Think Consulting kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: Think Consulting
A fényképküldés lehetősége marginális szempont a mobilvásárlásnál
A készülékcserét tervező mobilfelhasználók közül csak minden ötödik tartja fontosnak, hogy készüléke képes legyen kezelni a mobil multimédiát. Jelenleg a gazdagabb funkcionalitás és nagyobb memóriakapacitás az elsődleges szempont az átlagos felhasználó számára, de egyre nagyobb igény mutatkozik a kényelmesebb WAP és mobilinternet-szolgáltatások iránt - derül ki a BellResearch és Think Consulting 2002 őszén készített közös felméréséből.
Távközlési liberalizáció: kit miért nem érint?
A vállalati szektorban már több éve folyik a verseny a telefonbeszélgetéseknek a Matáv hálózatáról való eltereléséért, ennek ellenére a hagyományos vezetékes telefonszolgáltatásból származó bevételek több mint 80%-át továbbra is a Matáv realizálja. Az alternatív szolgáltatók fókuszából kiesett mikro- és kisvállalatok 90%-a egyáltalán nem érzékeli a liberalizáció hatását - olvasható a legfrissebb Magyar Infokommunikációs Jelentésben.
Felmérés az internet-penetrációról a költségvetési szférában
A magyarországi költségvetési szférában a legmagasabb, 90 százalék feletti az internet-penetráció az általános központi közigazgatási intézményeknél, a felsőfokú és középfokú oktatási intézményeknél, valamint a fekvőbeteg-ellátást végző kórházaknál - derül ki a BellResearch és a Think Consulting által készített Magyar Infokommunikációs Jelentés 2002/I. című kiadványból.
Infokommunikáció - a háztartások háromnegyedében van telefon
Az év elején a magyarországi háztartások háromnegyede rendelkezett vezetékes telefonnal, 53 százalékukban pedig legalább egy mobiltelefon-előfizetés is volt - derül ki a BellResearch és Think Consulting infokommunikációs jelentéséből. A kutatás szerint minden második háztartás vesz igénybe kábeltévé-szolgáltatást.
Háztartásonként havonta 10 ezer forint telekommunikációra
Egy átlagos magyar háztartás havonta bruttó 10 ezer forintot költ telekommunikációra - derül ki a BellResearch és Think Consulting által készített, a lakossági szegmens vizsgálatával kibővített Magyar Infokommunikációs Jelentés legfrissebb számából.
Tavaly 50-60 milliárdot költött informatikára a költségvetési szféra
A magyarországi mintegy 15 ezer költségvetési intézmény 2001-ben 50-60 milliárd forintot fordított saját vagy egyéb forrásból informatikára - derül ki a BellResearch és Think Consulting által jegyzett Magyar Infokommunikációs Jelentésből.
Kétmillió asztali személyi számítógép Magyarországon
A Magyar Infokommunikációs Jelentés legfrissebb, 2002-es adatai szerint jelenleg Magyarországon kb. 2 millió asztali személyi számítógép [desktop PC] van használatban, amelynek 42%-a a háztartásokban, 40%-a a vállalati szférában és 18%-a a költségvetési szegmensben található.
Asztali gépek operációs rendszerei
A Bell Research és a Think Consulting által összeállított tanulmány szerint (amelyben a 10 fősnél nagyobb magyarországi vállalatok asztali számítógépein alkalmazott operációs rendszerek arányát vizsgálták) egyértelmű a Microsoft Windows család vezető helye.
Hordozható és kézi számítógépek
A Magyar Infokommunikációs Jelentés szerint a 10 fő feletti vállalatok több mint kétharmadának nincs hordozható számítógépe [70%], közel egyötödének 1-2 db [19%], egytizedének pedig 3 vagy ennél több hordozható számítógépe volt [11%] idén az első félév végén. A cégeknél mintegy 41,5 ezer hordozható számítógép található, amelyből minden harmadikat a nagyvállalati szegmensben használnak [37%, mintegy 15 ezer db].
A Linux részesedése 2% alatti a desktop operációs rendszerek között
A Magyar Infokommunikációs Jelentés alapján a 10 fő feletti vállalati szegmensben található mintegy 600 ezer asztali személyi számítógép 85,1%-án fut Windows operációs rendszer, minden tizedik gépen MS-DOS [11,2%], a PC-k kevesebb mint 2%-án pedig Linux fut [1,6%]. A Linux elterjedtsége a kisvállalati szegmensben a legjelentősebb.
A Westelé az üzleti mobil-előfizetések több mint 70 százaléka
A Magyar Infokommunikációs Jelentés adatai szerint a gazdálkodó szervezetek szinte mindegyike [93%] használ mobiltelefonokat, bár még napjainkban is léteznek olyan cégek, amelyek egyáltalán nem tartanak fenn mobiltelefon-előfizetést. Igaz, a nagyvállalatok körében ilyen lényegében nem tapasztalható [0,7%], a közép- [4,3%] és kisvállalatok [7,9%] körében azonban ez egyáltalán nem nevezhető kivételes esetnek.
