Folyamatosan bővül a hazai e-sport

forrás: Prím Online, 2020. június 20. 16:12

Az e-sport iparág évről évre növekszik Magyarországon, 2020-ban 540 ezer fő az e-sport közösség bázisa, melynek piaca közel 42 milliárd forintos forgalmat generál. A sport területhez való kapcsolódás is erősödik, egyre nagyobb az igény a sportklubok csatlakozására - derült ki az eNET, az Esport1 és az Esportmilla immár negyedik alkalommal elkészített, közös e-sport kutatásából.

Jelenleg a felnőtt lakosság 61%-a, összesen mintegy 3,8 millió fő játszik videojátékokat idehaza. 2020-ra 540 ezer főre nőtt azon játékosok száma, akik e-sport játékokkal játszanak, maguk is versenyzők, vagy részt vettek már offline e-sport rendezvényen Magyarországon. Ez a szám 28%-os növekedés a korábbi évekhez képest. Hétközben a hardcore gamerek átlagosan 3 és fél órát töltenek játékkal, míg hétvégén akár 6 óránál többet is játszanak.

 

42 milliárd forint a hazai e-sport forgalom

Az e-sporthoz köthetően 42 milliárd forintot költöttek az emberek az elmúlt évben. Az e-sport ágazat forgalmának összesítésében a következő területek szerepelnek: a videojáték vásárlásra fordított összeg (10,5 milliárd forint), a játékokhoz kötődő hardver és periféria vásárlás (23,2 milliárd forint), a játékban való költés (6,5 milliárd forint) és a játékokhoz kapcsolódó vásárlások, mint például ajándéktárgyak, logózott termékek forgalma (1,6 milliárd forint). 

 

A platformok eloszlása szerint PC-n a játékosok 84%-a, laptopon 27%, okostelefonon 24%, míg konzolon 20%-a szokott játszani. A versenyszerű videojátékos tartalmak köre tovább bővült: e-sport mérkőzések, vlogok, játékmenet videók, legszebb pillanatok, oktatóvideók egyaránt vonzzák a játékosokat, ezek közül az e-sport mérkőzések a legnépszerűbbek, a játékosok 75%-a szokott nézni ilyen tartalmakat.

 

A legnépszerűbb játékok továbbra is a League of Legends és a CS:GO. Előbbivel a játékosok kétharmada, utóbbival felük játszik rendszeresen. A harmadik helyen kezd hozzájuk felzárkózni a  PUBG, aminek a megjelenésétől számított 4 év alatt sikerült leköröznie a Rainbow Six Siege-t és a Hearthstone-t. 

 

www.futuresplatform.com
 

 

Az e-sport és a sport megférnek egymás mellett

Az e-sportban érintettek 75%-a szokott sportolni szabadidejében. Állóképességi sportokat (futás, úszás stb.) 45%-uk űz, 35%-uk jár edzőterembe, 30%-uk pedig focizik. A sportklubok szerepe is nőhet, ugyanis a jelenleg is e-sport versenyzők, valamint az e-sport versenyzőnek készülők 63%-a szívesen csatlakozna egy sportklub e-sport szakosztályához, 29%-uk még bizonytalan, de nem zárkózik el előle, ami azt mutatja, hogy jelentős igény van a tradicionális sportszervezetek jelenlétére is.

 

Röviden a felmérés hátteréről: Az eNET 2017 fő, 16 éves vagy annál idősebb gamer bevonásával, 2020 februárjában végezte a kutatást. A kérdőív az Esport1.hu közreműködésével, a közösségi médiában, valamint játékos és szervezeti oldalakon került megosztásra.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A tévék titkos élete

A Samsung reprezentatív felmérése lerántja a leplet a tévék titkos életéről, kiderül, hogy mi történik egy átlagos készülékkel élete során, illetve, hogy mi lesz a sorsa, ha otthagy egy háztartást. A felmérésben résztvevők 97 százaléka rendelkezik televízióval, amelyből 75 százalék kettő vagy annál több készüléket tart az otthonában*. Azonban azt talán kevesen tudják, hogy milyen utat járnak be ezek az eszközök onnantól, hogy lekerülnek az áruházak polcairól, és otthonra lelnek a háztartásokban, végül pedig a televíziók örök körforgásának részeseivé válnak.

2020. október 24. 17:35

A The Super Engineer játék szórakoztatva tanítja a természettudományokat

Tény, hogy ma még a fizika, a kémia, a matematika, a biológia, vagy az informatika nem azok közé a tantárgyak közé tartozik, amelyeket a diákok többsége a kedvencek között említ. A „népszerűtlenségük” oka leginkább az iskolai tudásátadás módszereiben, technikáiban keresendő, miközben ma már az infokommunikációs fejlesztéseknek köszönhetően ezeket a tudományterületeket izgalmasan, érdekesen, és legfőképpen játékosan is be lehetne a fiataloknak mutatni. 

2020. október 24. 15:48

Hazánkban is elindult a Facebook új szolgáltatása

A következő napok során harmincegy európai országban, köztük Magyarországon is elindul a Facebook Társkereső szolgáltatása, amely tavaly szeptember óta húsz másik országban, többek közt az Egyesült Államokban volt elérhető. 

2020. október 24. 13:33

Lépj szintet a játékban az Oakley lencsékkel

Az Oakley speciális lencséket fejlesztett ki gamerek számára. A Prizm Gaming sorozat szemüvegei növelik a kontrasztot, segítik az éleslátást, és kékfény-szűrőjükkel csökkentik a szemek fáradását.

2020. október 24. 11:59

Black Friday 2020: a COVID sem áll az útjába

Rohamos léptekkel közeledik a 2020-as ünnepi időszak, így a Black Friday akciók is hamarosan lázba hozzák az arra nyitott közönséget. Míg tavaly csak minden 3. ember vásárolt valamilyen Black Friday akció keretében, idén, a COVID okozta gazdasági bizonytalanság ellenére ezt a lakosság fele tervezi. Ők azok, akik kifejezetten örülnek, hogy a bolti és az online akciók nem csak 1 napig tartanak, így biztosan nem maradnak le a kedvezményekről - derült ki a LogiNet és a Reacty Digital közös, 18-79 éveseket vizsgáló, reprezentatív felmérésből.

2020. október 24. 10:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Van még idő jelentkezni az „Az Év Honlapja” pályázatra!

2020. október 15. 12:15

EasyBID – Header Bidding megoldás az Adverticumtól

2020. október 8. 15:45

A Bosch új koronavírus tesztje 39 perc alatt ad megbízható eredményt

2020. szeptember 30. 14:58

A vírusveszély miatt idén online rendezik meg a cégvezetők csúcskonferenciáját

2020. szeptember 21. 10:11
online sportfogadás