A Symantec tíz jó tanácsa a levélszemét kezeléséhez
A felhasználók a levélszemetet visszataszítónak és időt rablónak tartják
Bár a válaszadók a munkahelyre érkező levélszemétre panaszkodtak, a felmérés kimutatta, hogy a nemkívánatos e-mailek többsége (42 százaléka) az otthoni számítógép-használóknak szól. A válaszadók 7 százaléka azt jelezte, hogy naponta 10 percnél többet foglalkozik a levélszeméttel. Harmincegy százalék azt mondta, hogy naponta öt percnél többet veszteget el erre. A válaszadók azt is jelezték, hogy a kapott levélszemét mennyisége növekszik, 48 százalékuk szerint több levélszemetet kapnak, és csak hat százalékuk szerint érkezik kevesebb.
A felmérés adataiból is egyértelműen kitűnik, hogy a spam, mint kommunikációs eszköz ma már rövid távon sem kifizetődő megoldás. Azon cégek, melyek hosszú távra tervezik online fogyasztói kommunikációjukat ma már mind a permission emailt választják – tette hozzá Trentin Tamás, a Hírek Kft., Maxima online direct marketing üzletágának vezetője.
A válaszadók többsége (78 százalék) nem hallott a levélszemetet törvényen kívül helyező magyar jogszabályról, és bár majdnem minden válaszadó egyetértett azzal, hogy a levélszemét növekvő problémát jelent, 74 százalékuk nem használ levélszemetet szűrő szoftvert. Ehelyett 60 százalékuk olvasatlanul törli a levélszemetet, azonban 19 százalékuk megnyitja és elolvassa azt. Nagyobb gondot jelent az, hogy 17 százalékuk kéri a terjesztői listáról való törlését.
„A válaszadás, de még a Ťleiratkozásť gombra való rákattintás sem ajánlatos" – tanácsolja Konkoly-Thege Szabolcs. „Ezzel ugyanis arról értesíti a levélszemét küldőjét, hogy ez az e-mail cím él, és hogy megnyitja a szemétleveleket. Ennek eredményeként egyre több nemkívánatos levelet fog kapni."
A fogyasztóknak a növekvő levélszemét-áradattal szembeni nyugtalansága miatt a Symantec a Norton Internet Security 2003-at ajánlja. Ebben az integrált védelmi szoftveregyüttesben megtalálható a Norton Spam Alert, amely a Microsoft Outlook Express, az Eudora, a Netscape Messenger és más POP3 e-mail programokból kiszűri a bejövő reklámáradatot. A program felismeri a levélszemetet és a levél tárgya mezőben megjelöli azt. A felhasználók beállíthatnak olyan szabályt, amely egy kijelölt mappába gyűjti a levélszemetet, vagy egyszerűen törli azt.
A Symantec tíz jó tanácsa a levélszemét kezeléséhez
1. Legyen bizalmatlan a Norton márkájú szoftverek nem jogos viszonteladótól származó ajánlatával szemben!
2. Ne válaszoljon a gyanús levélszemétre! A válasz megerősíti, hogy helyes volt az e-mail-címe, és még több levelet eredményez.
3. Ha gyanakszik, ne kattintson arra a linkre, amely a levéllistáról való leiratkozás lehetőségét kínálja fel! A levelek küldői gyakran ezzel a trükkel győződnek meg a címzett létezéséről, és ennek még több szemétlevél lehet a következménye.
4. Soha ne adjunk meg bankkártya- vagy más személyes információt nem biztonságos webhelyen (sárga színű, vagy sárga alapon bezárt lakatszimbólum látsszon a webböngésző alsó csíkjában)!
5. Használjunk levélszemétszűrő vagy -megállító szoftvert!
6. Ne adja meg e-mail-címét csevegőcsatornákon, közvetlenüzenet-szolgáltatáson keresztül vagy internetes hirdetőtáblán, illetve hírcsoportban!
7. Jelezze a Symantec és Norton márkájú szoftverek gyanús netes ajánlatait e-mailben a spamwatch@symantec.com címen! Felveheti a kapcsolatot a Business Software Alliance helyi képviseletével is (listájuk a www.bsa.org címen található).
8. Ha Norton termékkel kapcsolatosan netes bolthoz küldenek, nézzünk utána annak a www.symantec.com címen! A jogos netes partnerek egy részének a címe megtalálható a http://www.symantecstore.com címen.
9. Ne adjuk meg a fő e-mail-címünket netes regisztrációkor vagy az e-boltokban! Legyen nyilvános célra másik e-mail-címünk!
10. Ne küldjük tovább a láncleveleket! Ez a fajta e-mail levélszemétnek minősül. Nemkívánatos, tolakodó, eldugíthatja a levélszervereket és lelassíthatja az internetforgalmat.
Kapcsolódó cikkek
- Az internet biztonsága és a serdülők
- Symantec Veritas NetBackup 6.5: következő generációs adatvédelem
- Egyre növekvő kihívásokkal állnak szemben az adatközpontok
- Symantec Endpoint Protection nyilvános béta verzió
- Magyar fejlesztésű program lett a legjobb spamszűrő
- Környezettudatosság az információtechnológia alkalmazásában
- Ökológia a számítógépközpontban - mit tehetünk érte?
- Őrizetben a spamkirály - akár 65 évet is kaphat!
- A Karib-tenger kalózai e-mailen
- Iparági támogatást kapott egy új spamszűrő technológia
Az elsők között vezette be Magyarországon a Diagon az SAP felhő alapú megoldásait
Bár a rendszerszintű felhős megoldásokat sok cég még óvatosan kezeli, a labordiagnosztikai reagensek gyártásával és forgalmazásával foglalkozó Diagon Kft. az elsők között vágott bele Magyarországon a valódi, felhő alapú fejlesztésbe, és vezette be az SAP újgenerációs vállalati rendszerét, az SAP S/4HANA-t, melynek bevezetését a Kontron Hungary Kft. végezte. Az elavult, szétaprózódott rendszer egységesítése sztenderdizált folyamatokkal, költséghatékonyan valósulhatott meg adatvesztés nélkül.
Rangos szakmai versenyen díjazták a Mercedes-Benz duális képzésének tanulóit
2 kategóriában győztek és összesen 4 dobogós helyet szereztek a Szakma Sztár Fesztiválon április 26-án a kecskeméti Mercedes-Benz Academy diákjai. Az országos versenysorozaton 21 tanuló 4 szakmában képviselte a Mercedes-Benz Hungary Kft.-t.
Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói
Tizenegyedik alkalommal díjazták Randstad Awarddal hazánk legnépszerűbb munkáltatóit. A magyar munkavállalók véleménye szerint idén a LEGO a legvonzóbb hazai munkáltató, a BT (British Telecommunications) lett a második, a harmadik helyen pedig a Mercedes-Benz végzett.
Évente 8 milliárd forintot lopnak el bankkártyáinkról a kényelmünk miatt
A kényelmünk visz a vesztünkbe: az interneten gyorsan akarunk lecsapni egy-egy jó ajánlatra és nem törődünk a biztonsággal – ennek köszönhetően újra gyorsan emelkedik a bankkártyás csalások aránya és az az összeg is, amit az ügyfelek a visszaélésekben elvesztenek. Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint néhány lépéssel biztonságossá tudjuk tenni az internetes vásárlásainkat.
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.