eNet kutatás a hazai e-sport piac helyzetéről

forrás: Prím Online, 2019. február 19. 12:51

Folyamatosak a viták arról, sportnak tekinthető-e a versenyszerű videojáték használat. Közben pedig az iparág egyre erősödik: már 24 milliárdos éves forgalmat tudhat magáénak. A játékok közül repülőstartot vett idehaza is a PuBG és a Fortnite, játékplatformot tekintve pedig erősödik a konzolok részesedése, de nem ez az egyetlen átrendeződés tavalyhoz képest. Merre tovább, e-sport? Kiderül az eNET, az Esport1 és az Esportmilla immár harmadik alkalommal elkészített, közös e-sport kutatásából.

24 milliárd forint a hazai e-sport forgalom

Az eNET immáron harmadik éve kutatja, hogy kikből áll a hazai e-sportolók köre, hogyan és mennyit játszanak, és emellett, mennyit is költenek a hardcore gamerek. Az e-sport ágazat forgalmának összesítésében a következő területek szerepelnek: a videojáték vásárlásra fordított összeg, a játékokhoz kötődő hardver és periféria vásárlás, a játékban való költés és a játékokhoz kapcsolódó vásárlások, mint például ajándéktárgyak, logózott termékek forgalma. 2018-ban e négy területre - az e-sporthoz köthetően - összesen 24 milliárd forintot költöttek a hardcore gamerek. 

 

Az eNET videojáték kutatása 42 milliárd forintos teljes forgalmat jelzett a hazai videojáték piachoz kapcsolódóan. Ez azt jelenti, hogy miközben a hardcore gamerek a videojátékkal játszóknak csak egytizedét teszik ki, addig ők hozzák a teljes videojáték piac forgalmának a 60%-át. És hogy melyik terület köszönhet legtöbbet az e-sportnak? Főként a hardver és periféria gyártók, mely területen az éves forgalom 10,7 milliárd forint volt. De az iparág számíthat a hardcore gamerekre a játékvásárlásokban is: míg a videojátékozóknak csak egy kisebb része az, aki fizet is a játszott videojátékért, addig tíz hardcore gamerből kilenc vásárol videojátékot – 2018-ban erre éves szinten 7,8 milliárd forintot költöttek.

 

425 000 fős e-sport tábor 

A kutatásban azokat tekintik hardcore gamereknek, akik játszanak e-sport játékot, versenyzők, vagy részt vettek már offline e-sport rendezvényen – ez a kör jelenleg 425.000 főre tehető Magyarországon. Az elmúlt egy évben nem változott érdemben a hardcore gamerek száma, azonban a játékszokásaikban mutatkoznak eltérések.

 

 

Újra felfutóban a konzolos játékok

Az e-sport játékokat továbbra is döntően PC-n játsszák, azonban kopik ennek a platformnak a kizárólagossága: míg 3 éve még a hardcore gamerek 90%-a PC-n játszott, addig mára ez az arány 82%-ra csökkent. Feljövőben vannak eközben az egyéb platformok, azok közül is a konzol és az okostelefon játékra való használata: mára a hardcore gamerek 19%-a játszik e-sport játékot konzolon, és 24%-uk okostelefonon. A konzol pedig további erősödésre számíthat, hiszen nagyjából három gamer közül egy tervez konzolvásárlást a közeljövőben. 

 

LoL, CS:GO, Hearthstone: megrendíthetetlen triumvirátus?

Továbbra is a LoL, a CS:GO és a Hearthstone a leggyakoribb játék a játékosok körében, ehhez a hármashoz zárkózott fel negyedikként a PuBG. Az elmúlt év egyértelmű nyertesei a PlayerUnknown’s Battlegrounds (PuBG) és a Fortnite. Utóbbival 2017 őszi megjelenése óta már hatból egy hardcore gamer játszik. A PuBG szintén erőteljes növekedést produkált, jelenleg a Hearthstone-tól alig lemaradva a népszerűségi lista negyedik helyén áll. A „régi” játékok közül a Dota tábora folyamatosan csökken, már csak a leghűségesebb rajongók játszanak ezzel a játékkal. 

