CRM értékesítési tapasztalatok a rEVOLUTION-nél

Kovács Attila, 2003. június 26. 17:10
[smallimage 1 left] A rEVOLUTION Software Kft. vezetői június 26-án sajtótájékoztatón ismertették a rEVOLUTION CRM nevű szoftverrel kapcsolatos alkalmazási tapasztalatokat.
A cég 2002 elején a hazai piacon elsőként jelent meg a kis- és középvállalatok számára készült CRM szoftverrel, amelynek még a múlt évben elkészítette a mikrovállalatok igényeire szabott „dobozos" verzióját . A CRM rendszerek értékesítése során azt tapasztalták, hogy azok a cégek, amelyek megismerik a szoftvert, igen magas, 40%-os arányban a bevezetés mellett döntenek. A rEVOLUTION saját ügyfélkörében felmérést végzett, amely e piaci szegmens szoftverválasztási motivációira kereste a választ.

A rEVOLUTION Software már 2003 első félévében nagyobb árbevételt realizált a CRM szoftverek értékesítéséből, mint az azt megelőző év egészében. A folyamatos és növekvő érdeklődést támasztja alá az is, hogy a rEVOLUTION jelenleg folyamatban levő értékesítési projektjei közül több már az elmúlt hetekben bemutatott SQL adatbázison futó - tehát a célcsoporton belül a nagyobb cégeket célzó - CRM SQL szoftver eladásáról folyik. A tavalyi évhez képest nőtt azoknak az ügyfeleknek a száma is, amelyek a nagyobb, 12-21 gépes rendszereket vásárolták, illetve több ügyfél tovább bővítette a korábban vásárolt szoftverét.

A rEVOLUTION a növekvő érdeklődésre való tekintettel saját ügyfélkörében felmérést végzett, hogy megvilágítsa a CRM szoftver vásárlásának motivációit, céljait, és az e szoftvereket választó cégek főbb jellemzőit.

A rEVOLUTION ügyfélkörét alkotó, CRM szoftvert használó cégek 68%-a mikrovállalkozás, míg 32%-uk a közép- és kisvállalati (KKV) kategóriába tartozik. A mikrovállalatok 54%-a az alapszoftvert, 46%-a pedig valamilyen egyéb funkcióval bővített megoldást használ. Ugyanez az arány KKV-k esetében 38, illetve 62%, tehát mindkét szegmensben a cégek jelentős része már nem csak „kipróbálni" szeretné a legegyszerűbb változatot, hanem a funkciók tudatában annak bővített változatait használja. A KKV kategóriában a vállalatok közel egyharmada tíznél több felhasználót kiszolgáló rendszert használ, tehát az ügyfélkezelésre jelentős emberi erőforrásokat is fordít. A felmérés szerint a cégek többsége (63%) a szolgáltató szektorban tevékenykedik, de említésre méltó arányban képviseltetik magukat az ipari (14%), a szállítási (9%), a nagykereskedelemi (9%) és a mezőgazdasági (5%) szektor cégei is. Ez megerősíti a rEVOLUTION feltételezését, miszerint a kis- és középvállalati szegmens számára gazdaságos módon a szektor-semleges, az összes iparágban megtalálható alapadatokra építő CRM szoftverek értékesítése lehet hosszú távon is sikeres megoldás.

A cégek nagy része (83%) tervezett beszerzés keretében, tehát problémáinak és a megoldás lehetőségének ismeretében választotta a CRM szoftvert. A felmérés eredményének ez az egyik legfontosabb üzenete: amelyik cég megismeri, az nagy valószínűséggel be is vezeti az alkalmazást. Ezt támasztja alá a rEVOLUTION saját értékesítési tapasztalata is, miszerint a szoftverek eladásáról folyó tárgyalások 40%-ban sikerrel járnak, ami igen kedvező a „megszokott" arányhoz képest. A bevezetés okai között a megkérdezettek nagy arányban jelölték meg a munkafolyamatok hatékony követésének hiányát, a felduzzadó és nehezen kezelhető partnerkapcsolatokat, az ISO bevezetését, az információkhoz való közös hozzáférés hiányát és a munkaerő fluktuációja által okozott problémákat. A CRM bevezetésénél a célok nem csupán az ügyfelek, illetve a hozzájuk kapcsolódó folyamatok nyilvántartására terjednek ki, hanem jellemző igény az információkhoz való közös hozzáférés, a feladatkiosztás és ellenőrzés lehetősége, a kereskedelmi előrejelzések készítése, a munkaidő elemzése, és megfelelő tudásbázis létrehozása is. Fontos motiváció továbbá a munkavégzés keretében a projektszemlélet kialakulása.
Kulcsszavak: CRM Revolution

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Indul az emberszabású robotok sorozatgyártása

Már jövőre megindulhat az első ipari célú humanoid robotok sorozatgyártása. Ezekkel az eszközökkel a manuális tevékenységek több mint fele automatizálható. Az emberszabású robotok bevezető ára 80.000 euró körül várható, de így is nagyjából másfél év alatt megtérül egy ilyen beruházás – mutatta ki tanulmányában a stuttgarti központú Horváth csoport, amelynek magyarországi tagja az IFUA Horváth.

2024. május 21. 13:02

KPMG: Az energiaipar sem ússza meg a genAI bevezetését

Óvatosak a generatív mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán az energiaipari vezetők. A KPMG Global Energy CEO Outlook legutóbbi kutatása szerint a vezérigazgatók a jelenlegi ingatag geopolitikai és politikai helyzetben is bizakodóak a növekedési kilátásokat illetően, a befektetések terén pedig legfőbb prioritásuk a generatív mesterséges intelligencia. Lelkesedésüket mérséklik azonban az etikai problémák és a kiberbiztonsági kockázatok. A kutatásból az is kiderül, hogy a vezérigazgatók az ESG-t ma már az üzleti siker egyik alapjának tartják.

2024. május 21. 11:28

A műanyaghulladékot a felére csökkentették az ABB finnországi gyárában

A hulladékok újrahasznosítására irányuló innovatív eljárások bevezetésével az ABB finnországi Porvoóban találha-tó gyártóüzeme 50 százalékkal csökkentette a vegyes műanyaghulladék mennyiségét, és 2023-ban közel 20 száza-lékkal javította az újrahasznosítás arányát. Az újrahasznosítási erőfeszítések fontos lépést jelentenek a Föld erőfor-rásainak megőrzése és az ügyfelek fenntarthatósági kötelezettségvállalásainak támogatása felé; ezen erőfeszítések 2024-ben 16 égerfa átlagos súlyának megfelelő mennyiségű polipropilént takarítanak meg.

2024. május 21. 09:54

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59