Sikerült megfélemlítenie a közösségi oldalak használóit Kínának
Jelentős mértékben csökkent a szociális médiát használók száma az első félévben Kínában a kormány által az internetes pletykák letörésére indított kampány nyomán - derül ki friss adatokból és elemzésekből.

A jelenség hátterében a kínai kormány által az internet megtisztítására, a pletykák és igaztalanságok letörésére tavaly májusban indított, tavaly ősszel felerősödött kampánya áll - mutatott rá a Weiboreach kutatóintézet. A kampány során eddig több százezer honlapot zártak be a hatóságok, több tízezer blog- és mikroblogfiókot függesztettek fel, köztük több tucat hírességét, véleményvezérét. A szigorítás következtében tavaly év végére a mikroblogokon való aktivitás 2011-es szintre csökkent.
Tavaly szeptemberben a jogszabályokon is szigorítottak, így meghatározott esetekben akár három évig terjedő börtönbüntetést is kaphatnak az interneten álhíreket terjesztők. Az első börtönbüntetést április közepén szabták ki emiatt, legutóbb pedig a hét közepén adták hírül a kínai újságok: bajkeverésért és illegális üzleti gyakorlat miatt hat és fél évre ítélték Tung Zsu-pin ismert bloggert.
Kapcsolódó cikkek
- Újabb közösségi oldalakat és programokat blokkolnak Kínában
- Egyre nehezebb az i-közvélemény állami befolyásolása Kínában
- Iránymutatást fogadott el az Európai Unió az internetes szólásszabadságról
- Szigorodik a kínai internet szabályozása
- Három évet kapott az internetes álhír-terjesztő
- Álhírek online terjesztéséért állítottak bíróság elé egy kínai férfit
- Gyengébb a vártnál a "kínai Twitter", a Sina mikroblog befolyásoló ereje
- Mikroblogrekordot döntött Kínában egy népszerű színész házasságtörése
- A legnépszerűbb mobiltelefonos csevegőprogramot is elérte a cenzúra Kínában
- Szakembereket képeznek Kínában az internetes közvélemény befolyásolására
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Fejlett kijelzős képességekkel erősíti meghatározó szerepét az LG a tévés piacon
Az LG Electronics (LG) az új OLED, QNED Mini LED, valamint NanoCell készülékeivel az eddigi legimpozánsabb prémium kategóriás tévépalettáját mutatja be. A sorozat 48C1 modellje elnyerte a CES legjobb innovációinak járó Best of Innovation díjat, de az online megrendezett eseményen számos további LG televízió is elismerésben részesült. Az LG prémium tévéi idén kívül-belül megújultak: az új OLED képernyő mellett bekerült a kínálatba a Quantum NanoCell színtechnológiát mini LED háttérvilágítással ötvöző, így pontosabb színvisszaadásra és nagyobb kontrasztarányra képes, továbbfejlesztett LCD panelstruktúra — azaz a QNED Mini LED —, továbbá a frissített, mesterséges intelligenciával felvértezett processzor, de megújult a webOS felhasználói felület és a dizájn is.
Több mint 25 millió tévét adott el 2020-ban a Hisense
Zászlóshajó termékét, a lézertévét helyezi előtérbe 2021-ben a kínai Hisense. A vállalat az első online megrendezett CES keretében bejelentette, hogy idén a TriChroma lézertévék széles választékát tervezi piacra dobni. A Hisense tavaly több mint 25 millió eladott készüléket tudhatott magáénak világszerte, amely után ígéretes piaci részesedést prognosztizál 2021-re is és a magyar piacon is számos újdonságot készül bemutatni idén.
Öt egészségügyi fejlesztés, amelyre érdemes figyelni 2021-ben
Az EIT Health minden évben több mint 120 olyan csapatot támogat Európa-szerte, amelyek progresszív eredményeket érnek el az egészségügyi innováció területén Európa fejlődő régióiban, többek között Magyarországon is. Öt olyan innovációt mutatunk most be, amelyek az elkövetkező években nagy hatással lehetnek majd az orvostudomány és az egészségügy jövőjére.
Több mint félmillióval kevesebb gépet kezelt tavaly a HungaroControl
Közel hatvan százalékkal esett vissza a HungaroControl légi navigációs szakemberei által kezelt repülőgépforgalom 2020-ban, a koronavírus-járvány következtében. A jelenleg elérhető optimistább előrejelzések szerint legkorábban három év múlva térhet vissza a hazai légi közlekedés a 2019-es szintre.