Üzleti központok, elektronikus piac

2000. június 22. 16:45
A Compaq az EC 2000 rendezvényt "Kiemelt támogató" kategóriában támogatja. A konferencián a Compaq munkatársai három előadást tartanak, és a kiállításon egy stand is lesz, ahol működő e-commerce rendszerek is megtekinthetők.
A Compaq e-commerce üzletágának fókuszában most a vállalati beszerzési megoldások állnak. Ezen a téren a legjelentősebb lépés az volt, hogy a közelmúltban vezető vállalatok megállapodtak, létrehozzák Magyarország első elektronikus piacát, a Marketplace-t, amelyről Virágh Tamás e-commerce üzletágvezető tart előadást. Ismerteti, hogy a Matáv, az OTP Bank Rt., az Andersen Consulting és a Compaq Computer Corp. hazai leányvállalatai összefogásával létrehozott konzorcium képviselői a közelmúltban bejelentették az első magyarországi vállalatközi elektronikus piac (business-to-business electronic marketplace) létrehozását. Az alapítók több milliárd forintos beruházással hozzák létre az új elektronikus piacot, amelynek működéséből már az idén profitálhatnak a magyar gazdaság szereplői. Az elektronikus piac kezdetben a következő szolgáltatások indítását tervezi: beszállítók bekapcsolása, katalógusmenedzsment (termékkatalógusok felépítése és karbantartása), tranzakcióközvetítés, tranzakciókövetés, fizetés, értéknövelt szolgáltatások (házhoz szállítás, lízing stb.), tendereztetés, globális kapcsolat, beszerzési alkalmazás (szoftver), valamint internetes portálinfrastruktúra nyújtása. A szolgáltatások köre a későbbiekben folyamatosan bővül. A Compaq több, szintén a Commerce One cég szoftvermegoldásán alapuló, elektronikuspiac-létrehozási tapasztalatával biztosítja a magyar marketplace megépítésének sikerét.

Az elektronikus kereskedelem keretében elektronikussá válik az ügyfélmenedzsment is, és miképp sokan, a Compaq is tart e témakörben előadást: Táboriné Szűcs Margit CRM practice manager beszél az ügyfélkapcsolat-menedzsment (CRM) elektronikus kereskedelemi vonatkozásairól. Az előadásból megtudhatjuk, hogy a CRM egy olyan átfogó üzleti szemléletmód, illetve olyan megoldások összessége, amely a vállalatok/intézmények minden egyes ügyfelének magas színvonalú kezelését/kiszolgálását eredményezi. A fenti megközelítésben az ügyfelekkel való kapcsolattartás globálisan értelmezendő, magában kell hogy foglalja az értékesítés, a marketing és a szerviz-, illetve ügyfélszolgálat (helpdesk) szolgáltatások területeit. A CRM elemei a CIM (Customer Interaction Management, vagyis a közvetlen ügyfélkapcsolat-kezelés), a BI (Business Intelligence, azaz a döntéshozók, döntés-előkészítők üzleti igényeit kiszolgáló megoldások halmaza: adattárház, adatbányászat) és kapcsolódások más meglévő rendszerekhez. Az elektronikus kereskedelem területén általánosan értelmezhető a CRM a kereskedelem résztvevői, webes áruházi értékesítés támogatása, webes vevőkommunikáció, vevői szokások elemzése szempontjából.

Nem elhanyagolandó a CRM alkalmazási lehetősége a marketplace működtetése (belső helpdesk), a marketplace-tulajdonosok saját ügyfélkapcsolati tevékenységének támogatására, a kialakított kereskedelmi környezet működtetői számára.

A harmadik előadás az államigazgatás és az elektronikus kereskedelem kapcsolatával foglalkozik, Sívó Erzsébet és Siklet László beszél a Compaqnak e témában kifejlesztett rendszereiről és a létrehozott e-beszerző központról.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50