Öt tanács a hatékony rendszerfelügyeletért

forrás: Prím Online, 2013. január 18. 08:46

Minden szervezet törekszik arra, hogy a lehető legtöbbet hozza ki a rendelkezésre álló erőforrásokból, beleértve a hardvereket, szoftvereket és az alkalmazottakat is. Ennek megvalósításához nagymértékben hozzájárulhat a hatékony rendszerfelügyelet. A NetIQ Novell SUSE Magyarországi Képviselet, mint a téma egyik vezető hazai szakértője az alábbiakban öt tippel segíti a vállalatokat a rendszerfelügyelet hatékonyságának javításában.

1. Legyünk tisztában azzal, mit tapasztalnak ügyfeleink!
A vállalatok számára létfontosságú, hogy nyomon kövessék, mit tapasztalnak ügyfeleik, felhasználóik az informatikai környezetükkel kapcsolatban. Kiemelten igaz ez a felügyelt szolgáltatásokat nyújtó vállalatok számára, amelyek szervert és tárhelyet vagy akár teljes rendszereket kínálnak IaaS (infrastruktúra-szolgáltatás) keretein belül. Ez a nyomon követés elsősorban a szolgáltatások teljesítményének és rendelkezésre állásának vizsgálatát jelenti.


Nagyon fontos, hogy ezeket az információkat folyamatosan figyelemmel kísérjük, és gyorsan tudjunk reagálni a problémákra, remélhetőleg még azelőtt, hogy ügyfeleink találkoznának azokkal. Elsőre talán elképzelhetetlennek tűnhet, hogyan is észlelhető egy végfelhasználói probléma azelőtt, hogy maguk a végfelhasználók találkoznának vele. Egy úgynevezett aktív vagy más néven szintetikus monitorozó rendszer azonban képes ennek megállapítására.


A megoldás tranzakciókat hajt végre egy véghasználói gépről, pontosan ugyanúgy, ahogyan egy valódi felhasználó is tenné. Természetesen nem észlel mindent, mégis kulcsfontosságú minden rendszerfelügyeleti eszköztárban. A "robotokat" a hálózat több pontján alkalmazhatjuk, így teljes képet kapunk a különböző területekről. Az eszköz abban is segít, hogy gyors döntéseket hozhassunk az elkülönítendő területekről, amikor egy-egy hibás elemet akarunk kiiktatni.


2. Győződjünk meg arról, hogy a riasztások valóban a problémákról értesítenek bennünket!
Melyik a rosszabb: ha nem kapunk értesítést, miközben gond van, vagy ha riasztanak bennünket, de valójában nincs probléma? A legtöbben inkább fantomproblémákat üldöznénk, mintsem tanácstalanul álljunk egy valódi probléma előtt. Van egy pont azonban, amikor már túl sok időt töltünk a nem létező problémák utáni nyomozással, és elkezdjük figyelmen kívül hagyni a figyelmeztető villogó ikonokat, ami rendkívül veszélyes. Olyan ez, mintha a tűzjelzőnk annyiszor kapcsolna be alaptalanul, hogy egy idő után már figyelmen kívül hagynánk valós katasztrófa esetén is.


Mi tehát a megoldás? Ha ötvözzük az alapoktól történő felmérést a dinamikus határérték-mérésével, idővel megfigyelhetjük, hogy az egyes időszakokban, például a hét vagy a hónap különböző napjain vagy a különböző napszakokban mi számít általánosnak. A határértékeinket pedig ennek megfelelően állíthatjuk be. A módszer ugyan nem tévedhetetlen, de sokkal hatékonyabb, mint a hagyományos eljárások.


