Új átszervezési módszerek terjednek a vállalatoknál
A feldolgozóiparban az egyik legbiztosabban megtérülő beruházás még mindig az adminisztratív és a működési folyamatok újraszervezésében keresendő – áll a Mint Jutras kutatócég felmérésben. Az elemzés szerint a mostani új megoldások szinte mindig beváltják a hozzájuk fűzött reményeket, és két, legfeljebb három év alatt megtérülnek.
A feldolgozóipari cégek vezetői számára mindig kényes kérdés, mennyi idő alatt térülnek meg a cég működési folyamatainak újraszervezését, adminisztrációjának automatizálását célzó fejlesztéseik, és ezek beváltják-e a várakozásokat.
A kutatás tapasztalatai szerint a feldolgozóipari cégek többsége a hatékonyság általános javulását, a költségek csökkenését és a további növekedést várja el egy átszervezéstől − ismertette a felmérés eredményeit Közép-Kelet-Európa egyik legnagyobb vállalatirányítási tanácsadócége, az LLP Dynamics projektvezetője. Veress Nóra hozzátette, a svéd Mint Jutras felmérése azonban azt is mutatja, csak másodlagos haszon az üzleti folyamatok szabványosítása, a növekvő ügyfélélmény, a szorosabbá fonódó szinergia és a rugalmasság javulása. Tehát a feldolgozóiparban csupán ezek miatt nem szokás komolyabb fejlesztést elindítani, de jó, ha ezek is járulnak hozzá.
A vezetőknek biztosan nem kell csalódniuk a most terjedő újjászervezési módszerekben. A vizsgálat kimutatta, hogy a modern megoldások bevezetése után a termelés átlagosan 6 százalékkal nőtt, míg a működési költségek 11, az adminisztratív kiadások pedig 6 százalékkal csökkentek. A raktározási költségek 10 százalékot estek, a forgási ciklus 8 százalékkal lett rövidebb. Multinacionális vállalatok esetében ezek a számok még látványosabbak, a kibocsátás 16 százalékkal nőtt, a működési költség 19 százalékkal csökkent, 15 és 19 százalékkal alacsonyabbak lettek az adminisztratív és raktárköltségek, egy-egy termelési ciklus ideje pedig átlagosan 16 százalékkal lett rövidebb.
A helyzet a megtérülési mutatóknál is kedvező − mondta el a projektvezető. A felmérés szerint a beruházások 53 százaléka már a második év végére megtérül, a harmadik évben pedig ez az arány már 85 százalék. Az egy évnél rövidebb megtérülési idő viszont nem jellemző, és mindössze a projektek 16 százalékának megtérülése húzódik három évnél hosszabbra.
Az adatok és következtetések több mint 900, különböző feldolgozóipari cég válaszaiból készültek, és a saját hazai és kelet-európai tapasztalataink is alátámasztják az eredményeket − hangoztatta Veress Nóra. Az általunk kínált ERP-rendszerek felhasználóinak visszajelzései alapján a vállalati folyamatok újragondolása, még pontosabb szervezése még mindig az egyik legjobban megtérülő befektetés, tulajdonképpen kézenfekvő, biztos megoldás a pénzügyi mérleg javítására.
Kapcsolódó cikkek
- Az ERP és CRM együttműködésének lehetőségei
- IFS Világkonferencia 2012 – bejelentések
- A vállalatirányítás damaszkuszi pengéje
- NAV Start: Nem méretfüggő a profi adminisztráció
- Van még mit javítani a vállalatirányítási rendszereken
- Microsoft vállalatirányítási rendszer mikrovállalatoknak
- Intelligensebb vállalatirányítás: a gyártóvállalatok vezetői léptek a leggyorsabban
- Átszabta ERP-rendszerét a Microsoft
- Számítási felhőbe telepített IFS Applications megoldás világszinten elérhető szolgáltatásként a NEC-től
- Vállalatirányítás: nagyberuházás helyett kiszámítható költség
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.