weboldalon neki érkező eltávolítási kérések egy részét közreadja (az oldalt az Electronic Frontier Foundation több amerikai egyetemmel közösen működteti; a Twitter vezető jogtanácsosa, aki korábban a Google jogi részlegénél is dolgozott, harvardi diákként vett részt a Chilling Effects munkáiban).
    "Mindig azon voltunk, hogy megteremtsük a szabad twittelés lehetőségét az embereknek. Ami persze nem tetszett a despotáknak - fogalmazott a kritikákra adott válaszában a jogtanácsos. - Továbbra sincs változás a politikánkban. Ennek az erejét épp az mutatja, hogy amikor rajtunk a törvények betartását kérik számon, képesek vagyunk visszatartani bizonyos tartalmakat, de képesek vagyunk tudatni is az érintettekkel, hogy mi történt."
    Mindazonáltal röviddel a cég közleménye után már megjelentek az első, csöndes tiltakozásra szóló felhívások. "Csatlakozom a #TwitterBlackout-hoz & nem twittelek holnap" - írta egy magát Omar Johaniként azonosító felhasználó. - "Ismét olyan idők köszöntek be, hogy újra az események megtörténte után 12 órával kell értesülnöm a hírekről."
 

Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Idén Szemerédi Endrének ítélték a Neumann professzori címet

2021-ben Szemerédi Endre matematikus elméleti számítástechnikához való több évtizedes hozzájárulását, illetve a matematika fejlődése kapcsán végzett munkásságát ismerte el a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) szenátusa és a Neumann Társaság  a Neumann János professzori címmel.

2021. május 31. 11:02

Az IAB 2021-ben is keresi a legjobb szakdolgozatot a digitális marketingről

Az IAB Hungary ismét meghirdette pályázatát, melynek keretében a digitális marketing, digitális média témában született legjobb szakdolgozatokat jutalmazza.

2021. május 26. 09:57

Csúcsot döntve telefonáltunk és interneteztünk a járvány második hulláma alatt

A belföldi negyedéves mobilinternet-forgalom 2020 végén túllépte a 126 millió GByte-ot, miközben egy évvel korábban még a 100 millió GByte-ot sem érte el – derül ki a mobiltelefon-, a mobilinternet- és a mobil M2M-szolgáltatások főbb mutatóinak alakulását tartalmazó legfrissebb mobilpiaci jelentésből, amelyet tegnap tett közzé a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). A hazai telefonhívások forgalma egy év alatt 18 százalékos emelkedéssel 7,1 milliárd percre nőtt 2020 utolsó negyedévére az előző év azonos időszakához képest.

2021. május 7. 09:55

Digitális oktatási platformot indított el hazánkban a Facebook

A Facebook elindította a Get Digital magyar nyelvű változatát, amely egy átfogó digitális oktatási tanterv szülők, tanárok és tizenévesek számára. A benne foglalt tanórák és tananyagok a Harvard Egyetem és a Berkeley Kaliforniai Egyetem által rendelkezésre bocsátott oktatási segédanyagokon alapulnak. A platform magyarországi bevezetése a Skool civil szervezettel együttműködésben történt.

2021. április 14. 11:09

2020-ban három évet ugrott előre az e-kereskedelem

A GKI Digital és az Árukereső.hu legfrissebb közös kutatása szerint 2020-ban a belföldi online kiskereskedelmi forgalom 45%-os rekord bővülést követően, 909 milliárd forintos forgalmat bonyolított. A számok alapján mostanra kijelenthető, hogy a kezdetben csak az extra és az átterelt (kényszer) költések miatt lendületet nyerő online piac tavaly nem csak átmeneti sebességtöbbletet kapott, hanem olyan valós versenyelőnyt, amivel – ha jól gazdálkodik – akár hosszú távon is fenntartható növekedési pályára állhat, fogyasztók millióinak vásárlási szokásait alakítva át.

2021. március 27. 12:33

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

NMHH-kutatás: miért nem internetezik mindenki?

2021. június 14. 09:53

Rekord összeget költenek a cégek IT-ra

2021. június 7. 17:38

Kihirdették az Év Gyára verseny nyerteseit

2021. május 31. 09:54

Hétszeres Business Superbrands díjas az ABB

2021. május 17. 16:40