Adok-kapok
Mindennapos outsourcing
"Az általában teljes szolgáltatást tartalmazó szerződéseink például az anyacég és az itteni leányvállalat közötti kommunikációt biztosító, nagy távolságú hálózat és a hazai cégnél lévő szerver, illetve munkaállomások felügyeletét és karbantartását foglalják magukban. Ezekhez gyakorta a szervereken levő alapszoftverek és irodai alkalmazások menedzselése és a velük kapcsolatban előforduló problémák megoldása, valamint a hálózat felügyelete, illetve olykor az alkalmazásmenedzselése is igényként jelentkezik. Ma már a vállalatnál működő integrált alkalmazások folyamatos menedzselése az outsourcing-szerződéseink egyik legfontosabb eleme. Amennyiben egy általunk kevésbé ismert, például belső fejlesztésű alkalmazásról van szó, azt egyedi projekt keretében az ügyfél segítségével még az átadás-átvétel előtt megtanuljuk. Az "oktatás" költségeit a havi vagy negyedéves díj kiszámításánál figyelembe vesszük. Ez azonban elég sikamlós terület, hiszen gyakran csak egy-két ember vagy néha senki által nem ismert, házilag fejlesztett, hiányos dokumentációjú szoftverek üzemeltetését elvállalni óriási rizikó. Az ilyen alkalmazások körül szerződéskötéskor gyakoriak a viták, akárcsak akkor, ha a standard, vagyis gyári szoftverek hibáját az általunk szerződésben vállalt időn belül a gyártó sem képes elhárítani. Ilyenkor az a kérdés, hozzá kell-e számítani a gyártó hibaelhárítási idejét az outsourcing-szolgáltatóéhoz."
"Külön fejezete a szerződéseknek a humán erőforrás helyzete, esetenként átvétele, aminek megvalósítása meghatározója lehet a szolgáltatásban vállalt minőségi színvonalnak. Amikor egy cég aláírja a szerződést a külső szolgáltatóval, szolgáltatást, szolgáltatási szintet vásárol, s ezért számára érdektelennek kell lenni, hogy személy szerint ki nyújtja azt. Ezért nem célszerű a felhasználóknak bizonyos emberekhez ragaszkodniuk, hiszen nekünk - s ez is az outsourcing lényege - mindenhova azt a munkaerőt kell biztosítanunk, amely az adott feladatot a szerződésben foglalt feltételeknek megfelelően tudja ellátni. Vagyis embereinket értékük szerint, lehetőleg minél több feladatra kell alkalmaznunk."
"A többnyire 3-5 éves szerződéseink időtartama valójában nem mérvadó, hiszen azok, ha elégedetlenek egymással a felek, ugyan nem könnyen, de közben is felbonthatók. A 2-3 éve tartó szerződéseket nem könnyű felrúgni, hiszen a szolgáltatónál ez alatt felhalmozódó tudás nem pótolható könnyen. S hogy az említett nehézségek ellenére is működőképes szolgáltatásról van szó, bizonyítja, hogy szerződéseink közül eddig mindegyiket újbóli aláírással meghosszabbították."
"A finanszírozás kérdése meghatározó pont. A felhasználó tőkebiztos céget keres, az outsourcingoló pedig szeretné befektetett pénzét - többnyire havi részletekben - tisztes haszonnal viszontlátni. Erre a jelenleg divatos szolgáltató-ügyfél szerződés helyett a joint venture látszik a legjobb megoldásnak. Ekkor a fenti két vállalat egy szolgáltatási színvonalban megegyezve létrehoz egy közös céget, és együtt sírva, együtt nevetve osztozik jól működő üzemeltetés során a hasznon, ellenkező esetben pedig a veszteségen, mint ahogy az az Origin hosszú távú stratégiájában is szerepel."
Kapcsolódó cikkek
- A JD Edwards EnterpriseOne és az Oracle Transportation Management integrációja
- Hiánypótló kiadvány induló vállalkozásoknak
- Az előrejelzés új generációja a SAS-tól
- Az outsourcing harmadik generációja is felnőtté vált
- Az SAP kiadta harmadik ERP bővítőcsomagját
- Novell: az üzleti csoportmunka fejlesztés akvizícióval
- A vállalatirányítás útvesztői
- Polémia a vezetési márkáról
- Újabb változások a számlakiállítás szabályaiban
- NFÜ: indul az új on-line számlakitöltő program
Hozzuk ki a legtöbbet okostelefonunk hangzásából!
A hétköznapok elengedhetetlen részeként okostelefonunk egy kifejezetten kényelmes eszköz, amit számos dologra használhatunk. Akár csak telefonálunk, akár filmet vagy sorozatot nézünk, esetleg megbeszélésen veszünk részt vagy zenét hallgatunk, fontos, hogy a legjobb minőségű hangot kapjuk. A HONOR friss tippei ebben segítenek.
A mesterséges intelligencia segítségével bárki berendezheti otthonát a kiterjesztett valóságban
Az IKEA Magyarország elindította az IKEA Kreativ elnevezésű új eszközt, amely a legmodernebb technológiát használja a lakberendezési tervezéshez. Az eszköz minden vásárló számára elérhető mobilalkalmazásban és az IKEA.hu weboldalon. Az IKEA Kreativ rendkívül egyszerűen használható, és arra ösztönzi a vásárlókat, hogy használják ki kreativitásukat. Valósághű interaktív terveken keresztül mutatja meg, hogyan fognak kinézni az egyes bútorok az otthoni környezetben.
A világ 600 legjobb fiatal egyeteme közé került a Széchenyi-egyetem
Az 501–600. helyen szerepel a győri Széchenyi István Egyetem azon a ranglistán, amelyet a Times Higher Education (THE) május 14-én tett közzé a világ legjobb fiatal egyetemeiről. Az intézmény újabb sikere mögött erősödő kutatási teljesítménye, valamint szoros ipari és nemzetközi kapcsolatai állnak.
Hozzuk ki a legtöbbet okostelefonunk hangzásából!
A hétköznapok elengedhetetlen részeként okostelefonunk egy kifejezetten kényelmes eszköz, amit számos dologra használhatunk. Akár csak telefonálunk, akár filmet vagy sorozatot nézünk, esetleg megbeszélésen veszünk részt vagy zenét hallgatunk, fontos, hogy a legjobb minőségű hangot kapjuk. A HONOR friss tippei ebben segítenek.
A FŐTAXI a Formula 1 Magyar Nagydíj hivatalos szállítópartnere
2024-ben immár 39. alkalommal rendezik meg a Formula 1 Magyar Nagydíjat. A Hungaroring Sport Zrt-vel kötött megállapodás értelmében a július 21-én tartandó viadal hivatalos és kizárólagos személyszállító partnere a legnagyobb múltú hazai taxitársaság, a FŐTAXI lesz. A megállapodás célja, hogy a látogatók és a partnerek egyszerűen és biztonságosan jussanak el a Hungaroringre és haza.