Az EU 12,4 milliárddal támogatja a nyelvi és informatikai készségfejlesztést
Az Európai Unió mostantól pályázati forrással támogatja a munkaerő-piaci érvényesüléshez, a hatékony munkavégzéshez szükséges, valamint a mindennapi élet számos területén használatos nyelvi és informatikai készségek fejlesztését. A 12,4 milliárdos keretösszeggel a korszerű digitális és nyelvi ismeretekkel rendelkező munkavállalói létszámot és az alacsony foglalkoztatottsági szintet kívánják növelni, nemzetközi szinten is. A pályázat csekély mértékű önrészt igényel, és hátrányos helyzetűek számára is elérhető.
A pályázat 100 000 fő számára biztosít képzéseket, 95-98 százalékos intenzitással, vagyis minimális önerő bevonásával, személyenként 90000 forint igénylésével. Kimondottan 18. életévüket betöltött felnőttek vehetnek részt a képzési projektben, akik nem állnak tanulói vagy hallgatói jogviszonyban (de a költségtérítés nem akadály), és vállalni tudják a 3-5 százalékos önrész befizetését. A programban 10 000 fő hátrányos helyzetű felnőtt is lehetőséget kap a nyelvi és informatikai kompetenciái fejlesztésére, amennyiben 45 éven felüli és hátrányos helyzetű településen él.
A TÁMOP 2.1.2 pályázattal kapcsolatban egy tájékoztató Pályázat Nyílt sorozaton kaphat bővebb információkat, amely több vidéki városban is elérhető.
További részletek a www.palyazatinyiltnapok.hu oldalon!
Kapcsolódó cikkek
- Információs társadalom - Kis Norbert: a felsőoktatásnak meg kell újulnia!
- Műszaki tudományok: Tematikus hónapokat szervez a győri Mobilis
- Betonudvarok helyett iskolakert: Szavazás indul a zöldebb suliért
- Könyvfesztivál - Blog, hálózat, élet és filozófia: Csermely Péter könyvbemutatója
- Iskolások tanítják az időseket számítógépezni
- Iskolai osztályok fotói versengenek a Facebookon
- Infotér konferencia - Soltész Miklós: egységes informatikai rendszerre van szükség a szociális ellátásban
- Infotér konferencia - Hoffmann: az informatika fontos eszköz, de a cél az emberközpontúság
- Sztároktatók a Stanford Egyetemen - Virtuális, mesterséges, mégis 58 ezren akarják
- Egyre fiatalabb korban kezdenek internetezni a gyermekek
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Energiatakarékos adatkezelésért kapott különdíjat egy fiatal informatikus
Horváth Dávid, az ELTE Informatikai Kar hallgatója nyerte a Magyar Innovációs Szövetség különdíját az idén első alkalommal meghirdetett innOtdk pályázaton.
Diákok, akik jobbá tehetik a világot: itt a Megoldások a holnapért 6. évada
A jövő alakítói ismét színre lépnek: a Samsung és az EdisonKids közös, nemzetközi lehetőségeket kínáló, összesen 6 millió forintos díjazású programja újra várja a jelentkezőket. A Megoldások a holnapért kihívás idén már hatodik alkalommal hívja kreatív gondolkodásra a 7–12. osztályos diákokat és tanáraikat. A cél változatlan: a fiatalok saját ötleteikkel, közösségi szemléletükkel és technológiai kreativitásukkal mutassák meg, hogyan képzelik el a jövőt – ezúttal az egészség, a fenntarthatóság és a sport témakörében.
Csak néhány nap maradt! Nevezz az Év Honlapja 2025-re!
Ha eddig még nem neveztél, itt az utolsó lehetőség, hogy belépj Magyarország digitális elitjébe! Az Év Honlapja 2025 pályázat nevezési határideje október 30-án éjfélkor lejár – utána már csak kívülről figyelheted, kik emelkednek ki az online térben.
A jövő dizájnerei Romániában: Elindult a HONOR Talents program
A mesterséges intelligenciát alkalmazó okoseszközök élvonalába tartozó HONOR Romániában indítja útjára a rangos HONOR Talents nemzetközi dizájnpályázat kísérleti programját a régióban. Ez a kezdeményezés a kelet-közép-európai és skandináv terjeszkedés első lépése, amely során a vállalat fiatal művészeket és tervezőket hív a művészet, a technológia és az innováció metszéspontjának felfedezésére.
Ismét keresik Magyarország legjobb városmarketing megoldásait
A Magyar Marketing Szövetség – a Városmarketing Intézet koordinálásával – 2025-ben immár tizenegyedik alkalommal hirdeti meg a „Városmarketing Gyémánt Díj” (City Diamond Award) pályázatot. A versenyt, amely a kiemelkedő városmarketing-gyakorlatokat ismeri el, a Szövetség a Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézetével közösen alapította.

