Előnyszerzés 2023-ban: Hogyan tudjuk elérni és befolyásolni a közönséget
A kommunikáció egy folyamatosan változó tudomány, amelyet a társadalom és a technológia egyaránt befolyásol. A vállalkozásoknak élen kell járniuk azokban a változásokban, amelyek meghatározzák, hogy el tudják-e érni, be tudják-e vonni a közönséget világszerte, és meg tudják-e őket hallgatni, ha sikeresek akarnak lenni ebben a gyorsan változó világban.
1. Kapcsolatteremtés a szegmentált közönséggel
A közönség továbbra is fragmentált és szeparált, ezzel még nehezebbé válik az elérésük, hiszen információforrásaik nagyon változatosak. A közösségi média csatornáin és hírgyűjtő oldalakon is nagy valószínűséggel találkoznak olyan tartalommal ami érdekli őket. Egyszerű, mindenkire egyformán kiterjedő demográfiai adatok már nem elegendőek: a márkáknak speciális adatokat kell összegyűjteniük, hogy személyre szabhassák megközelítésüket, és olyan vonzó és megosztható tartalmakat hozzanak létre, amelyek megfelelnek közönségük motivációinak és érdeklődésének.
Az egyre inkább szegmentált közönség elérése komoly kihívásokat okozhat napjainkban, mivel információforrásaik nagyon sokfélék. Mára már általánossá vált, hogy még a közösségi médián vagy a híraggregátorokon keresztül is találkozunk a minket érdeklő tartalmakkal, ami miatt az egyszerű "gyűjtő" demográfiai adatok és feltételezések többé nem elegendőek; a márkáknak pontosabb adatokat kell felhasználniuk, hogy testre szabhassák a közönségük megközelítését, valamint, hogy azok érdeklődési körének megfelelő, vonzó és megosztható tartalmakat hozzanak létre.
2. A digitális hiper-csatorna
A technológiai és kulturális trendek gyors változása hihetetlenül megnehezítette a hosszútávú tervezést. Ahhoz, hogy az alkotók lépést tudjanak tartani ebben a felgyorsult világban, nélkülözhetetlen lett az olyat tartalmak gyártása, melyekkel tudják, hogy biztosan elérik közönségüket ahelyett, hogy éppen a napi trendnek akarnának megfelelni. Hasonlóképpen, a PR-nek, kommunikációs tájékoztatásnak és tartalomgyártásnak olyan ötletekre kell összpontosítaniuk napjainkban, amelyekkel az emberek kapcsolódni tudnak, de fel kell készülniük arra is, hogy a változó trendeknek és közhangulatnak megfelelően gyorsan változzanak, ha szükséges.
3. A belső kommunikáció kiegyenlítése
A pandémia örökre megváltoztatta a munkakapcsolatokat. A munkavállalókat sokkal inkább a körülmények, juttatások, képzések motiválják, mint a pénz. Ez a változás jelentős felelősséget helyezett a belső kommunikációra, valamint a HR csapatokra, hiszen generációkon átívelő igényekhez kell alkalmazkodniuk.
4. A mesterséges intelligencia evolúciója
A mesterséges intelligencia (AI) éveken keresztül csak kis szerepet játszott a PR eszköztárában, például az egyre intuitívabb keresőmotorokkal és nyelvhelyességi programokkal. Az elmúlt évben azonbanolyan mesterséges intelligencia-alapú írást segítő eszközökkel és képalkalmazásokkal bővült az AI repertoárja, mint a ChatGPT és a Midjourney. Ez azonban még a későbbiekbenis fejlődni fog, így hát az igazi kihívás az, hogy megértsük milyen szerepet töltenek be ezek az eszközök a szervezeten belül. A szakmában dolgozók képzése e témában elengedhetetlen annak érdekében, hogy tisztában legyenek ezen eszközök hasznosításával és esetleges buktatóival (mint például a plágium vagy a szerzői jogok).
5. A következmények világa
A fogyasztók éberek a hamis célmeghatározási taktikákra, már távolról is kiszúrják a márkák mondvacsinált céljait és nem félnek ezt ki is mondani! A szervezeteknek nem szavakkal, hanem tettekkel kell demonstrálniuk a céljukat.
Kapcsolódó cikkek
- Immmr: Egyetlen szám minden igényhez
- Továbbfejlesztett érintőceruzás okostelefon
- Fedezz fel új tartalmakat a Viber legújabb funkciójával!
- Iparággá vált a közönség előtti szereplés oktatása 2022-re
- Ne jusson a marketingtervezés az újévi diéták sorsára!
- Profin Zoom-olunk, de elég ez nekünk?
- Nem engedhetjük szabadságra a marketinget
- Az online térbe tolódnak a nagy beszélgetések
- A virtuális első benyomás vált a legfontosabbá a járvány alatt
- Névjegykártya 2.0: új könyv segíti a cégek online kommunikációját
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.