2006: piacvezető lett a Fujitsu Siemens
Poros Gábor kijelentette, a Fujitsu Siemens Computers Kft. nagyon büszke arra, hogy hat év alatt, mára negyvenfős, folyamatosan nyereséges, 16 milliárdot meghaladó forgalmú vállalattá nőtte ki magát. A kft. legnagyobb arányban a noteszgépek területén fokozta értékesítését, ami az előző év hasonló időszakához képest 110 százalékos növekedést jelent. 2006-ban minden negyedik Magyarországon vásárolt noteszgép Fujitsu Siemens márkájú volt, amelyek közül a legsikeresebbek az Amilo, illetve Amilo Pro modellek lettek.
A nemzetközi trendnek megfelelően a magyar piac egészére jellemző, hogy a teljes noteszgép értékesítés összesen több mint 55 százalékkal emelkedett, míg a desktop eladások mértéke folyamatos csökkenéssel mindössze 4,2 százalékos növekedést mutat.
A 2007-es naptári évre a hazai vállalat elsődleges célkitűzése a megszerzett piaci pozíciójának megőrzése, illetve elsősorban a szerver és tárolórendszerek területén még további erősítése. Idén a Fujitsu Siemens Computers továbbra is olyan kiemelt trendekre és igényekre fókuszál, mint amilyen például a felhasználói mobilitás vagy az adatközponti infrastruktúrák konszolidációja. A mobilitás területén kiemelte, hogy a Fujitsu Siemens Computers jelent meg először a noteszgépek piacán integrált UMTS funkcióval rendelkező eszközökkel, melyekre a piacon a 3G adatkommunikációs szolgáltatások elterjedésével egyre nagyobb lesz a kereslet. A komplex adatközponti rendszerek területén pedig a vállalat a virtualizációs megoldások fokozatos térnyerésére számít, amelyre válaszul a cég most már évek óta folyamatosan fejleszti és jelenti be egyedülálló Dinamikus Adatközponti megoldásait (ezzel az ún. "reagálókész" informatikát kívánják megteremteni). Felhasználói célpiacok tekintetében továbbra is a kis- és középvállalati szegmensben számít a legdinamikusabb növekedésre.
Poros Gábor a sajtótájékoztató végén kérdésekre válaszolt.
- a magyar vállalat fejleszti szolgáltatási üzletágát (ITPS), hiszen óriási lehetőséget lát benne; cél itt a konzultációs, integrációs, outsourcing és menedzselt szolgáltatások erősítése,
- az új szervereket és notebook gépeket egyaránt két féle Linux alapszoftverre is minősítik;
- magyar nyelvű Misrosoft Vista rendszerszoftverrel felszerelt Fujitsu Siemens számítógépek ez év áprilisától érhetők el a kiskereskedelmi forgalomban;
Kapcsolódó cikkek
- Fujitsu Siemens tábla PC-k a Wizz Air pilótafülkéiben
- Új termékigazgató a Fujitsu Siemens Computers Kft.-nél
- Sebességre termett: új LIFEBOOK S6410
- Új Centrino Duo és Pro processzoros Fujitsu noteszek
- Az Apple közzétette második negyedéves pénzügyi eredményét
- Bevétel- és profitnövekedés a Nemetscheknél
- F-Secure első negyedév: rekordszintű árbevétel és javuló jövedelmezőség
- HostLogic: tavaly 25 százalékos növekedés
- Az Infineon második üzleti negyedéve: ismét veszteség
- 611 millió dolláros veszteségről számolt be az AMD
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hannover Messe 2024: A Bosch fenntartható megoldásokat mutatott be
Az ipari gyártás minden gazdaság motorja, a gyártóknak azonban egy jelentős kihívásra is kell megoldást találniuk: a klímaváltozás miatt a gyáraknak fenntarthatóvá kell válniuk és kímélni kell az erőforrásokat. A Bosch, a gyártási és ipari megoldások egyik vezető szállítója, a gyárautomatizáláshoz, a hidrogéngazdasághoz, a digitalizációhoz és a mesterséges intelligenciához (MI) kapcsolódó megoldások széles portfóliójával segíti az ipari vállalatokat a zöld átalakulás megvalósításában.
Újabb rangos szakmai díjat nyert a Prologis!
A Prologis Park Budapest-Sziget II beruházás nyerte idén a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) által életre hívott, „Év logisztikai fejlesztése” elismerést. A legkiemelkedőbb hazai logisztikai fejlesztéseket díjazó kitüntetést 2023 óta ítéli oda a szervezet 11 tagú testülete a közúti-, vasúti-, vízi-, légi- és intermodális fuvarozás, valamint a vámolási és raktározási területek meghatározó szereplői részére.
A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem
A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) első és egyetlen magyar egyetemként írt alá hosszú távú partnerségi megállapodást az Arizona State University-vel (ASU), amely a Center for World University Rankings 2023-2024 szerint a világ legjobb egyetemeinek 1%-ába tartozik. Ez a partnerség új lehetőségeket biztosít a METU-n tanuló magyar és külföldi hallgatók számára, és a magyar felsőoktatás nemzetközivé válásának következő lépcsőfoka lehet. A megállapodás alapján a METU jogosult használni a logója részeként a „powered by Arizona State University” megnevezést.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.