2004-ben 4,6 milliárd forint vissza nem térítendő támogatás az iskolák informatizálására
Új informatikai pályázatok
Ahogy Kovács Kálmán fogalmazott, a pályázatokhoz "az IHM adja a vasat és az OM a tartalmat", bár természetesen az együttműködés ennél komplexebb. A "Középiskolai multimédiás prezentációs eszközök" pályázat (jele: IHM-ITP-19) összértéke 4 milliárd forint, amely Magyar Bálint szerint gyakorlatilag azt jelenti, hogy minden jogosult pályázó igénye teljesíthető, gyakorlatilag be kell jelentkezniük.
Az IHM-ITP-19 óriási újszerűsége abban van, hogy a multimédiát az informatikai laborokból beviszi az osztálytermekbe. Kétféle eszközcsomagot lehet beszerezni, az egyik egy "zsúrkocsi", amelyen együtt összekábelezve ott van a multimédiás szoftverrel felszerelt noteszgép, a vetítő, a VHS kamera, és vezeték nélküli helyi hálózat biztosítja a nagysebességű kapcsolódást a világhálóra. Ahogy a miniszter mondta: "Nem a tanár feladata az eszközöket összerakosgatni." A másik csomag egy bőröndszerű alkalmatosság, ebben nincsenek videoeszközök. A jogosultak - középiskolák, szakközépiskolák és szakiskolák - egyetlen kötelezettsége, hogy heti 50 órában használják az eszközt Az eredeti kiírásban 80 óra volt, de ezt leszállították.
A másik pályázat, a "Műholdas adatszórás" (IHM-ITP-24) keretében 600 millió forintra lehet pályázni. A Nemzeti Digitális Adattár, a Sulinet Expressz program és az elmúlt években elindult nagyszabású tartalomfejlesztési és digitalizálási programok eredményeképpen igen sok oktatási célra felhasználható digitális tartalom jött, illetve jön létre. A sávszélesség korlátai miatt azonban a középiskolák számára maradéktalanul nem megoldott e tartalmak interneten keresztüli letöltése. A középiskolák egy évre szóló szélessávú adatszolgáltatás igénybevételére, valamint a vételhez szükséges egyirányú adatszolgáltatási eszközre pályázhatnak.
Mindkét pályázat beadási határideje, a sajtótájékoztatón elhangzottak szerint, január 31. Megnéztük az IHM honlapját, ott még mindkét pályázatra még január 16-i dátum áll.
A fenti pályázatok eszközeit az IHM Hirdetmény közzétételével indított tárgyalásos közbeszerzési eljárással, az ITP-19 pályázathoz kapcsolódó notebookokat központosított közbeszerzés útján szerezi be.
A miniszterek ismertették azt a tervet is, amelynek pályázattá formálásán ebben a félévben még dolgoznak. Neve: "Multimédiás laborok általános iskolák számára".
A Sulinet Program 1997-es indulásával minden (1300) középiskola ingyenes internet-hozzáféréshez és egy multimédiás laborhoz jutott. Az elmúlt 5 évben 1200 általános iskolát csatlakoztatott az Oktatási Minisztérium, így jelenleg a közoktatási intézmények feléhez jut el a Sulinet Program. Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium a Közháló Program elindításával a Sulinet Programban részt vevő iskolák számát is növeli. A Közháló fejlesztése egyébként a további években is folyamatos lesz, 2006 végéig a ráfordítások elérik a több tízmilliárd forintot.
2005 második félévére az összes közoktatási intézmény nagy sávszélességű internetkapcsolathoz jut. Ahhoz azonban, hogy az újonnan bekötendő iskolák is használni tudják a hozzáférést, szükséges ezen iskolák multimédiás laborral való ellátása. (Jelenleg az általános iskolák 35 %-ában semmilyen számítástechnikai labor nincsen.). A laborok tervezett felszereltsége:
Munkaállomások, monitorral
Kis teljesítményű szerver, monitorral 1 db
Közepes teljesítményű lézernyomtató, patronnal 1 db
Digitális fényképezőgép 1 db
Fotószkenner 1 db
HUB 1 db
A labor LAN kábelezése
Tervezett mennyiség: A Közháló jövő évi hálózatbővítésétől függően kb. 1000 labor.
A tartalomfejlesztéssel kapcsolatban Magyar Bálint elmondta, hogy ebben a félévben már elmondható lesz, hogy a Nemzeti Alaptanterv szerint értelmezett 7-12. osztályok számára már van digitális tananyag. Többen, így a magyar fél is kezdeményezték az EU felé, hogy a tagországok digitális tananyagait, kizárólag oktatási célra, tegyék mindenki számára hozzáférhetővé.
Kapcsolódó cikkek
- Alkalmatlanság miatt felfüggesztették a személyügyi rendszer pályázatot
- Nemzetközi díjat kapott a Csodafa és Sulinet Digitális Tudásbázis
- GTS-Datanet pályázat a jövőről, diákoknak
- Projekttámogatási segédlet esettanulmányokkal
- Szabad a pálya: Megérkeztek az első HEFOP támogatások
- Játszva tanulni: "Pro Libertate!" stratégiai játék
- Felkészülés az eContentplus programra
- Közháló - módosították a pályázatokat
- A Jövő Házába költözött a Mindentudás Egyeteme
- A Jövő Háza jövője
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...