autóipar kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: autóipar
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Fellendülő elektromobilitás: A Drees & Sommer támogatást nyújt az autógyártóknak
A napi mintegy 1000 járművet gyártó és közel 7000 alkalmazottat foglalkoztató történelmi müncheni fő telephely a BMW globális termelési hálózatának nélkülözhetetlen része. A kizárólag elektromos meghajtást használó új járműarchitektúra, a New Class gyártása 2026-tól itt fog megkezdődni. Az autógyártó 650 millió eurót fektet be az új jármű-összeszerelő üzembe a logisztikai területeket és a karosszériagyártást is beleértve.
A Robert Bosch-sztori: egy autóipari legenda nyomában
Robert Bosch személyét számos legenda övezi. Vajon korának kőkemény vállalkozója, gondoskodó jótevő vagy inkább egy „makacs sváb” volt a világraszóló innovációiról ismert nagyvállalat egykori alapítója? Ki volt ő, és mit hagyott az utókorra? Tabudöntögető időutazásra hív a Bosch Magyarország Podcast legfrissebb epizódja, melyben megelevenedik az autóipar hőskora.
Hackerbiztos tanúsítványt kapott az LG Volkswagen számára kifejlesztett adó-vevő modulja
Az LG Electronics (LG) által a Volkswagen számára kifejlesztett, a járművek és a környezetük közötti kommunikációt lehetővé tevő V2X (vehicle-to-everything) megoldás megkapta az IT biztonság területén nemzetközileg elismert szabványnak számító Common Criteria (CC) tanúsítványt, a V2X kategóriában a világon elsőként. Ez az eredmény tovább erősíti az LG globális járműalkatrész-piacon betöltött vezető pozícióját, és rávilágít a vállalat fejlett képességeire a járművek kiberbiztonsága terén, amely terület egyre fontosabbá válik a hálózatba kapcsolt autók korában.
Kína autóipara: honnan jön, és hova tart?
Négy évtized elég volt ahhoz, hogy a semmiből a világ első számú autóipari nagyhatalmává emelkedjen Kína. Számaik kétségtelenül impozánsak, ám nem feltétlenül tükrözik, hogy mire is számíthatunk még a kínai autógyártóktól.
A legdinamikusabban fejlődő autógyártók között a Chery Group
A nemzetközi autóipari trendekre rácáfolva, kiugróan jó értékesítési eredményeket ért el az év első négy hónapjában a Chery Holdings Group. A kínai gyártó éves összevetésben több mint felével növelte értékesítését a január-április közötti időszakban, az elektromos és plug-in hibrid járműveknél pedig több mint kétszeres fejlődést ért el. A társaság Omoda 5 modellje szeptembertől Magyarországon is elérhető lesz, novemberben pedig várhatóan az autó elektromos verziója is megérkezik hozzánk!
A Continental élesben teszteli szuperszámítógépét
A Continental első alkalommal építette be tesztjárműbe, nagy teljesítményű számítógépét (HPC). Ezzel lehetővé vált számos funkciónak, mint például a vezetésbiztonsági rendszerek, az automatizált parkolás, vagy a holisztikus mozgásvezérlés egy járműalkalmazásban történő elhelyezése.
Július 7-től nagy változás jön az újautópiacon
2024 júliusától csak olyan újonnan gyártott jármű helyezhető forgalomba Európában, ami rendelkezik az előírt, fejlett biztonsági és vezetéstámogató rendszerekkel. Az EU-s jogszabály értelmében így minden új autónál a kötelező alapfelszereltség része kell legyen az intelligens sebességszabályozó, a vezető figyelmetlenségét érzékelő figyelmeztető rendszer, a vészfékjelzés, a tolatóradar, valamint az eseményadat-rögzítő, és az indításgátló alkoholszonda későbbi beszerelését is lehetővé kell tenni.
