Nyolc magyar cég a leggyorsabban fejlődők 500-as mezőnyében
Ezek a számok persze meg se közelítik az izraeli, holland, angol élmezőny növekedési ütemét. A TOP 500-ból az első öt növekedési üteme az elmúlt évben átlagosan 28.000 százalék volt, a győztes Voltaire Ltd.-é pedig több mint 50 ezer százalék. Mindezen nem csodálkozik Szabó Hédy, aki az Adverticum Zrt. vezérigazgatójaként utazott a Tech Fast 500 eredményhirdetésre: "A több tízezer százalékos fejlődést produkáló győztesek elmúlt ötévi fejlődését tőkebevonások, akvizíciók jellemezték. A kiugró növekedések egyikét sem pusztán organikusan érték el; ám ez éppenséggel nem vigasz, rávilágít arra, hogy a kockázati tőke hazánkban egyelőre nem olyan mértékben fordul a technológiai cégek felé, ahogy Angliában, Izraelben vagy mondjuk Lengyelországban."
A fenti gondolatsort alátámasztja az az összegzés, hogy egy-egy ország hány vállalata került be a Tech Fast 500-as listára. Eszerint Magyarország a középmezőnyben, a 12. helyen áll. Közvetlenül előttünk Lengyelország, mögöttünk Csehország végzett. Első helyre az Egyesült Királyság került 81 vállalattal, majd Izrael következett 45 kitüntetettel (s ebben a 3 dobogós hely mindegyikével). Magyarország előtt végzett még többek között Németország, Franciaország és Hollandia is.
Ezzel együtt a nyolc magyar vállalat előrelépés a korábbi évekhez képest, tavaly például mindössze kettő fért a leggyorsabban fejlődők ötszázas mezőnyébe. Az idei magyar díjazottak sorrendben a következők voltak:
- Assocom Kft. (118. hely)
- Aitia International Zrt. (160. hely)
- Adverticum Zrt. (234. hely)
- Solvo Biotechnology (272. hely)
- Chronos Systems Kft. (277. hely)
- CVO Group Kft. (299. hely)
- XAPT Hungary Kft. (326. hely)
- Onlinet Kft. (436. hely)
A három dobogós cég (valamennyien Izraelből):
1. Voltaire Ltd.
2. Celltick Technologies
3. Runcom Technologies
A leggyorsabban növekvő európai vállalat csak a ranglista negyedik helyét tudta megszerezni: ez a holland TomTom NV, amely 17193%-os növekedést produkált.
A leggyorsabban fejlődő cégek továbbra is a szoftvergyártók, ezt a témakört követi a kommunikáció, illetve internet:
- szoftvergyártás (200 cég)
- kommunikáció és network (91 cég)
- internet/média (82 cég)
- egyéb (64 cég)
- élettan/biotechnológia (28 cég)
- félvezetőgyártás (26 cég)
- komputerperiféria-gyártók (9 cég)
A Deloitte Touche Tohmatsu Technológiai, Média és Telekommunikációs Csoportja azért vállalkozik arra, hogy Észak Amerika és Ázsia mellett az EMEA térségben is évről évre megrendezze ezt a felmérést, mert úgy véli, így folyamatosan betekintést nyerhet a növekedés rejtelmeibe. Az eredményhirdetést megelőző CEO Business fórumon 20 országból mintegy 200 vállalatvezető vitatta meg a különféle vállalati növekedési stratégiákat, IP védelemmel kapcsolatos kérdéseket, klímaváltozással járó kihívásokat, az európai munkavállalás lehetőségeit, a befektetések kulisszatitkait. A konferencia résztvevői ezt megelőzően egy kérdőívet is kitöltöttek, amelynek célja az volt, hogy feltérképezze a vállalatvezetők stratégiáját, gondjait, félelmeit, várakozásait, terveit, s az ezekből kinyerhető - a növekedés hajtóerejére következtető - elemzések rövidesen felkerülnek a http://www.fast500europe.com weboldalra.
Kapcsolódó cikkek
- Az Adverticum Zrt. újabb üzleti sikere
- Hogyan juthatnak el a hirdetések minden felhasználóhoz?
- Egyedülálló B2B portál: BusinessOnline.hu
- Adverticum: az idén is 40 százalék körüli árbevétel-növekedés
- 11 magyar cég a Fast 50 verseny nyertesei között
- Testre szabott reklámok: két év előny
- A gyors változásokra felkészült, korszerűbb adservert mutatott be az Adverticum
- Technology Fast 50: Ismét lehet jelentkezni
- Új piacra léphet az internet a tárhelyek eladásával
- Nyugat-európai adnetworköt szolgál ki az Adverticum
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.