E-kereskedelem: a női vásárlók, az okostelefon-használat és a mosogatógép-tabletta az élen

forrás: Prím Online, 2018. január 26. 10:02

Azt viszont ki gondolta volna, hogy hazánkban második helyezett a varrógép, a harmadik pedig a Catan telepesei társasjáték, s hogy a 65 év feletti korosztály Csehországban vásárol a legnagyobb arányban az interneten? Mindez és még sok, az internetes vásárlással kapcsolatos érdekesség derül ki a Mall Group tavaly év végi Black Friday akciójának regionális vásárlási statisztikáiból.

A cseh tulajdonú Mall Group – a nálunk is közismert Mall.hu webáruház mögött álló cégcsoport – internetes kiskereskedelmi szolgáltatásával hazánkon és anyaországán, Csehországon kívül többek között Lengyelországban, Horvátországban, Szlovákiában és Szlovéniában is jelen van a régióban, s tavaly év végén mind a hat említett országban megszervezte a Black Friday vásárlási akciót. 

 

Változatos képet mutat a 2017-es év végi internetes vásárlási láz eladási darabszám szerinti top 3 sztárterméke az országok közötti összehasonlításban. 

  • A lengyeleknél márkás kávédarálóból vásároltak a legtöbbet, második helyen a pelenka, harmadikon egy középkategóriás macskaeledel végzett. 
  • A szlovénoknál egy 150 ml-es hajpakolás volt a legnépszerűbb, azt követte egy 12 voltos autóizzó, a harmadik legnépszerűbb pedig egy kapucsínó kávékapszula volt. 
  • A csehek ablaktisztítóból, csavarhúzókészletből és mosogatószivacsból vásároltak a Mall.cz webáruházban a legtöbbet.
  • Horvátországban a 2017-es Black Friday során csuklós vérnyomásmérőből vásároltak a leginkább, második helyen tejeskávé kapszula, a harmadikon pedig szerszámkészlet végzett. 
  • Magyarországon ugyanebben az időszakban a webáruházas vásárlás dobogójának első helyezettje egy mosogatógép-tabletta lett, ám mindjárt másodikként – sokak számára meglepő fordulatként – beérkezett a varrógép, míg a dobogó legalsó fokán a Catan telepesei társasjátékot találhatjuk. 

 

A regionális összesítő statisztikából egyúttal kiderül, hogy 2016-ról 2017-re jelentősen változott a vásárlók által tájékozódásra használt platformok aránya. 

  • 2017-ben a legnagyobb arányú okostelefon-használat (a látogatók 57,1%-a) Horvátországban tapasztalható, második helyezett Szlovákia 45,7%-kal, harmadik pedig Szlovénia 42,7%-kal. 
  • A Mall Group 2017-es statisztikája szerint legdinamikusabban Magyarországon terjed az okostelefonok használata az asztali gépek és a tabletek rovására: míg 2016-ban csupán a magyar vásárlók 29,2%-a, addig 2017-ben már a 40,8%-uk látogatta okostelefonról a Mall.hu webáruházat a Black Friday napján, ami egy év alatt csaknem 40%-os növekedést jelent. 

 

Figyelemre méltó adatokat nyújt az országok közötti összehasonlítás a Mall Group webáruházak vásárlóinak/látogatóinak nemi és életkori összetétele terén is. 

  • A legnagyobb arányban (48,4%-ban) Magyarországon érdeklődnek és vásárolnak a hölgyek a webáruházakban, míg Szlovákiában ez az arány csak 41, Lengyelországban pedig 43%.
  • Az aktív és az online kereskedelmi szolgáltatásokra nyitottabb, 25-34 éves korosztály Szlovákiában a webáruházak látogatóinak csaknem 40%-át adja, Szlovéniában, Csehországban és hazánkban viszont csak a 32%-át. 
  • A 35-44 év közöttiek a webáruházakban legaktívabbak Szlovéniában, ott ők teszik ki a látogatók 37,3%-át, a legpasszívabbak Csehországban, 25,6%-kal, míg Magyarországon ez a korcsoport a Mall.hu látogatóinak 31,8%-át tette ki a 2017-es Black Friday során. 
  • Kiemelésre érdemes még, hogy a nyugdíjas korosztály (65 év felettiek) Szlovákiában a látogatók 2%-át adta, míg Csehországban a nyugdíjasok jóval aktívabbak ezen a téren, hiszen 2017 végén ők tették ki a Mall.cz látogatóinak 5,27%-át. A magyar nyugdíjasok ugyanebben az időszakban a Mall.hu látogatóinak 3,71%-át adták, vagyis elmondható, hogy hazánkban ez a generáció nyitott az új vásárlási módokra. 

 

A Mall Group egyébként a 2017-es Black Friday során átlépte az akció üzletfejlesztésénél célkitűzésként megjelölt 1 milliárd cseh koronás árbevételt, ami 11 milliárd forint feletti forgalmat jelent az akció során. A gondos tervezésnek köszönhetően a kiszállítások során sem léptek fel akadályok, ami a vásárlói elégedettségi mutatók pozitív változásában is megmutatkozott.

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Ipar 4.0 – kapuk előtt az új ipari forradalom

Gyökeresen átalakul az ipari tevékenység az egész nyugati világban, beleértve Európát is. Az Ipar 4.0-nak nevezett szemlélet- és technológiaváltás mostanra már Magyarországot is elérte. Ráadásul nem csak a multinacionális nagyvállalatok, hanem a hazai kis- és közepes cégek is bekapcsolódnak a folyamatokba.

2018. április 20. 08:37

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Elsőként Magyarországon - korlátlan nemzetközi hívások EU-s számokra a Vodafone-nál

2018. április 11. 15:03

Több mint 15 százalékkal nőtt a Huawei bevétele 2017-ben

2018. április 5. 11:10

A webáruházak körében az online marketing az abszolút győztes

2018. március 7. 10:51

Közel az idő, amikor már nem lesz kormány

2018. február 20. 13:25
cloudappsportal.com