A GVH 150 millió forintra bírságolta a Magyar Telekomot és a Vodafone-t
A GVH MTI-hez kedden eljuttatott közleménye szerint a hivatal megállapította, hogy a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt. és Magyar Telekom Nyrt. a mobilinternet-hálózatukat népszerűsítő kereskedelmi kommunikációjában jogsértő összehasonlító reklámokat alkalmazott.
A Gazdasági Versenyhivatal a fogyasztók megtévesztésének minősítette azt, hogy a Magyar Telekom 2011. február 24. és 2011. március 31. között a mobil adathálózatát népszerűsítő kampányában "a leggyorsabb mobil adathálózat" és a "leggyorsabb szélessávú mobil adathálózat" üzeneteket emelte ki, ezzel azt közvetítette a fogyasztók felé, hogy ha a Magyar Telekom hálózatát használják, akkor mindig, minden esetben a leggyorsabb szolgáltatást vehetik igénybe. Az állítások alapjául szolgáló mérések ugyanis csak a letöltésre és a feltöltésre vonatkoztak, nem vizsgálták a web-böngészési sebességet, valamint a sikeresség arányát a le- és feltöltések és a web-böngészés körében. "Ennek megfelelően a hálózat sebességére általában utaló reklámállítás nem támasztható alá a mérés eredményeivel" - szögezi le a GVH.
A hivatal ismertetése szerint a Vodafone 2010. december 1. és 2011. június 4. között megtévesztette a fogyasztókat, amikor hirdetéseiben saját mobil adathálózatára vonatkozóan kiemelt üzenetként fogalmazta meg, hogy az a "leggyorsabb" és a "legjobb mobil adathálózat". A kampányokban megjelent reklámszövegek ("Magyarország leggyorsabb mobil adathálózata", "Nálunk böngészhetsz a leggyorsabban a hazai mobilszolgáltatók közül") a fogyasztókban azt a benyomást kelthették, hogy a Vodafone hálózatában érhető el a legnagyobb le- és feltöltési, illetve web-böngészési sebesség - közölte a GVH.
Hozzátették: a Vodafone adathálózata teljesítményére vonatkozó saját felmérése eredményeire alapozva emelte ki a hálózati szolgáltatások kedvező tulajdonságait, azonban a vizsgálat során bebizonyosodott, hogy a mérések nem reprezentálták a mobilinternet szolgáltatás szempontjából lefedettnek tekinthető teljes területet. A mérés alapján legfeljebb a magyarországi nagyvárosokban (Budapesten, Debrecenben, Győrött, Kecskeméten, Nyíregyházán, Pécsett, Szegeden és Székesfehérváron) irányadó helyzetre lehetett volna következtetéseket levonni, azonban a reklámok országszerte minden fogyasztónak szóltak - mutatott rá a hivatal.
A két cég által elkövetett jogsértés hasonló, a bírságok összege azonban eltér, mert azok meghatározásánál a GVH elsősorban a reklámokra fordított kiadásokat vette figyelembe.
Az MTI megkeresésére mindkét mobilszolgáltató társaság jelezte, hogy bírósági keresetet nyújt be a GVH határozata ellen.
A Vodafone közölte, sajnálatosnak tartják, hogy jelenleg Magyarországon nincs olyan mérési módszertan, ami az ugrásszerűen fejlődő, s modernizált hazai hálózatok új paramétereit megbízhatóan és mindenki által elfogadható módon mérni tudná.
Ezért a Vodafone Magyarország szorgalmazza egy közös módszertan kialakítását a társzolgáltatókkal és az NMHH-val, a GVH határozata ellen pedig keresetet nyújt be a bíróságon.
Hozzátette, a tavalyi hirdetésekben hivatkozott, független nemzetközi mérnökiroda által legjobbnak mért értékeket az azóta modernizált Vodafone hálózat már jelentősen meghaladja és közel 9,5 millió lakosnak tesz lehetővé hozzáférést a mobil szélessávú internethez az országban.
A Magyar Telekom sajtóosztálya azt közölte, hogy reklámjuk a fogyasztók megfelelő tájékoztatása érdekében készült, reakcióként egyik versenytársuk, a Magyar Telekom álláspontja szerint megtévesztő kommunikációs kampányára. A vállalat álláspontja szerint hirdetései a versenyjogi szabályokkal összhangban voltak, ezért a Magyar Telekom a Gazdasági Versenyhivatal határozata ellen várhatóan bírósági keresetet nyújt be.
Kapcsolódó cikkek
- A Telenor áthárítja ügyfeleire az új távközlési adót
- Közös javaslatot nyújtottak be a mobilszolgáltatók a távközlési adó kapcsán
- A Magyar Telekom bírósághoz fordult a 900 MHz-es hatósági határozat ellen
- Ajánlattételi szakaszban van a 900 megahertzes frekvenciasáv árverése
- Az NMHH két jelentkezőt nem vett nyilvántartásba a 900 MHz-es sávra pályázók közül
- Milliárdos bírságot fizet vesztegetés miatt a Magyar Telekom
- Felülvizsgálati kérelem a Magyar Telekom és a kisrészvényesek perében hozott jogerős ítélet ellen
- A mobilfizetés éve lesz 2012
- A Vodafone 100 millió forint bírságot kapott a GVH-tól
- A GVH a Vodafone és a Magyar Telekom mobilinternet reklámjait vizsgálja
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még van idő! Újra nyitva a nevezés Az Év Honlapja díjra!
Lemaradtál a nevezési határidőről? Semmi baj – most újra megnyílt előtted a lehetőség!
Tisztában vagyunk vele, mennyire sűrű az év vége, de ha van egy weboldalad, applikációd vagy digitális kampányod, amire igazán büszke vagy, ne hagyd, hogy kimaradjon a reflektorfényből!
A jövő járművei a láthatatlan veszélyeket is felismerik – új BME-technológia
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) Gépjárműtechnológia Tanszékének Biztonságtechnológia Kutatócsoportja bemutatta legújabb, nemzetközi szinten is egyedülálló technológiai fejlesztését, amely forradalmasíthatja az automatizált közlekedés biztonságát.
Építs, programozz, nyerj! – Indul a 2026-os ProSuli robotikaverseny
A digitalizáció korában egyre nagyobb kihívás lekötni a diákok figyelmét. A ProSuli robotikaverseny célja, hogy a tanulók olyan tudással és élményekkel gazdagodjanak, amelyek kiegészítik a hagyományos tantárgyakat, miközben fejlesztik digitális és problémamegoldó készségeiket. Ingyenes robotkészletek, új kategóriák és értékes nyeremények várják a 2026-os verseny résztvevőit.
Megnyílt a nevezés a Marketing Diamond Awardsra – 4 új kategóriával
Megnyílt a nevezés a hazai marketingszakma egyik legelismertebb díjára, a Marketing Diamond Awardsra. A verseny idén négy új kategóriával bővült, miközben továbbra is kiemelt figyelmet fordít a kisebb költségvetésből megvalósított, mégis kiemelkedő marketingmegoldások bemutatására.
Valósághű színek, páratlan részletesség – fedezd fel az LG 6K világát
Az LG Electronics (LG) leleplezte a világ első 6K felbontású kijelzőjét, az UltraFine evo 6K (32U990A) modellt, amely a legújabb Thunderbolt 5 technológiát is támogatja. Az LG prémium kategóriás, professzionális alkotóknak szánt UltraFine evo termékcsalád első tagja kimagasló képminőséget, rendkívüli színhűséget és villámgyors adatátvitelt kínál, ezzel új szintre emelve a hatékony munkavégzést.

