A webshoppal is rendelkező üzletek fele legalább annyit értékesít online, mint a klasszikus csatornákon
Egyre többen választják az online vásárlást a klasszikus helyett Magyarországon - derül ki az Olcsóbbat.hu és az UNAS több mint 2000 webshop partnerének bevonásával készített átfogó piaci elemzésből.
A megkérdezett oldaltulajdonosok 68%-ánál az elmúlt évben nőtt a forgalom, a vásárlások felénél átlagosan a kosarak mérete is nagyobb lett. A folyamatos fejlesztések mellett ennek a trendnek köszönhető, hogy minden második online felülettel is rendelkező üzlet bevételeinek legalább felét itt éri el. A piac méretét jól mutatja, hogy az Olcsóbbat.hu 2013-ra 200 milliárd forintos volument vár az e-kereskedelmi szektorban.
Az előző évekhez hasonlóan a webshopok - általuk becsült - legnagyobb árbevétele a számítástechnikai eszközökből (27%) és a szórakoztató elektronikai cikkekből (18%) származik. Ezeket követik a könyvek és utalványok (13%), valamint a mobiltelefonok és azok kiegészítői (12%). Ezen termékek közül egyedül a könyvek piacán nem számítanak további fejlődésre az oldaltulajdonosok. A mobileszköz vásárlók 2013-as rohamára készülő piac fiatalságát jól mutatja, hogy a webshopok több mint fele 2010 után jött létre.
Folyamatos versenyhelyzetben
A felmérés markánsan rámutat a piacon tapasztalható kiélezett versenyre, ami megköveteli a folyamatos innovációt: 10-ből 9 webshop valamilyen fejlesztésen esett át 2012-ben és a következő évekre is újabb lépéseket terveznek. Érdekesség, ezek között a webdesign csak az ötödik helyen szerepel. Legfontosabbnak a marketing kommunikáció hatékonyabbá tételét és a termékek számának növelését tartják, de komoly eredményekre számítanak a termékekről szóló szöveges tartalom és képgalériák növeléséből, valamint a közösségi média kommunikációból.
Új, hatékonyabb eszközök
A folyamatos fejlesztés szükségességét támasztja alá Kóczán Tamás, az Unas Online Kft. vezetője is: „Az UNAS belső eladási adatai alapján egyértelműen kijelenthető, hogy az innováció, a mai trendeknek megfelelő funkciók, vásárlást ösztönző, vagy kosárértéket növelő eszközök (Facebook áruház, mobil verzió, kuponrendszer, pontgyűjtés, cross-sale, upsale értékesítés) bekerülése egy webáruházba mára már elengedhetetlen. Emiatt az is látszik, hogy a fejlődő motorral rendelkező oldalak nagyobb arányban növelték eladásaikat is, az elhanyagolt áruházak pedig háttérbe szorulnak."
Kikoptak a bannerek
„Bővül és változik is egyben az online tér. Magyarország egyik legmeghatározóbb ár összehasonlító oldalaként fontosnak tartjuk, hogy a lehető legpontosabb képet készíthessük a várakozásaink szerint idén 200 milliárd forintos volument elérő magyar e-kereskedelem piac trendjeiről.” – nyilatkozta Jenei Péter, az Olcsóbbat.hu vezetője. – „Kiemelkedő eredményként értékeljük, hogy ma már a 2-3 éve használt banneres megoldások e-commerce terén kopnak ki és a marketing kommunikációs eszközöket tudatosan használó oldaltulajdonosok körében a keresőoptimalizálás (79%) és az ár-összehasonlító oldalak használata (77%) van a topon.” – tette hozzá.
A klasszikusnak mondható banneres megjelenéseket már nem tartják hatékony eszköznek a webshopok, ezeket fontossági sorrendben megelőzik a hírlevelek, a célzott fizetett hirdetések, a közösségi média és a kuponos akciók is a felállított hatékonysági listában. Utóbbi közkedveltségének ellenére a kifejezetten kuponokat értékesítő oldalakat a webshop tulajdonosok 73 százaléka nem tarja veszélyes konkurenciának.
2013-ra 18%-os bővüléssel számol az Olcsóbbat.hu, ami nem a fogyasztás bővülésének tudható be, hanem a kereskedelem átalakulásának: egyre inkább az online tér lesz az, ahol nem csak a keresés, tájékozódás, hanem a vásárlás is lecsapódik.
Kapcsolódó cikkek
- A magyarok a legkonzervatívabbak az online vásárlás terén
- Csak a "bolt" kiegészítésére használják a kkv-k webshopjaikat
- Egyre több a kifogástalan webshop
- Webáruház és integrált ügyvitel kicsiknek
- Virtuális próbafülke és egyéb digitális hatások a vásárlásra
- MÁV: Biztonságos az interneten vásárolni vonatjegyet
- Közösen kutatja a hazai e-kereskedelmet az eNET és az Árukereső.hu
- Mi kerül a magyar vásárló virtuális kosarába?
- Trend: Vásárlás előtt a többség az internetről tájékozódik
- Vásárlást segítő mobilalkalmazást jelentetett meg az IKEA
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.