Az online marketingről a TV-Híradóban

forrás Prim Online, 2005. december 12. 11:35
Szombat este az online marketing lehetőségeinek szánt egy riportot a Magyar Televízió Híradó műsora. A riporter a téma szakértőjeként Novák Pétert, a Kirowski online igazgatóját és Vértes Jánost, az Adverticum elnökét szólaltatta meg.
A http://www.hirado.hu/cikk.php?id=80305 címen élőben is megtekinthető riportban Novák Péter a Magyar Marketingszövetség Online Tagozatának felmérése alapján azt prognosztizálta, hogy az idén az online reklámköltés elérheti a hatmilliárd forintot. Vértes János érzékeltette, hogy ez még mindig alatta marad a teljes hirdetési piac 3 százalékának, ami jelentős fejlődés az elmúlt évekhez képest, de az online reklám hatékonyságához, mérhetőségéhez viszonyítva kevés. Példaként említette Angliát, ahol az internetes reklámok értékben már a rádiós marketingköltségekkel vetekednek. Az online marketing nagyságrendileg körülbelül ezen az értéken lenne a helyén, vagyis minden valószínűséggel tovább tart majd a teljes reklámpiac bővülésénél nagyobb mértékű növekedés, egészen a reklámtorta 6-8 százalékos hányadáig.

Az online reklám hatékonysága nem csak az interaktív lehetőségekben, a hirdetett termék esetleg azonnali megvásárlásában rejlik, hanem elsősorban abban, hogy ellentétben más médiareklámokkal, itt egyenként lehet szólni a weboldalak látogatóihoz, végső soron egy kétmillió unique visitorra tervezett kampány esetén akár kétmillióféle kreatívot is meg lehet jeleníteni. Természetesen erre nincs szükség, de arra mindenképp, hogy másképp (és mást) kínáljon a hirdető a férfiaknak és a nőknek, a döntéshozóknak és a tanulóknak, az idősebbeknek és a fiataloknak, a vidéken és a fővárosban élőknek, netán a külföldieknek. Az online reklám hatékonyságának titka az úgynevezett adserver, vagyis a hirdetéskiszolgáló program szofisztikáltságában van, minél sokoldalúbban tudja a kampányokat menedzselni a szoftver, annál több minden érhető el általa. Az Adverticum Adserverben (http://www.adverticum.com) sok korábban is meglévő targetálásái lehetőség mellé a közelmúltban készült el a felhasználói adatbázis szerinti hirdetéskiszolgálás, vagyis a felhasználó - ha a saját gépén már bejelentkezett mondjuk egy levelezőrendszerbe vagy más adatbázisba, ahol rögzítve van egy sor adat róla - a róla szóló információk függvényében kapja a reklámot, akár több más idegen weboldalon is.

Ugyancsak viszonylag friss szolgáltatás, hogy az Adverticum Adserver által mért látogatottsági, hirdetéskapacitási adatok (azon site-ok esetében, amelyek erre engedélyt adtak) megjelennek a http://ad.hu weboldalon. Itt látható az is, hogy az Adverticum Adserver által kiszolgált oldalak heti látogatóinak száma ma már 2,7 és 3 millió között mozog, vagyis bizonyosan minden internetezőhöz eljutnak az online hirdetők által célba juttatni kívánt üzenetek.

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50