Jelentős megtakarítás integrált hálózatmenedzsmenttel

forrás Prim Online, 2005. február 16. 14:45
Az IDC 2004 októberében elvégzett felmérése alapján egy-egy vállalat súlyos milliókat spórolhat meg, ha informatikai rendszerének támogatására integrált hálózatmenedzsmenti megoldást vezet be.

Napjainkban az üzleti hatékonyság növelésének igénye, valamint a vírustámadások és más biztonsági fenyegetések jelentősen megnövekedett száma miatt egyre nagyobb figyelmet kell fordítani a számítógépek védelmére, ezáltal biztosítva a felhasználók és összességében a vállalat produktivitását. Ez napról napra egyre nehezebb és összetettebb feladatot ró az informatikai kiszolgáló személyzetre. A rendszergazdák számos ún. "sziget megoldás" közül válogathatnak, hogy lekezeljenek olyan hálózatmenedzsmenti feladatokat, mint pl. a patch menedzsment, szoftvertelepítés vagy az eszközkezelés (ld. asset management). Egyre növekszik azonban azoknak a száma, akik átfogó megoldást vezetnek be, mely tartalmazza az összes szükséges menedzsment funkciót és megkímél azoktól a feladatoktól és problémáktól, melyeket egy-egy újabb sziget megoldás bevezetése okoz.

Annak megállapítására, hogy milyen valódi üzleti előnyöket jelent egy integrált hálózatmenedzsmenti megoldás, az IDC kollegái mélyinterjúkat folytattak le olyan vállalatokkal, amelyek a LANDesk Management Suite 8-at használják. Az interjúk során arra kerestek választ, hogy mekkora munkaidő, munkaerő és költség ráfordítást igényelt informatikai hálózatuk kezelése a LANDesk bevezetése előtt és hogyan változott ez a bevezetés után. A kapott adatokból meghatározták az átlagos költségmegtakarítás, az átlagos megtérülési idő, valamint a 3 évre számított ROI mutató értékét, melyet az illető cégek a LANDesk megoldásának bevezetése által értek el.

Az eredmény megdöbbentő! A megvizsgált vállalatoknál az átlagos éves megtakarítás mértéke 100 felhasználóra vetítve 45231 USD (~9 millió forint), melynek összetételét az alábbi ábra mutatja.


Forrás: IDC 2004


A felhasználói termelékenység növekedését több tényező okozta. A LANDesk bevezetése által jelentősen lecsökkent a szerver, illetve desktop oldali meghibásodásból adódó állásidő mértéke. A vírusfertőzések száma éves szinten a korábbi 243-ról 173-ra csökkent. Az helpdesk telefonhívások átlagos idejét 14 perc 38 másodpercről, 8 perc 44 másodpercre sikerült lefaragni, valamint a felhasználók által bejelentett probléma megoldási ideje is a korábbi 1,5 óráról 20 percre csökkent. Mindemellett fontos megjegyezni, hogy a LANDesk bevezetése előtt problémák felmerülése a felhasználók 26%-át érintette, ami a LANDesk bevezetése után 3%-ra csökkent. Ez a megvizsgált cégeknél éves szinten összességében 22909 USD megtakarítást eredményezett 100 felhasználóra vetítve.

Az IT termelékenység-növekedése abból adódik, hogy a LANDesk bevezetése által az IT kiszolgáló személyzet átlagosan 34%-kal tudta csökkenteni a desktopok karbantartására fordított időt, valamint 53%-kal a szoftverek karbantartására, 37%-kal az "asset management"-re, 21%-kal az helpdesk támogatásra, 45%-kal a vírus támadások elhárítására, valamint 31%-kal a hálózati hibaelhárításra fordított időt. Ez összesen 20%-os, vagy munkaórában 8971 óra munkaidő megtakarítás az IT személyzet esetében, ami pénzben kifejezve, az egész vállalatra vetítve 7632 USD-t jelent 100 felhasználónként.

A LANDesk bevezetése után 29%-kal csökkent a leállások száma, valamint 59%-kal a leállások időtartama. Ez által a vállalatok a leállásból adódó forgalom kiesésüket átlagosan 338321 dollárral tudták csökkenteni, ami 7111 dollárt jelent 100 felhasználóként.

A megvizsgált vállalatoknál a teljes munkaidőben alkalmazott informatikusok átlagosan 32%-kal több felhasználót tudnak lekezelni a LANDesk bevezetése óta. Ez az alkalmazott informatikusok számát és bérét figyelembe véve 4427 dollár megtakarítást eredményezett a vállalatok számára.

Az eddigi tényezők mellett az utazási költségek csökkenése (sokkal több probléma megoldása vált lehetővé a központból), a rendelkezésre álló sávszélesség hatékonyabb kihasználása, a szoftver licencelési költségek és az egyéb tőke kiadások (ld. capital expenditures, capex) csökkenése miatt a vállalatok további 3153 dollár megtakarítást realizáltak.

Ezeket az adatokat, valamint a szükséges beruházás átlagos költségét figyelembe véve az IDC kollegái megállapították, hogy a megvizsgált vállalatok esetében a LANDesk Management Suite 8 bevezetésének átlagos megtérülési ideje 90,5 nap, ami 846%-os ROI mutatót eredményez.

Az IDC tanulmánya rámutat arra, hogy a LANDesk Management Suite 8-nak, mint integrált hálózatmenedzsmenti megoldásnak a bevezetése jelentős megtakarításokat eredményez, melyek által rövid idő alatt megtérül a beruházás és ezt követően már csak a jóval hatékonyabban működő informatikai hálózat előnyeit élvezi a vállalat.

A cikk forrásául szolgáló IDC tanulmány teljes szövege itt olvasható.
Kulcsszavak: LANDesk IDC

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36