Az Y-generáció digitális identitása

Czipperer Dia, 2013. május 15. 11:16

„70-80%-ban az vagyok, ami az interneten látszik rólam” így gondolja az Y-generáció a BGF Kutatóközpont felmérése szerint. Csupán 20-30%-ban fontos számukra, mit gondolnak róluk mások. Érdekes ellentmondásokra is fény derült a kutatás során.

Dr. Fehér Katalin (lásd a képen), a Budapesti Gazdasági Főiskola Kutatóközpontjának tudományos főmunkatársa több felsőoktatási intézmény felsőbb éves hallgatójának bevonásával végezte kutatását (mélyinterjús vizsgálat), melynek során arra kereste a választ, mennyire tudatosan építi a fiatal generáció digitális identitását, mielőtt kilép a „nagybetűs” életbe. Vagyis, hogyan van jelen a neten, milyen eszközökkel kommunikál, és mennyire tudatosan, ellenőrzi-e megjelenését, vannak-e már negatív tapasztalatai.

 

Az önazonosság nagyon fontos számukra, saját maguk szeretnének kialakítani egy képet magukról, ám az sem elhanyagolható, hogy mások mit gondolnak róluk, milyen kommentek olvashatók róluk, milyen képeken jelölik be őket a közösségi oldalakon.

 

Sokan gondolják úgy a fiatalok közül, hogy „ami nincs az interneten, az nem is létezik”. Ám többen is tapasztalták már közülük, hogy a netes tartalmakkal könnyen visszaélhetnek, így egyre többen törekednek a rejtőzködésre, ami érdekes ellentmondást mutat a fentebbi felvetéssel.

 

Ez utóbbi abból adódik, hogy sokuknak van már valamilyen negatív tapasztalata ezen a téren, vagy saját maga esett áldozatul, vagy környezetében történt hasonló. Gondolok itt a fényképek illegális felhasználására, identitáslopásra. Ezért inkább próbálnak óvatosak lenni ezen a téren.

 

Sokan például úgy vélik, az a legjobb megoldás, ha törlik az éterből diákprofiljukat, és egy teljesen újat hoznak létre. Mások úgy vélik, a munkaerőpiacra belépve egyáltalán nem lesz idejük az online jelenlétre.

 

Bár jelenleg az tapasztalható, hogy a fiatalok digitális tevékenysége a napi eseményekhez kötött, kevésbé tudatos a jövőt illetően.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

„Mit lájkol a gyerek?” – A szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. 

2024. július 26. 16:32

Magasabb ponthatárok mellett több mint 4400 elsőéves jutott be a Széchenyi-egyetem minőségi képzéseire

Összesen 4409 elsőéves kezdheti meg tanulmányait a győri Széchenyi István Egyetemen szeptemberben. A ponthatárok a szakok jelentős részén emelkedtek a tavalyihoz képest, van olyan, amelyre 487 ponttal lehetett csak bejutni. Mindez azt mutatja, hogy felkészült hallgatók érkeznek az intézmény magas színvonalú képzéseire.

2024. július 26. 12:18

A HONOR 200 Pro és a mesteri fotózás: fejlődés a Studio Harcourt hagyatékával

Rengeteg ikonikus személyiség mögött ott rejlik egy olyan portré, amely nemcsak a személy lényegét ragadja meg, hanem az örökségét is megörökíti. A hírességektől a politikusokig a portrék alakították a történeteket és magáról az emberiségről alkotott képünket. 

2024. július 26. 10:07

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A kék halál képernyőn túl: miért ne hagyjuk figyelmen kívül a szoftverfrissítéseket?

2024. július 26. 13:59

Idén a fenntartható cégek tulajdonosait is díjazza az EY

2024. július 24. 13:59

Akár 50% időmegtakarítást jelenthet a PS szinte érintésmentes könyvelési megoldása

2024. július 16. 16:29

ESET kiberfenyegetettségi jelentés: egyre gyakoribb a mesterséges intelligencia és a deepfake a támadásokban

2024. július 5. 09:55