Kicsiknél a Panasonic, nagyoknál a Siemens a nyerő telefonalközpont
A Magyar Infokommunikációs Jelentés adatai szerint a 10 fő feletti cégek 31%-a nem rendelkezik telefonalközponttal, így a beszédcélú telekommunikációs igényeket különálló fővonalak elégítik ki. A vállalatok 55%-nál mindössze egyetlen alközpont van installálva, és a fennmaradó 14% rendelkezik több mint egy alközponttal.
Internetszolgáltatók piaci részesedése
A Magyar Infokommunikációs Jelentés adatai szerint a hazai 10 fő feletti vállalati alapsokaságban a cégek 69%-a rendelkezik internet-hozzáféréssel központi telephelyén. A nagyvállalati szférában a lefedettség teljes, a középvállalatok körében 81%, míg a kisvállalatok körében közel kétharmados [65%].
Kell ez nekünk!
A BellResearch és a Think Consulting felmérése szerint a tíz főnél többet foglalkoztató vállalatok az idén várhatóan összesen 420 milliárd forintot költenek infokommunikációra. Az ezer magyarországi vállalat telefonos, illetve személyes megkérdezése során a válaszokból kiderült, hogy 2001-ben a cégek 155 milliárd forintot szándékoznak elkölteni beszédcélú távközlésre, 66 milliárd forintot adatkommunikációra, 185 milliárd forintot informatikára és 14 milliárd forintot internetkapcsolatra.
Üzleti kommunikációs szolgáltatók piaci részesedése
A Magyar Infokommunikációs Jelentés adatai szerint a hazai 10 fő feletti vállalatok potenciálisan mintegy 50 ezer olyan telephellyel rendelkeznek, amelyek között adatkommunikációs kapcsolat létesíthető, nem beszélve arról a további 20 ezer egyetlen telephellyel rendelkező cégről, amelyek anyavállalatukkal, partnereikkel, bankjukkal vagy költségvetési szervekkel kapcsolatot létesíthetnek. Mindeddig a több telephellyel rendelkező vállalatok 22%-a épített ki adatátviteli kapcsolatot kirendeltségei között, amely a BellResearch kutatása szerint 2340 vállalati ügyfelet jelent.
Vezetékes telefonszolgáltatók piaci részesedése
A BellResearch és a Think Consulting Magyar Infokommunikációs Jelentésének adatai szerint a Matáv körülbelül 230.000 [83%], a Vivendi kb. 34.500 [12%], a HTCC kb. 9500 [3%], a Monortel pedig hozzávetőlegesen 5.000 vezetékes előfizetéssel rendelkezik [2%] az üzleti távközlési piacon [10 fő feletti cégek]. A Matáv pozíciója valamivel erősebb az üzleti piacon az összes magyarországi vezetékes előfizetésnek 80%-át tudhatja magáénak az Emitel és EPT vonalaival együtt, ezzel piaci részesedése nyolcszor nagyobb mint az őt követő Vivendinek [V-fon-nak].
Szervergyártók magyar piaci részesedése
A 10 fő feletti vállalatoknál összességében 43 ezer db szerver-számítógép található. A 970 nagyvállalat közel 10 ezer db, az 5500 középvállalat és a 25000 kisvállalat pedig megközelítőleg azonos számú, 16,5-16,5 ezer db szerver-számítógéppel rendelkezik derül ki a BellResearch és a Think Consulting Magyar Infokommunikációs Jelentéséből.
PC-gyártók magyar piaci részesedése
A BellResearch kutatóintézet és a Think Consulting tanácsadó cég nemrég készítette el a Magyar infokommunikációs jelentést, amely Magyarországon első alkalommal teljes körű kutatás révén elemzi a hazai üzleti szféra infrastrukturális fejlődését. A Magyar infokommunikációs jelentés 1000 vállalat informatikai és távközlési területért felelős vezetőinek, kisvállalatok esetén pedig a cégvezetők megkérdezésén alapul.
Cikkgyűjtő
További híreink
Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat
Idén 20. alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat, rekordszámú, 83 videós és fotós pályázat érkezett, melyek közül a zsűri öt videós és egy fotós alkotást díjazott, továbbá a Yettel különdíjjal ismert el egy videós alkotást. Az idei díjakat többek között a Telex, a 24.hu, a Szabad Európa és az RTL újságírói kapták.
Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!
Meghosszabbítja a jelentkezési határidőt ’Az Év Honlapja’ pályázat, amely évről évre megmutatja a hazai digitális világ legjobbjait! A pályázat új nevezési határideje: 2024. december 15. éjfél! Még van lehetőség a vállalatok és kreatív ügynökségek számára, illetve mindazoknak, akik friss projektjeiket és egész éves munkájuk termését meg szeretnék mutatni a közönségnek és a zsűrinek.