3. A rugalmas környezet rugalmas felügyeletért kiált

A virtualizáció és a cloud computing egyaránt egyre elterjedtebb napjainkban. A rugalmas technológiák számos előnyük mellett azonban kihívásokat is magukban hordoznak, többek között a rendszerfelügyelet terén. Mivel segítségükkel szempillantásnyi idő alatt adhatunk hozzá vagy vehetünk el szervereket, a rendszerfelügyeleti eszköznek észlelnie kell ezeket a változásokat, hogy továbbra is garantálni tudja a komponensek megfelelő monitorozását és felügyeletét.


4. Automatizáljunk, automatizáljunk, automatizáljunk!
A vállalatok általában igyekeznek mindent megtenni azért, hogy a belső folyamataik leggyakoribb feladatait automatizálják. Ez többféle módon támogatja a cégeket: növeli a rugalmasságot, javítja a költségkezelést, továbbá folyamatosan gondoskodik az ügyfelek elégedettségéről.


Az automatizálás továbbá rendkívül fontos összetevője az "önkiszolgáló" keretrendszereknek, amelyek célja, hogy a lehető leggyorsabban eleget tegyenek az ügyfelek kéréseinek anélkül, hogy a személyzetnek közbe kellene avatkoznia. Egy jó IT-folyamat-automatizáló eszköz hatékonyan segíthet ezen feladatok emberierőforrás-igényének enyhítésében.


5. Hangoljuk össze a rendszereket és a folyamatokat!
A vállalatok szinte sosem használják kizárólag egy gyártó szoftvereit, hanem különféle forrásokból származó eszközökből építik fel saját rendszerüket. A szervezet szakemberei számára viszont az az ideális, ha egy közös vezérlőpultról kezelhető az összes komponenshez tartozó mérés és esemény. Az erre szolgáló technológia a Manager of Managers, azaz a MOM, amely lehetővé teszi az ügyfél számára, hogy egyebek mellett magasabb szintű riasztásokat generáljon, illetve jobban átlássa a teljes vállalatot. Az a MOM megoldás működik hatékonyan, amely képes kapcsolódni a leggyakoribb keretrendszerekhez, beleértve természetesen azokat is, amelyeket az adott vállalat használ.
 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Elmaradnak a nemzetközi átlagtól automatizálás és AI terén a magyar cégek

A vállalatok többsége digitálisan még éretlen, ha a HR folyamatok automatizációjáról van szó – derült ki egy friss felmérésből. A munkavállalók azonban korántsem tartanak annyira az AI előretörésétől, mint gondolnánk: mindössze tíz százalékuk gondolja azt, hogy a mesterséges intelligencia ténylegesen veszélyeztetné az állását. A kutatás arra a kérdésre kereste a választ, hogy a technológia gyors ütemű változása mellett mire számíthatnak az álláskeresők, a munkavállalók és a munkaadók a közeljövőben. 

2024. május 6. 18:10

Növényvédelmi drónpilótaképzést indít a Széchenyi-egyetem, az ABZ Drone és a CloudIA

A Széchenyi István Egyetem, az ABZ Drone Kft. és a Cloud for Intelligent Airplace Zrt. (CloudIA) együttműködési megállapodást kötöttek, amelynek keretében növényvédelmi drónpilóta-képzést indítanak, először május végén. Az oktatás az Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Karon valósul meg, elérhetővé téve a legmagasabb szintű drónképzést a régió szakemberei számára.

2024. május 6. 11:50

Mitől lesz okos a jövő hálózata

A jövőben a megújuló energiaforrások arányát növelnék a legtöbben, 2030-ra pedig a digitalizáció és az energiaellátás zöldülése a legmarkánsabban megmutatkozó igény - derül ki az E.ON Hungária Csoport reprezentatív kutatásából. A vállalatcsoport felkészülve a jövő kihívásaira, az elkövetkező években 1 milliárd eurót tervez költeni áramhálózatának fejlesztésére Magyarországon és folyamatosan keresi és alkalmazza azokat a megújuló energia használatát segítő innovatív eszközöket, amelyek a hálózat stabilitását és rugalmasságát szolgálják.

2024. május 6. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55