Az m-commerce-nek a táblagépek adhatnak lendületet, az okostelefonokon kevesebben vásárolnak
Az Ipsos felmérése szerint a mobil kereskedelem messze nem terjedt el olyan mértékben, mint azt az okos-telefonok megjelenésekor remélték, ugyanakkor a táblagépek tulajdonosai egyre gyakrabban vásárolnak a neten keresztül. Mindezt azzal magyarázzák, hogy a vásárlás lényege mégsem szoritkozik csupán valamilyen hiányzó tárgy beszerzésére, hanem önmagában a műveletsor is egyfajta élmény, és ezt a multimédiás, nagyfelületű, HD-felbontású tabletek jobban támogatják, mint egy telefon-kijelző.
A kutatás külön vizsgálta a "kettős tulajdonosok" csoportját, és kiderült, hogy ők a legaktívabb m-commerce felhasználók, azok, akiknek okostelefonjuk és táblaszámítógépük is van, jóval több mobil vásárlást kezdeményeztek a múlt évben, mint azok, akiknek csak okostelefonjuk van. (Igaz, a kettős tulajdonosok csoportja elég nagy átfedésben van a tablet-tulajdonosok csoportjával, kevesen vannak olyanok, akiknek van modjuk iPadjük, de közben a telefonkészülékük alkalmatlan böngészésre, levelezésre.)
A tablettulajdonosok csoportjánál ráadásul a vásárlásra fordított összegek is magasabbak, amit persze a felhasználói élmény mellett magyarázhat az is, hogy ezeket a készülékeket - első körben - főként a magasabb jövedelmű réteg engedhette meg magának.
Azt, hogy a táblaszámítógépnél valóban a vásárlás - kisképernyőn nehezen produkálható - élménye a meghatározó, bizonyítja, hogy a mobil vásárlás élményével a táblaszámítógép tulajdonosok 50 százaléka nagyon elégedett, míg ez arány az okostelefon tuljdonosoknál csak 32%.
Kapcsolódó cikkek
- Mobil fizetés - kényelem a biztonság előtt?
- Bankkártya helyett pénztárcatelefon
- Mobilfizetés - kevesen élnek az elektronikus fizetés lehetőségével
- Idén 9 millió amerikai fizetett vásárláskor mobiljával
- A mobiltelefon lesz a negyedik értékesítési csatorna
- GPay: Fizetés a mobillal
- Vizitdíjfizetés mobilon bankkártyával
- Nokia: első NFC-re alkalmas, kapcsolatmentes mobil fizető-jegyvásárló termék
- A mobil fizetési technológiák bevezetése még várat magára
- Újság-előfizetés mobilon a T-Mobile-nál
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.