Az online vásárlás európai trendje

A kényelem és a választék a mérvadó

Czipperer Dia, 2013. október 3. 13:14

Az UPS és a comScore Inc. közösen végzett európai kutatása (UPS Pulse of the Online Shopper) arra kereste a választ, vajon mi befolyásolja a fogyasztókat online vásárlásaik során, mi számukra a döntő tényező, és milyen hatással vannak az új trendek döntéseikre.

Az online vásárlás folyamata nem olyan régre nyúlik vissza, ám folyamatosan formálódik az új megoldásoknak, technológiai vívmányoknak köszönhetően. Ott van például a mobilvásárlás, amely jelentősen fejlődött az elmúlt időszakban. Egyre többen böngészik itt a különféle termékeket, és egy nemrégi hazai felmérés szerint közel 10%-uk mobilról keresi fel az oldalt.

 

Egyre nagyobb a verseny ezen a téren, itt sem elég már jelen lenni a piacon, jónak kell lenni. De vajon melyek azok a tényezők, amik befolyásolják a márkahűséget?

 

A felmérés hat európai ország (Belgium, Franciaország, Németország, Olaszország, Hollandia, Egyesült Királyság) netes vásárlási szokásait és tapasztalatait vizsgálta, ebből vonta le a következtetéseket.

 

A döntő tényezők

 

Az eredmények szerint a vásárlók számára fontos, hogy minél szélesebb kínálattal találkozzanak egy adott webshopnál, és az sem utolsó szempont, hogy a kiszállítás feltételeit mennyire befolyásolhatják, például azt, hogy pontosan mikor kézbesítsék az árut. Az is lényegesnek bizonyul, hogy hányféle szállítási lehetőség közül választhatnak. Ha pedig nem felel meg a kapott termék, az is képbe kerül, hogyan lehet visszajuttatni a forgalmazóhoz.

 

A közösségi hálózatokat is aktívan használják az emberek, hogy a lehető legjobb ajánlatra rábukkanjanak. Itt például sokat számíthat egy-egy ismerős, barát véleménye is.

 

Rugalmasság

 

A kiszállítással kapcsolatban 55% számára fontos, hogy ő döntse el, mikor viszik ki neki az árut, 53% pedig az átvételi helyet is szeretné rugalmasabban megválasztani. Ez azt jelenti, hogy a webshopoknak sokkal jobban kell igazodni a fogyasztói, és főként az egyedi igényekhez.

 

Értékes visszajelzések a kereskedőknek is

 

A kutatás a kereskedők számára is hasznos, hiszen számos olyan eladásnövelő tényező szerepel az adatok között, melyeket maguk a felhasználók gondolnak így. Többek között fontos az emberek számára (41%), hogy egy adott boltnak legyen online kínálata, amiből szabadon válogathat, ám dönthet úgy a vásárlás befejeztével, hogy az árut a boltban veszi át. Valamivel többen vannak azok (52%), akik arra is igényt tartanának, hogy az online vásárolt terméket adott eseten személyesen visszavihetné a boltba.

  

A láthatóságot az európai felhasználók nagyra értékelik, 96%-uk mondta, hogy a termék követése létfontosságú vagy legalábbis előnyt jelent, 65%-uk email értesítéseket is akar kapni, 62%-uk pedig a kereskedő honlapján keresztül szeretné követni a szállítmányait. A problémamentes visszavétel pedig ma már létfontosságú tényező.

  

A mobiltrendek

 

Az okostelefon tulajdonosok a vizsgált országokban szép számmal, több mint felük vásárol a neten, táblagépről pedig még ennél is többen (feltehetően a kijelzőméretből adódóan): nagyjából 60 %.

 

Megéri a webshopoknak mobilra optimalizálni oldalukat, hiszen a felmérésből az is kiderül, hogy ha okostelefonon böngészik az adott oldalt, sokan (44%) nem hasonlítja össze az adott bolt kínálatát máséval, feltehetően azért, mert időigényes, és nem látja egyben a termékeket, a köztük lévő különbséget.

 

Bár a felmérés nem a magyar felhaszálók vásárlási szokásai alapján készült, itthon is hasonló a helyzet, így hosszú távon a felhasználók elvárásai jelenthetik majd a versenyképességi tényezőket.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A MOL nyerte a funkcionális átalakítás nagydíját az SAP Quality Awards versenyen

Az üzleti transzformáció a folyamatosan változó környezetben elengedhetetlen. Az SAP éppen ezért immár tizennegyedik alkalommal díjazza azokat az üzleti átalakítást megvalósító vállalatokat, amelyek élen járnak a változásban, és jó példaként szolgálnak a sikeres bevezetésben. Az SAP Quality Awards egyik nagydíját idén a magyar MOL nyerte el. 

2024. május 13. 17:40

K&H: ismét a legjobb digitális bank Magyarországon

A K&H Csoport az egymást követő második évben, 2024-ben is elnyerte a neves brit pénzügyi szaklap, a Global Banking and Finance Review „Legjobb Digitális Bank Magyarországon” díját. Az indoklásban a K&H innovatív digitális pénzügyek terén játszott úttörő szerepét emelték ki, különös tekintettel a világszínvonalú és könnyen kezelhető mobilbankra, valamint a hozzá kapcsolódó, a szektorban itthon elsőként beszédhanggal is és magyarul kommunikáló digitális pénzügyi asszisztensre, Kate-re. 

2024. május 13. 14:31

Az AI kutatja a kritikus ásványkincseket is

Közel 1 millió amerikai dollárral zárta az újabb befektetési körét a Beholder. Ennek köszönhetően lett az AI-alapú, kritikus ásványkincsek feltárásában élenjáró ukrán startup finanszírozója az EIT InnoEnergy, a Rockstart Energy és az STRT. A friss források bevonásával a vállalat felgyorsíthatja a kutatómunkáját és a mesterséges intelligencia-eszközeire alapozva segítheti a zöld energiaátmenethez szükséges kritikus nyersanyagok kitermelését.

2024. május 13. 11:30

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36