 

A versenyzők és akik azzá akarnak válni

A hardcore gamerek 11%-a tekinthető versenyzőnek: jellemzően online versenyeken indulnak, de az offline versenyeken való részvételük sem elhanyagolható. Bár az e-sport világviszonylatban is nagy üzlet, Magyarországon még kevés az igazán nagy volumenű, magas pénzdíjakkal járó verseny. A hazai versenyzőknek sem elsődleges motivációja a pénzkereset: ugyan a versenyzők fele pénzkereseti lehetőségként tekint a versenyzésre, ennél erősebb motiváció a fejlődés, a saját határok feszegetése és a versenyzés szeretete: tízből 6-7 versenyzőt ez hajtja előre.

 

És mit várhatunk azoktól, akik jelenleg még nem játszanak versenyszerűen? Ennek a csoportnak is komoly ambíciói vannak a versenyszerű e-sport játékokkal kapcsolatban, hiszen négytizedük rövid- vagy hosszú távú tervei között szerepel az e-sportolóvá, versenyzővé válás lehetősége.

 

eNET

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Két évtizede az okosotthonok szolgálatában

Húsz évvel ezelőtt mutatta be az Eaton az xComfort RF vezeték nélküli otthonautomatizálási rendszert, amelynek célja, hogy egyszerűbbé és energiahatékonyabbá tegye a világítás, fűtés és árnyékolás vezérlését. Az elmúlt két évtized során a vállalat továbbfejlesztette és bővítette a teljes termékcsaládot, és bevált partnerévé vált az okosotthonok telepítőinek.

2024. április 13. 12:31

A Continental SportContact 7 nyerte az Auto Bild sportscars kiadványának tesztjét

A Continental SportContact 7 gumiabroncs első helyezést ért el az Auto Bild sportscars kiadványa által végzett UHP nyári gumiabroncs-teszten (24/4. szám), melyen „tesztgyőztes” és „példamutató” minősítést kapott. A nagy teljesítményű autógumi hat nemzetközi gyártó modelljével szemben győzött: 1,2-es összpontszámmal a teszt első helyezettje lett. A szerkesztők a 265/35 R 19-es méretű autógumit egy Mercedes AMG GT első-, míg a 295/30 R 20-as méretű modellt annak a hátsó tengelyén tesztelték, összesen kilenc tesztszakaszban, vizes és száraz utakon egyaránt.

2024. április 13. 10:47

A Huawei bemutatta 40 százalékkal hatékonyabb energiatároló rendszerét

Új, hatékonyabb energiatárolási rendszerrel frissítette termékkínálatát a Huawei Technologies. A napelemes háztartási méretű kiserőműbe (HMKE) csatlakoztatható energiatároló rendszer az eddiginél 40 százalékkal több energia leadására képes a megnövelt hatékonyságnak köszönhetően, így ideális lakossági célú felhasználásra. A tárolókapacitás rugalmasan növelhető akár 20,7 kWh-ig, párhuzamos üzemeltetéssel pedig 82,8 kWh-ig. A gyártó Bécsben mutatta be az új megoldást, amely várhatóan szeptemberben már elérhető lesz a magyar piacon is.

2024. április 12. 18:50

Itt az első magyar emoji-körkép

Szinte minden magyar internetező használ hangulatjeleket, mégis a háromnegyedüknél előfordult már, hogy nem ismerte egy-egy emoji jelentését - derült ki egy friss országos, reprezentatív kutatásból. A felmérés alapján a különböző generációk sokszor más jelentést tulajdonítanak egy-egy hangulatjelnek: a mosolygó fej vajon kedves vagy negatív jelző? Mit jelenthet a vörös zászló, a bohóc vagy a barack? Most segítünk megfejteni az emoji-használat különbségeinek okait.

2024. április 12. 16:54

Sony: Masszív basszus, határtalan élmény

A Sony bejelentette az ULT POWER SOUND termékcsaládot – a vezeték nélküli hangszórók és fejhallgatók új sorozatát, amelyet úgy terveztek, hogy a hallgatóban olyan érzést keltsen, mintha az aréna első sorában lenne. A zene szerelmeseinek készült, erőteljes, mély hangzást produkál, amelytől megremeg az ember szíve.

2024. április 12. 15:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09