Infogazdaság

A Siemens és a Microsoft új szintre emeli az épületautomatizálást

A Microsoft és a Siemens új együttműködése megkönnyíti és hatékonyabbá teszi a nagyobb létesítmények – például kereskedelmi épületek, adatközpontok vagy egyetemi kampuszok – IoT-alapú működtetését. A partnerség lehetővé teszi a Siemens Building X digitális épületfelügyeleti platformja és a Microsoft Azure IoT Operations szolgáltatás közötti zökkenőmentes együttműködést.

2025. július 8. 18:07

A jövő már itt van: mesterséges intelligencia a K&H befektetési döntései mögött

A K&H Alapkezelő, a KBC Csoport tagjaként, már nyolc éve használ mesterséges intelligenciára (AI) épülő modelleket befektetési döntéseinek támogatására. Ezzel a megközelítéssel nemcsak hazai, hanem európai viszonylatban is úttörő szerepet tölt be a vagyonkezelés területén.

2025. július 8. 14:52

AI a hivatalban: új kollégák érkeznek több száz önkormányzathoz

Egyre több hazai település kap lehetőséget arra, hogy mesterséges intelligenciával támogatott ügyfélszolgálatot vezessen be. Az új „digitális kollégák” a hét minden napján, napi 24 órában elérhetők e-mailen és telefonon is, jellemzően öt másodpercen belül válaszolnak, több nyelven kommunikálnak, és miközben költséghatékonyak, jelentősen tehermentesítik a hivatal munkatársait.

2025. július 7. 19:37

Női vezető formálja a magyar autóipart

2025-ben első alkalommal hirdette meg a Gyártástrend magazin az Év Gyára Projektverseny új kategóriáját, az Év Ipari Vezetője díjat. A kezdeményezés célja, hogy elismerje és reflektorfénybe helyezze a hazai gyártóipar kiemelkedő vezetőit. A női vezetők közül idén Topolcsik Melinda, a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. ügyvezető igazgatója nyerte el az elismerést.

2025. július 7. 17:58

Az ABB a világ egyik legfenntarthatóbb vállalata lett a TIME szerint

Az ABB a TIME magazin „A világ legfenntarthatóbb vállalatai 2025” rangsorában a 14. helyen végzett, míg Svájcban az iparágaktól független összesítésben a harmadik helyet szerezte meg. 

2025. július 7. 13:05

Amikor az ügyfélszolgálat elkezd gondolkodni – AI-asszisztens a Bosch-nál

A Bosch csoport, a globális elektromos szerszám piac egyik vezető szereplője, új mérföldkőhöz érkezett ügyfélszolgálati tevékenysége fejlesztésében. A vállalat az SAP AI-alapú copilotjára, a Joule-ra építve egy olyan intelligens ügyfélkezelési rendszert hozott létre, amely nemcsak növelte az ügyfélelégedettséget, hanem jelentős költségmegtakarítást is eredményezett, miközben könnyebbé és hatékonyabbá tette az ügyfélszolgálati munkatársak mindennapjait.

2025. július 7. 11:30

Több mint névváltás – stratégiai fordulat a Ganznál

2025. július 1-jétől új cégformában folytatja működését a 100%-ban magyar tulajdonban lévő Ganz: mostantól Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Zártkörűen Működő Részvénytársaság (Zrt.) néven tevékenykedik tovább az iparvállalat. A változás túlmutat a puszta jogi átalakuláson – szorosan illeszkedik a vállalat hosszú távú növekedési stratégiájához, amelynek célja, hogy a Ganz meghatározó szereplővé váljon a hazai és európai energetikai piacon.

2025. július 6. 15:30

Technológiai álmok és valóság a magyar KKV-knál

Egy friss kutatás szerint a magyarországi gyártó kis- és középvállalkozások (KKV-k) döntő többsége elkötelezett a technológiai fejlődés iránt: terveznek fejlesztéseket, és a digitalizációt a versenyképesség egyik legfontosabb tényezőjének tartják. Ennek ellenére az automatizáció és az ipar 4.0 megoldások alkalmazása még mindig alacsony szinten áll.

2025. július 6. 13:47

Így épül a FoxPost–Packeta egységes rendszere

Frissült a FoxPost Általános Szerződési Feltétele (ÁSZF), mivel új szakaszába lépett a Packetával való integráció. Ennek részeként 2025. július 1-jétől megváltozott a vállalat hivatalos neve: mostantól FoxPost Kft. néven működik tovább. A szervezeti összeolvadás – az eredeti tervekhez képest korábban – már májusban technikailag lezárult, nem vártak a szeptemberre.

2025. július 6. 10:23

Hibrid ügyfélszolgálat ember és gép együttműködésével – a Konecta jövőképe

A mesterséges intelligencia fejlődése új szintre lépett, alapjaiban formálva át a globális ügyfélszolgálati rendszereket. Június 12-én a Business Fest színpadán Luigi Esposito, a Konecta AI & Gen AI megoldásokért felelős vezetője mutatta be, hogyan válik az ún. Agentic AI a modern ügyfélkapcsolat motorjává. Előadásában arra világított rá, miként lehet hatékonyan kombinálni az emberi szakértelmet a gépi gyorsasággal – a cél pedig nem más, mint a valóban személyre szabott, gördülékeny és proaktív ügyfélélmény.

2025. július 5. 13:46

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További híreink

Nyár a képernyők előtt: hogyan védhetjük meg a gyerekeket a kibertérben?

A nyári szünet idején a gyerekek több időt töltenek otthon, sokszor felügyelet nélkül – ez pedig nemcsak a fizikai, hanem az online biztonság szempontjából is kihívásokat jelent. A tizenévesek digitális jelenléte a szünetben sem csökken: online játékok, tanfolyamok és közösségi média töltik ki sokak napjait. Az ESET kiberbiztonsági szakértői szerint erre az időszakra tudatos IT-biztonsági ismeretekkel fel kell készíteni a kamaszokat.

2025. július 9. 10:29

2030-ra minden harmadik otthoni netkapcsolat vezeték nélküli lehet

Az Ericsson 2025. júniusi Mobilitási Jelentése szerint év végére világszerte elérheti a 2,9 milliárdot az 5G előfizetések száma, 2030-ra pedig ez a technológia adhatja a globális mobiladat-forgalom 80 százalékát. A jelentés rávilágít arra is, hogy a szolgáltatók egyre inkább sávszélesség-alapú csomagokkal igyekeznek ösztönözni a felhasználókat a vezeték nélküli, otthoni internet használatára, amely egyre fontosabb bevételi forrássá válik számukra.

2025. július 2. 13:07