Bosch Tech Day 2024 – Szoftverekkel is elérhetők lesznek a Bosch „életre tervezett” technológiái
A Bosch, a technológiák és szolgáltatások szállítója szoftverekkel és ahhoz kapcsolódó szolgáltatásokkal bővíti üzleti tevékenységét, az évtized végére pedig már milliárd eurós nagyságrendű árbevételt tervez szoftveres tevékenységével elérni. „A Bosch már jó ideje szoftverfejlesztő vállalat is” – hangsúlyozta Renningenben, a 2024-es Bosch Tech Day alkalmával Dr. Stefan Hartung, a Bosch igazgatóságának elnöke. „Széles körű szakértelmünkkel közvetlenül láthatjuk el termékeinket programokkal, termékszoftvereink pedig az „Életre tervezve” mottónknak megfelelően könnyítik meg ügyfeleink életét.”
A fejletlen töltési infrastruktúra lassítja az autóipar elektromos átállását
Sikeres évet zárt a MAGE és a hazai járműipar. Az elmúlt évben a MAGE intenzíven tartotta a kapcsolatot az Európai Autógyártók Szövetségével (ACEA). Ma már az európai szövetséggel egyetértésben az a vélemény, hogy az autóipari vállalatok dekarbonizációs elkötelezettsége mellett, minden tagországi szövetségnek lobbiznia kell, hogy kormányaik támogassák az átállást segítő feltételek biztosítását az EU-ban. A szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére vonatkozó elvárások teljesítéséhez szükség van egy európai szintű egységes töltési infrastruktúra kiépítésére. Interjú Krisztián Róberttel, a MAGE elnökével.
Együtt száguld az autóipar és az SAP a digitális jövő felé
Figyelemre méltóan gyors változásoknak lehetünk tanúi manapság az autóiparban – gondoljunk akár a vezetéstámogató rendszerekre, az elektrifikációra vagy az újrafelhasználásra. Átalakulnak a vásárlási szokások is, az autószalonok helyett egyre többen vesznek járművet online. A generatív mesterséges intelligencia pedig várhatóan még több változást kényszerít ki. Az iparág saját versenyképességének fenntartásáért nagy figyelmet fordít a digitalizációra.
A Kyndryl és a Stellantis partnerségre lép
A Kyndryl, a világ legnagyobb IT infrastruktúra szolgáltatója bejelentette, hogy széles körű, többéves megállapodást kötött a Stellantisszal, abból a célból, hogy Európában, Észak-Amerikában és Dél-Amerikában menedzseljen alapvető üzleti informatikai tevékenységeket, mint például a hálózati, adatközponti támogatást és helyi IT szolgáltatások támogatását.
Csökkenő profitvárakozások az e-autóiparban
Átírja a piaci versenyt a kínai autóipar előretörése, változnak a fogyasztói elvárások, a döntéshozók pedig a következő években is nehézségekre számítanak a nyersanyag-ellátásban. Egyebek mellett ezt állapítja meg az autóipari vezetők körében a KPMG által elvégzett felmérés, a 24. Annual Global Automotive Executive Survey.
Az ABB több mint 1300 robotot szállít a Volvo Carsnak
Az ABB bejelentette, hogy megerősíti a Volvo Cars-zal régóta fennálló partnerségét, amelynek keretében több mint 1300 robotot és funkcionális csomagot szállít az elektromos járművek következő generációjának gyártásához. Ezzel támogatja a svéd autógyártót ambiciózus fenntarthatósági céljainak elérésében.
Autóipari vállalkozásoknak nyújtanak segítséget a szellemitulajdon-védelemben
Az Amerikai Egyesült Államok Szabadalmi Hivatala (USPTO) rangsora szerint 2022-ben világszinten összesen 323 018 szabadalom született, vagyis 1 százalékkal kevesebb, mint az előző évben. Ezek közül minden negyedik szabadalom a villamosításhoz köthető, a nyersanyagoktól kezdve a járművekig, és minden hetedik az automatizálással és a közlekedésbiztonsággal áll összefüggésben. Ez azt mutatja, hogy az autóipar az egyik legfontosabb terület az oltalomszerzésben. A Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) IP Hősök elnevezésű kampánysorozatának legújabb állomása az autóipari kkv-knak nyújt segítséget a szellemitulajdon-védelemben.
