Új összekapcsolási szerződést kötött az eTel Magyarország és a Matáv

forrás Prim Online, 2003. június 26. 14:01
Lukács Tamás, az eTel Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója, Klaus Müller, a Matáv igazgatója és Vígné Szalontai Katalin, a Matáv értékesítési igazgatóhelyettese aláírta a két cég közötti új, a május 19-én a Hírközlési Döntőbizottság (HDB) által jóváhagyott LRIC árakon alapuló összekapcsolási szerződést, amely - a két szolgáltató között tavaly májusban aláírt megállapodást követően - fizikailag is lehetővé teszi az összekapcsolódást.
Lukács Tamás az aláírás alkalmából hangsúlyozta: "Bízunk abban, hogy a hírközlési törvény küszöbönálló módosítása megindítja a versenyt a vezetékes szolgáltatók piacán, és kedvezően fogja érinteni az összekapcsolási díjakat is. Az eTel azzal számol, hogy az új szabályozás külön figyelmet fordít majd a szolgáltatók egymás közötti költségelszámolásának átláthatóságára is. Mindezen pozitív folyamatokra tekintettel döntött az eTel Magyarország a Matávval létrehozandó fizikai összekapcsolódás mellett".

Az eTel Magyarország a távközlés liberalizációs folyamatának kezdetén, 2002 januárjában nyújtotta be az összekapcsolásra vonatkozó első ajánlatát a Matávnak. Az eTel volt Magyarországon az első nem mobil távközlési szolgáltató, amely az új hírközlési törvény feltételei szerint kötött összekapcsolási szerződést egy másik telekommunikációs szolgáltatóval, a Pannon GSM-mel, majd a többi szolgáltató vállalattal is sorra megállapodott. A Matávval az első megállapodás 2002 májusában köttetett, a tényleges összekapcsolódás lehetősége pedig most teremtődött meg.

A HDB május 19-én fogadta el a Matáv új, az Európai Unióban bevett szabályok szerint számított hálózat összekapcsolási és bérelt vonali referenciaajánlatát, az úgynevezett MARIO-t. Az újonnan elfogadott összekapcsolási díjak 18 százaléktól 37 százalékig terjedő mértékű csökkenést jelentenek a korábbi díjakhoz képest.

A Matáv a HDB döntésének megfelelően mindent megtesz annak érdekében, hogy a szokásos eljárási rendet követően az uniós csatlakozásig az összekapcsolási szolgáltatások díjai tovább csökkenjenek, megközelítve az Európai Unió megfelelő mutatóit.

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben

A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.

2024. április 26. 13:10

A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra

Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán. 

2024. április 26. 09:55

Megjelentek az első HMD okostelefonok

A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.

2024. április 25. 13:15

A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt

A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.

2024. április 24. 11:38

A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt

Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.

2024. április 21. 16:50

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50