A chatbot segít az ajándékválasztásban
Magyarországon a kereskedelmi bolthálózatok között elsőként a Libri könyvesboltjaiban találkozhatnak a vásárlók virtuális könyvajánlóval. Az új típusú digitális csatornák irányába nyitva a chatbot technológiáját vezette be a cég, annak érdekében, hogy támogassa a vásárlók bolti tájékozódását és segítsen az ajándékválasztásban.
A karácsonyi időszakban a boltok vásárlóforgalma drasztikusan megnövekszik; emiatt nő az eladók leterheltsége is, kevésbé tudnak a vásárlók rendelkezésére állni és segíteni nekik az ajándékválasztásban. Bár a chatbotokat az esetek döntő többségében online vásárlások lebonyolítására és az általános ügyfélszolgálati kérdések automatikus megválaszolására használják, a „Libri Ajándékkereső” chatbotja a bolti vásárlást segíti elő azzal, hogy online ad tanácsot. A chatbot azért jött létre, hogy ne engedje el a vásárlók kezét a nagy év végi rohanás ideje alatt sem, hogy támaszként szolgáljon és segítsen eligazodni a sok könyv között. Az applikáció csevegőrobotja, mint a legjobb eladó, vagy könyvszakértő segít dönteni a fogyasztóknak.
A csevegőrobot egy megközelítőleg 150-es nagyságrendű könyvválogatásból dolgozik, amely életkor, nem, tematika vagy akár népszerűség alapján ajánl könyvet a vásárlóknak, így segítségével könnyedén megtalálhatjuk az ideális ajándékot szeretteinknek. A „Libri Ajándékkereső” használatához nincs szükség másra, mint egy Facebook felhasználói fiókra és egy okostelefonon futó Messenger applikációra. A chatbot tulajdonképpen egy Facebook profillal rendelkező felhasználó, akit a Messengeren keresztül lehet megszólítani. A chatbottal való társalgáshoz nem kell gépelnünk, mindössze annyi a dolgunk, hogy a chatbot kérdésére a választási lehetőségek közül rábökünk az előre definiált válaszok egyikére. (pl.: Kinek keres ajándékot? Kisgyermek, kamasz, felnőtt nő stb.)
Legkönnyebben úgy találhatjuk meg a chatbotot, ha rákeresünk a „Libri Ajándékkereső” kifejezésre a Messengerben. A boltban elhelyezett egyéb kommunikációs eszközök segítik még a chatbot gyors elindítását. Használhatjuk a „Messenger-kód beolvasása” funkciót, ami a készülék kamerájával olvas be egy QR kódhoz hasonló ábrát. NFC-alapú megoldás is létezik a chatbot elérésére. Az NFC a készüléket (bekapcsolt NFC opció esetén) az adott NFC matricához, felülethez érintve képes azonnal elindítani a beszélgetést.
„A „Libri Ajándékkereső” chatbot egy olyan ajándékválasztást segítő megoldás, ami néhány egyszerű kérdés megválaszolása után ajánl könyvet felhasználói számára. A csevegőrobot alapját a hosszú évek alatt felmerülő általános vásárlói kérdésekre építve programoztuk, azzal a céllal, hogy a fogyasztók a lehető legkönnyebben találjanak rá a számukra releváns könyvajánlatokhoz.” – mondta el Sándor Gabriella, a Libri marketingigazgatója.
A projekt igazolja azt a trendet, miszerint a digitális technikák már nem csak az online kereskedelemben hódítanak, hanem a hagyományos bolttérben is egyre jobban működtethetőek, a csatornák kombinálásával pedig még jobb ügyfélélmény érhető el.
A chatbot már elérhető az alábbi Libri Könyvesboltokban:
Debrecen, Kecskemét Malom, Szeged Árkád, Győr Plaza, Szeged Plaza, Miskolc Plaza, Budapest Mammut, Budapest Árkád, Budapest Aréna, Budapest Campona, Budapest Allee, Budapest Köki, Budapest Budaörs, Budapest Pólus, Budapest Duna Plaza, Budapest Corvin Plaza.
Kapcsolódó cikkek
- Az iLex és az IBM Cloud magyarul beszélő, jogi területen bevethető chatbotot mutatott be
- Az Oracle OpenWorld 2017 konferencián újabb megoldásokat mutattak be
- Foglalja le jegyét üzenetben egy chatbotnál, a KLM Messengeren keresztül!
- Még izgalmasabb meccsnapok elé nézhetnek a szurkolók az FC Barcelona Viber chatbotján keresztül
- Messengeren is elérjük az Air France beszállókártyákat
- Chatbotom van, és nem félek használni!
- Mesterséges intelligenciával toboroz tehetséges fiatalokat a MOL
- Oracle: az ügyintézés is egyre inkább a virtuális valóságban történik
- Leáldozott a mobilappok kora?
- Virtuális valóság, chatbotok és mesterséges intelligencia
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
360 fokos felmérést készített az IAB az influencerpiacról
Kik, milyen platformokon és hányan követnek ma influencereket? Mennyire tartják őket hitelesnek, és hányan vásárolnak terméket ajánlásaikra? Milyen típusai vannak az influencertartalmat fogyasztóknak? És a piaci szakemberek vajon mennyire látják hatékonynak az influenceres együttműködéseket?
Csúcstechnológiás cukormonitorozó rendszert vezet be itthon a magyar 77 Elektronika Kft.
A száz százalékban magyar 77 Elektronika Kft. új generációs, folyamatos cukormonitorozó rendszert vezet be itthon. A hazai piacon úttörőnek számító, magyar nyelven működő, egybeépített szenzor-távadó eszköz az eddiginél sokkal felhasználóbarátabb megoldást biztosít a diabéteszesek számára, amely a nap 24 órájában folyamatosan méri a szöveti cukorszintet.
Toronyház nyolcszögletű prizma kialakítással és vízszintes elhelyezhetőséggel
A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkája bejelentette a The Tower 300 mikro toronyházat. A The Tower sorozat az egyik legnépszerűbb termékcsalád, ami az ikonikus függőleges toronyház-kialakításáról ismert.
Magyar szakember nyerte az International Loyalty Awards „Év Embere” díját
Kecsmár Zsuzsa, az Antavo Loyalty Cloud társalapítója és stratégiai vezetője nyerte idén a nívós „Év Embere” díjat a Dubaiban megrendezett International Loyalty Awards-on.
Az Alba Regia Műszaki Felsőoktatásért Alapítvány elnyerte a Kyndryl Alapítvány támogatását
A Kyndryl Alapítvány, a Kyndryl filantróp ága bejelentette, hogy a magyarországi Alba Regia Műszaki Felsőoktatásért Alapítvány egyike annak a hét országból származó 11 nonprofit szervezetnek, amelyek a Kyndryl Alapítvány első támogatási körében adományban részesülnek.