Az európai piacra gyárt új generációs fékrendszert a Continental Budapesten
A Continental technológiai vállalat 2023 végétől Európában először budapesti gyárában kezdte el gyártani azt az új generációs elektronikus fékrendszert, melyet tavaly májusban mutattak be Kínában. Az MK 120 ESC elnevezésű terméket az európai piacra gyártja a Continental budapesti üzeme.
CES világpremier – a Bosch egyetlen chipben egyesíti az infotainment- és a vezetéstámogató funkciókat
A szoftveralapú mobilitás irányába mutató trendek kéz a kézben járnak a központosított jármű- és elektromos/elektronikai (E/E) architektúrával. Míg napjainkban jellemzően számos önálló elektronikus vezérlőegység irányítja az autók különböző funkcióit, a jövőben mindössze néhány központi járműszámítógép egyesíti az eddig különálló területek több funkcióját. Ehhez olyan új számítógépekre van szükség, amelyek nagyteljesítményű processzorral, úgynevezett egylapkás rendszerrel (System on Chip; SoC) működnek.
Európában az autóipar jövője az elektromobilitás
A Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) Exkluzív Vezetői Találkozójára idén az Audi Hungaria Zrt. telephelyén került sor közel 60 tagvállalati vezető részvételével. A kétnapos rendezvényt Krisztián Róbert, a MAGE Elnöke nyitotta meg, aki előadásában kitért az elmúlt évek nehézségeire, a COVID-19, a chiphiány, az energiaárrobbanás okozta problémákra és az autóipar előtt álló kihívásokra. A szervezet Elnöke hangsúlyozta, Európában az autóipar jövője az elektromobilitás, erre kell minden járműiparhoz kötődő vállalatnak felkészülni.
5G alapú kísérleti projekten dolgozik együtt a Vodafone és a Bosch
5G-re épülő autóipari megoldások tesztelésére állított fel projektcsapatot a Vodafone Magyarország és a magyarországi Robert Bosch Kft., hogy a többek között autóipari technológiák és szolgáltatások vezető beszállítójaként működő vállalat a járműfejlesztés, valamint a vezetéstámogató rendszerek terén is hasznosítsa az 5G hozzáadott értékét. Az októberben induló, 8 hónapon át tartó kísérleti projekthez a Vodafone biztosítja az 5G priváthálózatot a Bosch Gyömrői úti telephelyén, a begyűjtött telemetrikai adatok pedig a jövőben megreformálhatják az autóipari validációs teszteket.
A hazai autóipar megkerülhetetlen tényezőjévé válna a MAGE
Krisztián Róbert, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgató-helyettese egy éve tölti be a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) elnöki posztját. A vele készült interjúban beszélt a szervezet vezetése során tapasztalt kihívásokról, a MAGE szakmai fórumairól, valamint arról, hogy milyen célt tűzött ki maga elé MAGE-elnökként.
Cikkgyűjtő
További híreink
Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!
Meghosszabbítja a jelentkezési határidőt ’Az Év Honlapja’ pályázat, amely évről évre megmutatja a hazai digitális világ legjobbjait! A pályázat új nevezési határideje: 2024. december 15. éjfél! Még van lehetőség a vállalatok és kreatív ügynökségek számára, illetve mindazoknak, akik friss projektjeiket és egész éves munkájuk termését meg szeretnék mutatni a közönségnek és a zsűrinek.
Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!
’Az Év Honlapja’ verseny izgalmas lehetőséget kínál mindazok számára, akik az elmúlt időszakban új honlapokat, applikációkat, digitális- és technológiai megoldásokat hoztak létre!
Az idei pályázat 2024. november 15-ig várja a nevezéseket. Itt az idő, hogy a TE projekted is a digitális világ reflektorfényébe kerüljön!