A „nagy adat" megszelídítése ügyfélintelligenciával

forrás: Prím Online, 2012. november 19. 13:04

A ma jellemzően korlátozott erőforrásokkal rendelkező vállalatok számára kulcsfontosságú a „nagy adat” elemzése és a benne rejlő összefüggések feltárása az értékesítési és marketingtevékenység hatékonyságának növelése szempontjából - derül ki a Harvard Business Review Insight Center októberben publikált riportjából , amely azt mutatja be, hogy a szervezetek hogyan nyerhetnek mélyebb betekintést és nagyobb értéket a Big Datából ügyfélintelligencia-megoldások segítségével.

Ezek az eszközök azonban számos más módon is segíthetik egy szervezet marketingtörekvéseit - lehetővé teszik például, hogy egy vállalat integrált marketingtevékenységet valósítson meg. A mindezt támogató integrált marketingmenedzsment megoldások piacát vizsgálta a Gartner egyik legújabb jelentésében, amelyben a vezetők közé sorolta a SAS-t.

Az említett Harvard Business Review riport egyik cikke a McKinsey & Company két tanácsadója, Manish Goyal és Homayoun Hatami részvételével zajlott őszi webes szemináriumon elhangzottakat foglalja össze. A beszámoló kiemeli, hogy bár napjainkban a szervezetek korlátozott erőforrásokkal kénytelenek gazdálkodni, továbbra is szeretnének jelentős növekedést elérni. Jelenleg minden korábbinál nagyobb mennyiségű és többféle adat áll a rendelkezésükre, beleértve az internetről és a közösségi médiából származó valós idejű adatokat is. A cégek rendkívüli eredményeket érhetnek el azáltal, hogy feltárják az ezen adatokban rejlő összefüggéseket, valamint konkrét tervekké konvertálják és a frontvonalban dolgozó értékesítőkkel is megosztják azokat. Mindebben fontos szerepet töltenek be a megfelelő eszközök és a technológia, de még nagyobb jelentőségű az analitikus képesség, a meghatározott területekre összpontosítás és az elkötelezett vezetés. Ez utóbbira jó példa a Google és a Procter & Gamble, amely vállalatok vezetői határozottan támogatják az adatok döntéshozatalban történő felhasználását.

A beszámoló felhívja a figyelmet arra, hogy a Big Data kiaknázásával a vállalatok nagyobb bevételi lehetőséget jelentő mikropiacokat azonosíthatnak be - például egy meghatározott fogyasztói szegmenst vagy egy földrajzilag jól behatárolható csoportot. A „nagy adat" tehát másféle felfogást tesz lehetővé a szervezetek számára: ahelyett, hogy a jelenlegi vevőik múltbeli adataira összpontosítanának, a piacon meglévő lehetőségekre irányíthatják a figyelmüket.

A SAS élmezőnyben az integrált marketingmenedzsment eszközök piacán

A fenti Harvard Business Review riport középpontjában álló ügyfélintelligencia-eszközök azonban számos más módon is támogathatják egy szervezet marketingtevékenységét. Lehetővé teszik például, hogy egy vállalat integrált marketingmenedzsmentet valósítson meg, amely a nyereséges bevételnövekedést ösztönző ügyfélközpontú üzleti stratégia szerves része. Ennek során az igazi érték az integrált megközelítésből jön létre, amely összekapcsolja a marketingműveleteket a többcsatornás kampányvégrehajtással. Ez esetben a szakemberek minden egyes marketingtevékenység esetén pontosan meg tudják határozni annak pénzügyi, működési és ügyfélre gyakorolt hatását.

A mindezt támogató integrált marketingmenedzsment eszközök piacát vizsgálta a Gartner egyik legújabb jelentésében, amelyben a SAS-t a vezetők síknegyedébe sorolta a piacot grafikusan ábrázoló ún. Magic Quadrantban (mágikus négyszögben). „Az ügyfeleink drámaian növelik marketingteljesítményüket és a vásárlóik jövedelmezőségét azáltal, hogy minden többcsatornás marketingkampányuk alaposan megtervezett, célzott, végrehajtott, menedzselt és valós időben finomhangolt." - nyilatkozta az elismerés kapcsán Wilson Raj, a SAS Customer Intelligence megoldásért felelős globális vezetője.

A CRM többcsatornás kampánymenedzsment termékek piacán szintén a vezetők közé sorolt SAS integrált marketingmenedzsment megközelítésének köszönhetően a szakemberek megérthetik az ügyfeleket, intelligensebb marketingdöntéseket hozhatnak, lerövidíthetik a piacra kerülési idő, növelhetik az ügyfél-jövedelmezőséget és a vevői élményt, csökkenthetik a marketing-végrehajtás költségeit és fokozhatják a marketing terület önállóságát és gyorsaságát. A SAS Customer Intelligence az integrált vállalati marketing megoldások legátfogóbb készlete jelenleg a piacon. Az eszközkészlet olyan megoldásokat kínál, mint a vevőiélmény-elemzés, a marketingautomatizálás és -optimalizálás, a digitális marketing és a valós idejű döntéstámogatás.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A GreenGo a külső kerületekben és az agglomerációban erősít

Az autómegosztók sikerének és népszerűségének egyik kulcsa, hogy a felhasználók számára elérhető-e a szolgáltatás mindennapi életük fontos helyszínei közelében. A szolgáltatási terület bővíthetőségének korlátait a GreenGo most Külső Zónák megnyitásával bontotta le, megnyitva a bérlés lehetőségét Csepeltől Budafokig, egyben segítve az agglomerációs városok fenntarthatósági törekvéseit is.

2024. február 29. 17:30

Az ABB energiagazdálkodási megoldást vezet be az ivóvíz- és szennyvízágazatban

Az ABB bevezette az ABB Ability OPTIMAX energiagazdálkodási megoldását az ivóvíz- és szennyvízágazat számára, melynek segítségével az üzemeltetők meghatározhatják a telephelyeken belüli elkerülhető energiaveszteségeket. A digitális optimalizáló eszköz több eszköz összehangolt vezérlésével, valamint az adatok és a folyamatok láthatóságával csökkentheti az energiafelhasználást és az energiaköltségeket.

2024. február 29. 12:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar fejlesztők programján ámul a világ: Már nem csak tanul, teremt is a magyar MI

2024. február 27. 20:28

Magyar siker a bahreini Forma 1-en

2024. február 21. 16:15

Közös mentorprogramot indít a Corvinus és az OTP

2024. február 20. 11:27

Megvannak ‘Az Év Honlapja’ 2023 díjazottjai!

2024. február 8. 09:30