Kampányinfó azonnal

forrás Prim Online, 2005. július 7. 09:32
Az NRC Piackutató - a TNS Hungary és az iAudit International együttműködésével - internetes hirdetéselemző és látogatottságvizsgáló szolgáltatást vezet be a magyar piacra.
A szeptembertől elérhető megoldások segítségével a hazai portálok napi frissítéssel informálódhatnak látogatóik összetételéről, a hirdetők pedig részletes adatokhoz juthatnak arról, hogy az egyes online hirdetési kampányaik milyen összetételű látogatócsoportokat értek el és milyen átkattintási arányokat eredményeztek.

A közvetlen visszajelzés hiánya állandó problémája minden honlapmenedzsernek és marketingesnek. Habár a world wide web hirdetési szempontból egy különösen hatékony médium, ma még igen nehéz naprakészen megmondani, hogy egy honlapot vidékiek vagy budapestiek, férfiak vagy nők látogatnak-e többen, és ezek a látogatók milyen arányban kattintottak rá a különböző hirdetési üzenetekre.

"Mivel érezzük az információhiányt a piacon, úgy döntöttünk, hogy partnereinkkel közösen behozzuk az iAudit nemzetközi szolgáltatását a magyar piacra, ezzel is segítve a hazai online hirdetési világ növekedését" - nyilatkozta Klenovszki János, az NRC Piackutató ügyvezetője, aki szerint az új szolgáltatások növelik majd az online hirdetések mérhetőségét, ezáltal pedig újabb hirdetőket kapcsolnak be az internet világába.

"Mint ahogy a TNS korábbi törekvései is jelzik: a vállalat nagyobb figyelmet kíván fordítani a médiakutatások iránt. Az iAudit szolgáltatás bevezetésével szeretnénk a jelenleg működő rendszereken túlmutató megoldást kínálni az Internet piaci szereplőinek. Azt gondolom, hogy az eddigieknél komplexebb információs visszajelzőrendszer kialakítása további lendületet ad az internet fejlődésének." - tette hozzá Duránszkai Gábor, a TNS Hungary ügyvezető igazgatója.

Az iAudit szolgáltatásai közül a legfigyelemreméltóbb az iAudit PROFILE, ami a gyakori (hetente legalább egyszer böngésző) internetezők és az egyes honlapok látogatóinak szociodemográfiai struktúráját méri. A televíziós nézettségmérésekhez hasonló szolgáltatás alapja egy önkéntesekből toborzott panel, melynek tagjai számítógépükre telepítik a védjegyzett iAudit e-meter szoftvert. A program folyamatosan naplózza, hogy az internetező milyen honlapokat látogat meg, illetve azt is, hogy milyen hirdetésekre kattint rá. A szolgáltatás segítségével meghatározható a honlapok látogatóinak összetétele nem, életkori csoportok, iskolai végzettség, régió, település mérete, jövedelem és foglalkozás szerint. Az így összegyűjtött statisztikai adatok a portálok tulajdonosai számára a tartalomszerkesztésben, valamint az értékesítési tevékenység hatékonyabbá tételében, míg a hirdetők számára az online reklámkampányok megtervezésében nyújtanak segítséget.

Az iAudit ADVERT a médiaügynökségek és online értékesítők számára lehetőséget biztosít az internetes hirdetési tevékenységek folyamatos nyomon követésére. Az ADVERT szolgáltatás egyedülálló jellegzetessége az Activity Report, ami hetente gyors áttekintést ad az aktuális piaci helyzetről. A jelentés az aktuális és az azt megelőző három hét adatait tartalmazza a 30 leglátogatottabb honlapról, illetve arról, hogy az egyes hirdetők mely portálokon reklámoznak. Az Activity Report ezen kívül bemutatja, hogy az egyes kampányok milyen célcsoportokat értek el, és azokra milyen hatással voltak. Szintén ide kapcsolódik a TNS A-Connent elnevezésű kiegészítő elemzése, amellyel az egyes termék- vagy szolgáltatásterületeken folytatott médiatevékenységet lehet nyomon követni. Az iAudit ANALYZER segítségével a felhasználók - az iménti statisztikákon túl - részletes elemzéseket kérhetnek le az iAudit központi adatbázisában.

Végül az iAudit TRAFFIC - elsősorban a portálok tulajdonosai részére - információkat szolgáltat az egyes weblapok látogatóinak számáról, a látogatások hosszáról és a látogatók megoszlásáról a használt böngésző és az operációs rendszer típusa szerint.

"Azt gondoljuk, az iAudit szolgáltatásai növelik a bizalmat az internetes megoldások iránt. A hirdetéstervezők pontosabban tudnak majd célozni az egyes célcsoportokra, és azonnali visszajelzést kaphatnak a kampányok eredményességéről. A honlapok tulajdonosai pedig jobban ki tudják szolgálni a hirdetőket, így hirdetési bevételeik növekedésével számolhatnak" - nyilatkozta Klenovszki János.

Az NRC Piackutató és a TNS Hungary szeptembertől négy hónapon keresztül tesztüzemben működteti a különböző szolgáltatásokat, melyek ez idő alatt is elérhetőek lesznek a piaci szereplők számára. A 2006. január 1-jére tervezett éles indulás után az NRC lesz felelős az értékesítésért és az ügyfelek kiszolgálásáért, míg a TNS technikai hátteret és kiegészítő megoldásokat biztosít az iAudit szolgáltatásaihoz.
Kulcsszavak: média TNS NRC

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50