Felhőtévhitek és a valóság

forrás Prim Online, 2012. július 4. 10:10

A felhőalapú informatikai rendszer bevezetése hatékony megoldás lehet szinte bármely szervezet számára, a különböző szolgáltatási típusokkal szemben azonban még mindig nagy a bizonytalanság a vállalatvezetők körében. A NAVIGATOR Informatika Zrt. ezért összegyűjtötte a legfontosabb tévhiteket, amelyek cáfolatának megismerése nagymértékben hozzájárul a felhőalapú informatika megértéséhez és a szolgáltatás által kínált előnyök felismeréséhez.

1. tévhit: A felhőalapú szolgáltatások nem minden vállalat számára előnyösek


A felhőalapú informatikai megoldások szinte bármilyen méretű és típusú vállalat számára előnyösek, csupán a szervezethez illő szolgáltatási típust kell megfelelően kiválasztani. Az első és legfontosabb feladat mindig az adott vállalat igényeinek a felmérése, mivel jól működő rendszert akkor lehet kialakítani, ha pontosan megfelel az elvárásoknak. A felhőalapú technológiák elterjedése elsősorban a nagyvállalatoknak köszönhető, ám ma már számos, speciálisan a KKV-k számára kialakított megoldás is elérhető a piacon. A NAVIGATOR tapasztalatai szerint az induló-, és kis- és középvállalkozások esetében a hosztolt nyilvános felhő, nagyvállalatoknál pedig a privát felhő bevezetése a leginkább hatékony megoldás.


A tervezés során azt is el kell dönteni, hogy az informatikai környezet mely részét érdemes felhőalapon kiszolgálni. A nagyvállalatoknál a legjobb megoldás, amikor a szolgáltató az együttműködési szolgáltatásoktól – például levelezés, közös dokumentumtár, CRM, dokumentum menedzsment – az üzleti alkalmazásokig mindent felhő alapon valósít meg. A KKV-k esetén pedig a hibrid megoldások sokszor költséghatékonyabbak, mintha mindent egy privát felhőből szolgálnák ki a vállalkozást.

„Tapasztalataink azt mutatják, hogy az együttműködési szolgáltatások kiszolgálása nyilvános felhőből egyrészről 20-30 százalékos TCO megtakarítást eredményez, másrészről olyan pozitív folyamatok indulnak el, mely a vállalatot a korábbi megoldások és IT kultúra átgondolására, paradigmaváltásra ösztönzi” – mondta Juhász Lajos, a NAVIGATOR Informatika Zrt. vezérigazgatója.

2. tévhit: A felhőalapú informatika nem biztonságos


A vállalatoknál működő széttagolt és sérülékeny, helyi informatikai rendszerekkel szemben a felhőalapú architektúrák központosítottak, és a folyamatok nagy része automatizált, ami lecsökkenti az emberi hiba lehetőségét és a rendszer veszélyeztetettségét. A több szerver együttes, egy helyen történő üzemeltetése magas szintű rendelkezésre állást és biztonsági intézkedéseket kíván, ezért a szolgáltatók a lehető legjobb és legmodernebb biztonsági megoldásokat alkalmazzák a meghibásodások és a támadások megelőzésére. A szigorú titkosítási módszerek alkalmazásának köszönhetően a felhőben esetleg egymás mellé kerülő versenytársak adatai is maximális biztonságban vannak, továbbá a távolról dolgozó alkalmazottak mobileszközeikről is biztonságosan elérhetik az információkat. A szolgáltató pedig garantálja a lehető legmagasabb szintű szaktudást és támogatást, valamint a 99,99 százalékos rendelkezésre állást.

3. tévhit: A vállalat elveszíti az ellenőrzést a felhőben tárolt adatok fölött


A felhőalapú megoldások információbiztonsági szintje és rugalmassága magasabb a hagyományos, vastagkliens-megoldásoknál, és az új típusú rendszerekben az adatok pontos földrajzi elhelyezkedésénél sokkal fontosabb azok védelme és a kapcsolódó szolgáltatások. A felhőben tárolt adatok nagyobb biztonságban vannak, mint a vállalati szervereken, hiszen a szolgáltatónál megbízott szakértők professzionális üzemeltetési körülményeket biztosítanak számukra. Az automatizált biztonsági megoldások pedig leegyszerűsítik a megfelelőségi rendelkezések betartását. Ha egy vállalat tapasztalt, jó referenciákkal rendelkező szolgáltatót választ, és igényeit pontosan rögzíti a szolgáltatói szerződésben, a vállalati adatok maximális biztonságban lesznek. A felhőalapú informatikai rendszer így a szigorú jogi és adatvédelmi szabályoknak megfelelni kényszerülő, főként pénzügyi, illetve jogi profilú vállalatok számára is kiváló megoldást jelent.

