Nem érzékelhető a válság hatása az online kereskedelemnél

Az Olcsóbbat.hu összeállítása a legnépszerűbb nyári termékekről

forrás Prim Online, 2012. június 15. 18:07

A digitális fényképezőgépek továbbra is a legnépszerűbb online vásárolt termékek közé tartoznak, de idén már kisebb irántuk az érdeklődés, a légkondicionálókra viszont kétszer annyian kattintanak, mint tavaly. A naponta több mint 52000 látogatót számláló Olcsóbbat.hu arra volt kíváncsi, milyen hatással van a válság az online kereskedelemre, melyek a legnépszerűbb termékek nyár elején, és melyek a legmeglepőbb változások a keresletben a tavalyi évhez képest.

Az online vásárlás statisztikái szinte azonnal jelzik egy-egy termék szezonális keresletének alakulását, de a hosszabb távú fogyasztói trendekről is segítenek fogalmat alkotni. Az egyik legnépszerűbb árösszehasonlító portál, az Olcsóbbat.hu összeállította a legkeresettebb termékkategóriákat és a legmeglepőbb változásokat 2011. és 2012. áprilisában és májusában.

e-Book a strandra
A digitális eszközök piacán megjelenő új slágertermékek iránt mindig nagy az érdeklődés az online vásárlók részéről, idén úgy tűnik a tabletek és az e-book olvasók a legnépszerűbbek. Míg tavaly áprilisban és májusban közel ugyanakkora volt a keresések száma mindkét kategóriára az oldalon, ez a szám 2012-re a duplájára nőtt. Sőt, a tabletek keresése áprilisról májusra is növekedett, közel a negyedével.

Fronthatások  
Miközben a szezonális termékek többsége papírforma szerint követi az évszakok változását, a napi időjárás alakulása is hatással van a termékkeresésekre. A tavalyi évben áprilishoz képest májusra több mint hétszeresére nőtt a ventillátorok kereslete, miközben idén már áprilisban kétszer annyian kerestek ventillátort, mint tavaly ugyanebben a hónapban. Bár ez a szám idén májusra még tovább növekedett, a 2011. májusi szinthez képest azonban csökkent. Vagyis tavaly már korábban elkezdték keresni a termékeket, ami szinte biztosan annak köszönhető, hogy ebben az évben korábban érkezett a melegebb idő.

Tömegcikk lesz a légkondi?    
Érdemes megnézni ugyanakkor a légkondicionálók keresletét, ami a megfigyelt időszakban szinte stabilan tízszerese a ventillátor kategória kereséseinek. Ez feltehetőleg annak is köszönhető, hogy drágább cikk lévén, jóval többen szeretnék a lehető legjobb ár-érték arányú terméket megtalálni. A tavalyi és az idei évet összehasonlítva elmondható, hogy a gazdasági helyzet ellenére idén a negyedik hónapban dupla annyian kerestek légkondícionálót mint tavaly ugyanekkor.

Nyári emlékekhez
Továbbra is népszerűek a digitális fényképezőgépek és felvevők (DVR-ek), de idén már kisebb irántuk az érdeklődés. 2011-hez képest, 2012 áprilisában és májusában feleannyian érdeklődtek ezen termékek árai iránt.  „Ennek oka valószínűleg a már telített piac és az egyre jobb minőségű fényképeket készítő mobiltelefonok terjedése. Ezt a trendet erősíti egyébként a telefonra közvetlenül aplikálható sokszor ingyenes képszerkesztő programok. – mondta Jenei Péter az Olcsóbbat.hu portálvezetője.

Nyáron hideget
Stagnálni látszik a hűtőszekrények iránti érdeklődés is. A fagyasztószekrényeknél ugyanakkor egyértelműen látható a szezonalitás: a nyár közeledtével több mint másfélszeresére nő a keresések száma, bár a tavalyi évvel szinte teljesen megegyező adatokat mutat mindkét hónapban.

Szezonális termék lévén nem meglepő a jégkrémkészítők iránti élénk érdeklődés, ami április és május között mutatott nagy növekedést. De a tavalyi évhez képest idén májusra duplájára nőtt a keresések száma, ami feltehetőleg szintén a korábban beköszöntött meleg időszaknak tulajdonítható. A házimunka sajnos a nyár folyamán sem lesz kevesebb, bizonyára ennek köszönhető, hogy a klasszikus háztartási kisgépeket, így például a vasalót, folyamatosan ugyanannyian keresik a portálon.

„Összességében kijelenthetjük, hogy a keresési számok alapján nem érzékelhető közvetlenül a válság hatása, de ha mögé nézünk a számoknak, és belekalkuláljuk az online érdeklődés növekedését, a vásárlás online felé tolódását, a nagyobb óvatosságot – vagyis, hogy a vásárlás előtt egyre többen néznek körül – már látszik, hogy ez nem jelenti az összkereslet csökkenését.” – mondta Jenei Péter.
 

Kulcsszavak: e-commerce

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01