A műanyagokat lebontó mikrobákat fejlesztő Poliloop lett az év magyar startupja
Április 28-án, online rendezték meg a legnagyobb közép-és kelet-európai energetikai startup verseny, a PowerUp hazai döntőjét, amelyet a magyar fejlesztőkből álló Poliloop győzelmével zárult. Ezzel a szennyező műanyagok környezetbarát eltüntetésére megoldó csapat lett az Év magyar startupja is, valamint ők képviselhetik az országot az energiahatékonyság, energiatárolás, mobilitás, körforgásos gazdaság, az okostechnológiák és az okosvárosok területét érintő újításokra fókuszáló versenysorozat nemzetközi fináléjában.
A közép-kelet-európai régió 24 országának 425 kezdeti fázisban működő vállalkozása, köztük 360 startup adta be a jelentkezését idén az EIT InnoEnergy szervezésében hatodszor megvalósult PowerUp! versenyre. Magyarországon közel harminc csapat indult el a megmérettetésen, és közülük tízen jutottak be az országos döntőbe, amelyet online tartottak meg április 28-án. A versenyzőknek az ötfős, vezető nagyvállalati és innovációs szakértőkből álló zsűri előtt kellett bemutatniuk fejlesztésüket és azzal összefüggő piaci elképzeléseiket. A bíráló bizottság az ötletek eredetisége, a bennük rejlő üzleti potenciál és a témagazda prezentációja alapján rangsorolta a pályázókat, és választotta meg végül az első helyezettnek a Poliloop csapatát. Ők arra vállalkoztak, hogy felszámolják a műanyag szeméthegyeket. Megalkották azokat a mikrobákat, amelyek szobahőmérsékleten, hetek, illetve sok esetben napok alatt bármilyen műanyag hulladékot (polietilén, polipropilén, polisztirol) lebontanak.
„Olyan biológiai megoldást dolgoztunk ki, amellyel a Földön évente keletkező, 300 millió tonnát meghaladó műanyagszemét döntő többsége eltüntethető lenne. Ez főleg annak tükrében fontos, hogy jelenleg alig 2 százalékát hasznosítják újra a műanyagoknak világszerte. Ezen a ponton azonban nem állnánk meg. Gyártóként, biológiailag lebomló műanyagok előállításával szeretnénk hosszú távon megteremteni a körforgásos gazdaság működését.” – hangsúlyozta a nyertes Poliloop ügyvezetője, Madaras Liz.
A magyar döntő nyertese a nemzetközi fináléban a versenyben résztvevő többi 23 ország helyi győztesével mérkőzik meg a fődíjakért. Azon az első helyért 50 000 euró, a másodikért 10 000 euró, a harmadikért pedig 5000 euró jár, valamint további különdíjakban részesülhetnek a versenyzők köszönhetően a PowerUp! partnerei, az Amazon Web Services, a Revolut és a SpeedUp Group felajánlásainak.
„Gratulálok a startupoknak, egytől egyig kiemelkedő teljesítményt nyújtottak. A korábbi évekhez hasonlóan most is egy intenzív felkészítésen vannak túl, a megszerzett tudást és a mentorokkal kiépített kapcsolatokat pedig a versenyen kívül is hasznosítani tudják. Célunk a legjobb innovációk piacra segítése, ezért az InnoEnergy befektetésére mindegyik döntőbe jutott csapatnak van lehetősége a következő hónapok tárgyalásai során.” – nyilatkozta Dervalics Ákos, az InnoEnergy HUB Hungary vezetője.
A PowerUp! versenyt lezáró nemzetközi finálé végleges időpontját és menetét a koronavírus-járvány fejleményeinek ismeretében később határozzák meg az EIT InnoEnergy vezetői. További információk a folyamatosan frissülő https://powerup.innoenergy.com/ oldalon olvashatóak.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét bemutatkoznak európa legjobb női startup csapatai
- A koronavírus miatt online tartják meg a PowerUp! döntőjét
- Hello Tomorrow: Négy magyar vállalkozás a világ legígéretesebb deep tech startupjai között
- Magyar kezdeményezés vitte Európa legjobb női startupjait ismét Londonba!
- Jöhet a láthatatlan pénztárca
- Hatodik alkalommal startolt a Women Startup Competition
- Két magyar startup is esélyes a 25.000 eurós fődíjra
- A Women Startup Competition meghódította Moszkvát is
- Kétszáz európai, köztük több magyar startup indul az EIT Digital scaleup versenyén
- Bejutott az Imagine Cup nemzetközi döntőjébe az Eddie
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A többszörös Év Honlapja-díjas oktatási oldal ingyenes felvételi felkészítőt indít
A matematika felvételi minden évben nagy próbatétel a diákoknak és persze a szüleiknek is, ráadásul most jön az első NAT-2020 szerinti felvételi, így sok aggódó családnak lehet segítség az ingyenes felkészítő.
AdvenTippek az NMHH Facebook-oldalán
Új, AdvenTippek elnevezésű sorozattal jelentkezik a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a közösségi médiában. A hatóság Facebook-oldalán naponta megjelenő tippek célja, hogy segítséget adjanak a digitális térben való eligazodáshoz, hasznos és praktikus információkkal támogassák a fogyasztókat. Az AdvenTippek a témafelvetésekkel és javaslatokkal több generációt is megszólítanak, miközben jobban megismerhetjük az NMHH szerteágazó tevékenységét.
Az AGON by AOC összállította ünnepi ajándékkalauzát
Legyen szó ambiciózus vagy alkalmi játékosokról, felfedezőkről, stratégiai lángelmékről, kalandorokról vagy profi e-sportolókról: Az AOC monitorai fokozzák a játékkalandot, így ideális társat jelentenek az ünnepi időszakban. Íme az AOC ajándékkalauza.
Tippek a biztonságos online karácsonyi vásárláshoz
Évről évre egyre nagyobb az e-kereskedelmi üzletek forgalma a novemberi és decemberi időszakban. Ilyenkor több százezres nagyságrendben vásárolnak termékeket a fogyasztók, ami akár 35 százalékos növekedést is jelenthet az év többi időszakához képest. Ez a növekedés nem csak az online kereskedőknek jelent jó lehetőséget, de a kiberbűnözőknek is, hiszen számukra a több vásárló több célpontot jelent. A BlueVoyant kiberbiztonsági vállalat szakértői összegyűjtötték a legfontosabb tudnivalókat ahhoz, hogy a vásárlók biztonságban tudhassák pénzüket és adataikat.
Fókuszban a kiberbiztonság: Célegyenesben az új követelményekre való felkészülés
A kiberbiztonsági törvény számos cég számára új követelményeket támaszt az elektronikus információs rendszereik üzemeltetésével kapcsolatban. Az érintett szervezeteknek 2023 végéig maradt idejük felkészülni, hogy megfeleljenek az új szabályoknak.