4. tévhit: A felhőalapú számítástechnika drágább, mint a hagyományos


A felhőalapú informatika bevezetésének egyik legnagyobb előnye, hogy jelentősen csökkenthetők a fizikai eszközökkel kapcsolatos költségek és problémák, valamint akár több érvre megállíthatóak az informatikai beruházások. A felhőalapú megoldások integrációjától függően a TCO 20-30 százalékot biztosan csökken, a vállalatoknak pedig nem kell beruházniuk a hardverek folyamatos cseréjébe, valamint biztosítaniuk a saját szerverek fenntartásával kapcsolatos speciális körülményeket, és vállalni az ezzel járó költségeket. A maximális hatékonyság érdekében a felhőalapú informatikai megoldások az aktuális igényeknek megfelelően egyszerűen bővíthetők vagy éppen szűkíthetők, így a vállalatok pontosan azért fizetnek, amit használnak. A szolgáltatók szerződéses követelményei is megváltoztak: a korábbi 2-3 éves megállapodások helyett a szolgáltatás igénybevételére vonatkozó szerződéseket ma már többnyire maximum egy év határozott időre kötik, mely szintén kedvezőbb az ügyfelek számára. A havidíjas konstrukciónak köszönhetően pedig az informatikai költségek könnyebben tervezhetők és nyomon követhetők.

5. tévhit: A vállalati alkalmazottaknak sok idejét veszi igénybe, mire megtanulnak az új rendszerben dolgozni
Kétségtelenül igaz, hogy némi átképzéssel jár a felhőalapú informatikára történő áttérés, a NAVIGATOR tapasztalatai szerint azonban ez olyan csekély kellemetlenséget okoz, amely nem mérhető össze az azonnal érezhető előnyökkel. Egy megfelelően kialakított felhőalapú rendszerben a munkafolyamatok átláthatóbbá, az együttműködési szolgáltatások – beleértve az okostelefon szinkronizációt is – pedig egyszerűbbé válnak.
 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A mesterséges intelligencia bevezetésekor a vezérigazgatóknak kell az élen járni

A vezérigazgatóknak minden tekintetben az élen kell járniuk, akkor is, amikor a generatív mesterséges intelligencia bevezetéséről van szó. A felelősség ebben az esetben is a szervezet vezetőségét terheli, akiknek üzleti sikeresség érdekében fontos tényezőket kell mérlegelniük a bevezetés során.

2024. június 24. 18:20

Bemutatják, mit kell tudni a skizofrén marketing korszakáról

A Marketing Summit témái idén az európai nemzeti marketingszövetségeket tömörítő European Marketing Confederation által jegyzett European Marketing Agenda pilléreire épülnek. A szakma elismert hazai és nemzetközi szakértői a legújabb marketing, kommunikációs és üzleti trendek, illetve kihívások sikeres megválaszolásán túl a technológiai és AI megoldások eredményes implementációjára is kitérnek majd az eseményen. A Summit Díjátadó Est keretében pedig öt szakmai díj elismeréseit adják át majd a reggeltől késő estig tartó rendezvényen, amelyet szeptember 19-én, a MÜPA-ban tartanak.

2024. június 24. 14:58

A felújított ABB-robotok ragyogó kilátásokat kínálnak a német motorkerékpár-gyártónak

Csillogó tankok, fényes rugóstagok, polírozott króm és porszórásos felületek – a motorkerékpárok esetében elengedhetetlen a vonzó megjelenés. Az egyik német motorkerékpár-gyártónál az ABB robotjai dolgoznak keményen azért, hogy elérjék a járműveknél a kívánt fényezést. Helyüket azonban 8 évnyi fáradhatatlan munka után felújított robotok veszik át. 

2024. június 24. 13:01

Indul az Európai Napenergia Akadémia, ahol két év alatt 65 ezer szakembert képeznek ki

2030-ra az Európai Unió célja, hogy 600 gigawatt fotovoltaikus napelem kapacitást építsen ki a kontinensen, amely az EU nettó zéró technológiák iránti keresletének 40%-át fedezné. A jelentős mértékű bővítéshez rengeteg új, ezen a téren szakképzett munkavállalóra van szükség. 

2024. június 24. 09:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kvantumtechnológia alapjaiban változtatja meg jövőnket

2024. június 20. 16:28

A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából

2024. június 12. 11:43

Elstartolt a Startup Safari Budapest 2024

2024. június 10. 11:40

Marad-e az AI homály a vállalkozások körében?

2024. június 3. 13:02